Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@21:04:06 GMT

ابلاغ طرح خرید و ورود ماشین‌آلات موردنیاز معدن کاران گیلان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۱۴۰۷

ابلاغ طرح خرید و ورود ماشین‌آلات موردنیاز معدن کاران گیلان

فرهاد دلق‌پوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه جدید خرید و یا واردات ماشین‌آلات معدنی اظهار کرد: ضوابط و شرایط جدید برای خرید و واردات ماشین‌آلات سنگین موردنیاز فعالیت‌های معدنی به سازمان‌های صمت استانی ابلاغ‌شده و معدن کاران می‌توانند از این ظرفیت ایجادشده به نحو مطلوب بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دستگاه و ماشین‌آلات بسیاری از معادن به علت فرسایش زیاد فعالیت‌های معدنی مستهلک‌شده است، تصریح کرد: برای تسهیل در فعالیت‌های معدنی و پویایی مناسب معادن، این ماشین‌آلات جدید به‌تناسب نوع و میزان فعالیت معدنی معدن کاران و پیمانکاران معدنی و همچنین قدرت و اسب بخار ماشین‌آلات متفاوت خواهد بود و در معرفی‌نامه خرید و یا مجوز واردات آن‌ها پس از بررسی کارشناسی به‌دقت قید خواهد شد.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به شرایط ارائه معرفی‌نامه بهره‌مندی از این ماشین‌آلات برای معدن کاران گفت: این ماشین‌آلات به معادن فعال که حداقل یک سال از عملکرد آن‌ها گذشته باشد و یا پروانه بهره‌برداری یک سال اعتبار داشته باشد؛ تعلق خواهد گرفت.

دلق‌پوش با اذعان به اینکه در جهت حمایت از توان داخلی این ماشین‌آلات عمدتاً تولید ساخت داخل هستند، افزود: فقط ماشین‌آلات سنگینی که مشابه آن در داخل ساخته نشده باشد، در چارچوب ضوابط اجازه ورود خواهند یافت و روند خرید آن‌ها در سامانه جامع تجارت نیز ثبت خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداران معادن گیلان می‌توانند با بهره‌مندی از فرصت فراهم‌شده جهت نوسازی و بهسازی ماشین‌آلات خود اقدام کنند، تصریح کرد: معدن کاران و پیمانکاران معدنی می‌توانند برای دریافت معرفی‌نامه به سازمان صمت گیلان مراجعه نموده و تقاضای خود را با اسناد مثبته نسبت به فعالیت خود ارائه کرده تا از مزایای این طرح برخوردار شوند.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، متقاضیان بهره‌مندی از این طرح با تعهد محضری ملزم خواهند شد که ماشین‌آلات ابتیاع شده را در معادن خود به‌کارگیری کنند و این موضوع با بازدیدهای دوره‌ای توسط کارشناسان معدن نیز رصد خواهد شد و در غیر این صورت نسبت به سلب صلاحیت معدن کاران حسب ضوابط و قوانین اقدام می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان واردات ابلاغ معادن رئیس سازمان صمت گیلان ماشین آلات معدن کاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرماندار اردستان گفت: بارندگی‌های شدید سه شنبه هفته گذشته (چهارم اردیبهشت) و جاری شدن سیل، ۵۲۰ میلیارد ریال به بخش‌های زراعی، دامی و راه‌های روستایی این شهرستان خسارت وارد کرد.
سید محمدهادی احمدی طبا با بیان اینکه هنوز میزان خسارت وارده به طور کامل و دقیق مشخص نشده افزود: برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که در حوزه راه‌ها حدود ۴۰۰ میلیارد ریال، در بخش کشاورزی ۷۰ میلیارد ریال و در بخش ساختمانی ۵۰ میلیارد ریال خسارت به شهرستان اردستان وارد شده است.
وی ادامه داد: براساس اعلام اداره کل هواشناسی میانگین بارش‌های سال زراعی جاری شهرستان به ۱۴۷ میلیمتر رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۱۳ میلیمتر)، ۲۶ درصد و در مقایسه با بلند مدت ۳۵ درصد افزایش داشته است.
احمدی طبا زواره افزود: در پی بارش‌های اخیر دو مسیر روستایی دچار آبگرفتگی شد که پیش بینی می‌شود با کمک راهداران این مشکل این مسیر‌ها تا پایان وقت امروز بر طرف شود.
وی افزود: برای نخستین بار بانک اطلاعاتی از تعداد ماشین‌آلات سنگین بخش دولتی و خصوصی شهرستان جمع‌آوری و در سیل اخیر نیز از ماشین‌آلات بخش خصوصی و معادن شهرستان استفاده شد.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۰ معدن راکد استان اردبیل احیا می‌شود
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژن در محاصره معادن
  • محدوده شهری مرزن آباد اندک است/ شهر اکسیژه در محاصره معادن
  • ممنوعیت ورود چای سنواتی به بازار مصرف/ کارخانجات چای به موقع بازگشایی شود
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن