Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های کشورهای سازشکار عربی این روزها به تریبون تبلیغاتی برای توجیه جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و فلسطین تبدیل شده‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس هنوز یک سالگی عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل در چهارچوب طرح موسوم به معامله قرن و همچنین هزینه های میلیاردی برای رسانه های عربی و خلیجی جهت حذف آرمان فلسطین و ارائه رویکرد انسانی نسبت به اسرائیل و از بین بردن گذشته خونین آن را پشت سر نگذاشته بودند که آرمان فلسطین بار دیگر به ویترین حوادث منطقه بازگشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب بلافاصله بعد از آغاز اولین دور خیزش فلسطینی‌ها استراتژی رژیم های عربی با شکست مواجه شد. این در حالی بود که آنها تلاش داشتند فلسطینیان را از سرزمین مادری خود بیرون کنند. همزمان با آغاز یورش از سوی نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی افکار عمومی عربی بار دیگر گرد هم آمدند و پروژه هایی که برای از بین بردن آرمان فلسطین طراحی شده بود را ناکام گذاشتند. پروژه هایی که در چارچوب آن قرار بود رسانه های عربی و تریبون های تبلیغاتی کشورهای خلیج فارس به صدای اسرائیل تبدیل شده و حقوق ملت فلسطین را از بین ببرند.

در همین رابطه نگاهی به پوشش خبری تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از طریق کانالهای کشورهای خلیج فارس نشان می‌دهد که کفه ترازوی آنها به سمت اسرائیل است و از تجاوز ها و جنایت‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه تحت عنوان درگیری بین حماس و جهاد اسلامی از یک طرف و اسرائیل از طرف دیگر نام می‌برند.

شبکه الجزیره یکی از مهمترین شبکه های کشورهای خلیج فارس است که در این زمینه پیش قدم شده و خبرنگاران خود را به قلب حوادث می رساند تا فیلم و تصویر از این اتفاقات مخابره کنند. جانبداری این شبکه قطری از رژیم صهیونیستی به حدی رسیده که نید پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به راحتی در این شبکه از امنیت اسرائیل سخن گفته و حماس را یک گروه تروریستی توصیف می‌کند. این شبکه همچنین به پوشش کامل اظهارات آویخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پرداخت که چند روز پیش در یک فیلم ضبط شده از یک پایگاه نظامی از انجام حملات گسترده موشکی ضد مراکز حماس و جهاد اسلامی خبر داد که به دنبال انبار و تولید موشک هستند.

جانبداری امارات از قاتل در برابر مقتولتکنولوژی؛ ابزار تقویت روابط میان امارات و اشغالگران صهیونیستمیدل ایست آی: امارات تبدیل به بازوی تبلیغاتی جنایت‌های اسرائیل شده است

این شبکه همچنین به این مقام صهیونیست امکان لازم را داده تا جنایت های اسرائیل در موشک‌باران منازل شهروندان بی گناه در غزه را توجیه کرده و مدعی شود که این حملات ضد مراکزی صورت می‌گیرد که حماس از آنها در چارچوب اهداف تروریستی خود استفاده می‌کند.

شبکه سعودی العربیه نیز تجاوزها و جنایت های رژیم صهیونیستی را با لفظ تنش توصیف و حماس و اسرائیل را در پرتاب موشک به سمت یکدیگر در یک کفه ترازو قرار داده و هیچ اشاره ای به اشغالگری رژیم صهیونیستی و جنایت های آن در برابر گروه‌های مقاومت فلسطین نکرد.

این شبکه سعودی در روزهای اولیه جنگ هیچ توجهی به تحولات فلسطین از خود نشان نمی‌داد و طی روزهای آینده نیز همچنان در چارچوب پیشبرد اهداف سیاسی خود از ایران به عنوان حامی حماس نام برد که تکنولوژی موشک‌ها را در اختیار گروه‌های فلسطینی قرار داده است. العربیه در گزارش های متعدد خود نوشت که ایران از این حمله غافلگیر نشده بلکه تنها برنده این حمله است.

شبکه العربیه در گزارشی دیگر به تخریب منازل رهبران گروه‌های فلسطینی توسط رژیم اشغالگر قدس اشاره و این اقدام را ستود و از اشراف بنی گانتس «وزیر دفاع» اسرائیل بر این عملیات و تخریب تونل‌های مقاومت فلسطین تمجید کرد.

این شبکه سعودی همچنین تصاویر 30 تن از فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطین را منتشر کرد که اسرائیل مدعی شده است آنها را ترور کرده و در رسانه های خود منتشر کرده است.

شبکه اسکای نیوز عربی به عنوان تریبون رسمی مقامات آل زاید در امارات نیز پوشش خود از جنایت های رژیم صهیونیستی را تحت عنوان فلسطین و اسرائیل دنبال کرده و تلاش دارد مواضع اسرائیل را برجسته سازی کرده و میان گروه‌های مقاومت فلسطین و اسرائیل تساوی قائل شود. این شبکه در پخش مستقیم خود سخنرانی‌های بنی گانتس وزیر جنگ و گادی آیزنکوت رئیس ستاد ارتش و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را به صورت همزمان همراه با ترجمه فوری به زبان عربی منتشر کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی

وزیر علوم در خصوص خیزش دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا گفت: از همه دانشگاه‌های دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

به گزارش ایسنا، محمدعلی زلفی‌گل به منظور بازدید از چندین طرح عمرانی و حضور در میان جامعه دانشگاهی استان کهکیلویه و بویراحمد، با استقبال استاندار و مسئولان استانی وارد شهر یاسوج شد و در بدو ورود به این شهر در جمع مسئولان و خبرنگاران یاسوج گفت: وقتی جامعه دانشگاهی دنیا در مقابل جنایت‌های اسرائیل بایستند، حتما معادله عوض می‌شود و دنیا در مقابل این نسل‌کشی موضع‌گیری خواهد کرد و سازمان‌های بین‌المللی تصمیمات جدی‌تری خواهند گرفت.

وی تأکید کرد: از همه دانشگاه‌های کشور و دنیا می‌خواهم در مقابل نسل‌کشی در غزه، درندگی و کشتن غیرنظامیان زنان و کودکان از خود حساسیت نشان دهند.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم،کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی دانشگاه یاسوج، بازید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت، نشست با اعضای هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج، شرکت در جلسه آمایش آموزش عالی استان با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و رؤسای دانشگاه‌های استان، نشست با اعضای هیئت علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی استان کهکیلویه و بویراحمد از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر علوم به یاسوج است.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • تیتر خاص رسانه عربی درباره ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • تیتر خاص رسانه عربی در مورد ایران/ تحلیل وضعیت اقتصادی پس از «آغاز عصر تحول»
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن
  • (ویدئو) اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها
  • بدون حمایت ایران اکنون نامی از فلسطین نبود
  • تأکید وزیر علوم بر حمایت دانشگاهیان از خیزش علیه جنایات رژیم صهیونیستی