Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: پیش بینی خسارت خشکسالی به کشاورزان ۴۱۰۰۰ میلیارد تومان خواهد بود که لازم است دولت تمهیدات لازم در جبران خسارت کشاورزان را در دستور کار قرار دهد. - اخبار استانها -

علیرضا نظری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اراک،با اشاره به چالش‌های پیش روی حوزه کشاورزی و وضعیت کشور در خصوص خشکسالی اظهار داشت: ظاهرا آنچه که بنده به دست آوردم طی یک تا 2 هفته پیش وزارت جهاد کشاورزی گزارشی از وضعیت خشکسالی به دولت ارسال کرده است که از طریق حوادث غیر مترقبه به نحوی برای آن چاره اندیشی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گزارشی که به بنده رسیده است بحث استهمال دیون و پرداخت وام‌های ارزان و غیره در آن ارسال شده است و در خصوص مسئله بذر هر ساله 20 درصد نیاز کشور را در واقع دولت تامین می‌کرده است و 80 درصد کشاورزها خودشان از محصول خود بر می‌داشتند.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت موجود به نظر می‌رسد با در نظر گرفتن وضعیت قیمت و خشکسالی که اتفاق افتاده است 100 درصد بذر مورد نیاز را از اوایل مهرماه در سطح کشور نیاز داریم که اگر اکنون برای آن چاره اندیشی نشود به یکی از بحران‌های سال آینده تبدیل می‌شود.

نظری با اشاره به مسئله علوفه گفت: ترویج تولید علوفه هیدروپونیک از جمله مسائلی است که بسیار راحت می‌توان آن را ترویج کرد و در یک محدوده‌ای با 100 متر مربع فرد می‌تواند با هزینه‌ای خیلی اندک علوفه با کیفیت بالا تولید کند.

وی بیان کرد: بسیج سازندگی در مناطقی از کشور طرح مذکور را اجرا کرده که طرح موفقی بوده است و می‌توان 70 درصد نیاز خوراک دام را با ایجاد محلی در حاشیه محله‌های دامداری تامین کرد و این حرکت می‌تواند در دستور کار باشد.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح استفاده از آب‌های ژرف تصریح کرد: با توجه به اینکه این موضوع در سیاست‌های وزارت نیرو تاکنون نبوده و با مجوزی که معاونت فناوری و علمی ریاست جمهوری انجام دادند و تجربه موفقی که در استان سیستان و بلوچستان داشته این قضیه می‌تواند به عتوان یک دستور کار جدی قرار بگیرد و روی آن سرمایه‌گذاری کرد.

نظری افزود: در جایی که آب نیست نمی‌توان معجزه کرد و بالاخره باید یک حداقلی باشد که عنوان کنیم در آن صرفه جویی کرد اما اینجا حداقل را هم در اختیار نداریم و به نظر می‌رسد یکی از این مسائل می‌تواند به این شکل حل شود.

تیغ خشکسالی بر گلوی قزوین/ 70درصد آب دشت قزوین در بخش کشاورزی هدر می‌رود + جدول و نقشهکمبود بارش‌ها یا مدیریت اشتباه روان آب‌ها/ مسئول خشکسالی استان خراسان رضوی کدام است؟خشکسالی بی‌سابقه در کرمانشاه محصولات باغی را 8 درصد کاهش داد

وی با اشاره به جلوگیری از کشت‌های بدون آیش خاطرنشان کرد: در کشور وضعیت به گونه‌ای شده که سیاست‌های جهادکشاورزی این است که زمین آیش شود و بر اساس آن آیش کشت شود ولی اکنون کشاورزان هر سال همان زمینی را که می‌چینند مجدد کشت می‌کنند و به لحاظ بذر، کود و هزینه‌ها همه همان است درحالی که بهره‌وری و سطح درآمد در آن به شدت پایین است و در کشور باید برای آن سیاستی دیده شود و چاره‌ای اندیشید.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی عنوان کرد: اجرای طرح الگوی کشت جزو تکالیف برنامه ششم توسعه بوده است و درحال حاضر به سال پایانی رسیده و به طور عملی اجرا نشده است و با این وضعیت آشفته و تنش‌های آبی واقعیت این است که اکنون نباید با این موضوع با مسامحه برخورد کنیم بلکه به صورت حاکمیتی نظام باید ورود پیدا کند تا بتوان طرح الگوی کشت را در کشور پیاده‌سازی کرد.

انتهای پیام/712/س

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۱۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی

به گزارش خبرگزاری مهر، روز گذشته نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور و رئیس کل بانک‌مرکزی برگزار شد؛ هدف از برگزاری این نشست بررسی وضعیت سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم در مجموعه بخش‌های اقتصادی کشور بود.

در این نشست اعضای کمیسیون اقتصادی، بانک مرکزی، مخبر معاون اول رئیس جمهور و حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور حضور داشتند و در مورد شرایط اقتصادی کشور و پیامدهای مرتبط با انتقال سیاست‌های ارزی در طول ۲ سال اخیر به بیان نکاتی پرداختند.

همچنین ضمن بررسی شاخص‌های مثبت همانند نرخ رشد و نرخ تورم و نقدینگی به اهم مشکلات مربوط به سیاست‌ها اشاره کردند.

در این نشست وضعیت تراز تجاری، افزایش نرخ تورم کالاهای اساسی و غیر اساسی، قاچاق، وضعیت تولید کالاهای اساسی در داخل کشور و شاخص سرانه مصرف واردات کالاهای اساسی مطرح شد.

همچنین در این جلسه، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجموعه بسته پیشنهادی کمیسیون را به معاون اول رئیس جمهور تقدیم و بیان کرد که ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

فرزین رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه توضیحات مربوط با شاخص‌های کلان اقتصادی و اثرات مثبت آن در اقتصاد کشور را توضیح داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از توافقات خوب این کمیسیون با معاون اول رئیس جمهور برای اصلاح سیاست‌های ارزی جهت ارتقای توانمندی اقتصادی کشور خبر داد و گفت: ما آماده همکاری در جهت بهبود شرایط اقتصادی در کشور هستیم.

پیش از این، پورابراهیمی در نامه‌ای به رئیس جمهور ضمن تبیین مشکلات در رابطه با پیامدهای ارزی دولت در سیاست‌های ارزی بانک مرکزی، پیشنهاداتی را مطرح کرده بود.

کد خبر 6100125 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • توجه به کشاورزی نیاز امروز کشور است
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • راه اندازی سامانه پیش بینی ماهانه و فصلی بارش کشور
  • شوش و کرخه قطب کشاورزی خوزستان و کشور محروم از تسهیلات و امکانات کشاورزی
  • کشاورزی در خطر اپیدمی! مجلس به دنبال حل مشکل واردات نهاده‌های کشاورزی
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • تبدیل وضعیت شغلی فرهنگیان با جدیت دنبال می‌شود
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند