Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@23:18:54 GMT

استودیو هلال جمعیت هلال احمر در گیلان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۲۷۳۹

استودیو هلال جمعیت هلال احمر در گیلان راه‌اندازی شد

همتی با بیان اینکه روستاها و مناطق زیادی در کشور وجود دارد که ضرورت دارد در آن ها خانه های هلال ساخته شود از افتتاح استودیو هلال در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از لنگرود، «کریم همتی» عصر امروز(چهارشنبه، ۲۹ اردیبهشت) در مراسم رونمایی از استودیو هلال و وب سایت سامانه چیچیلاس که در چاف لنگرود برگزار شد عزت و منزلت جمعبت هلال احمر را مدیون جوانان، امدادگران و داوطلبان دانست و گفت: ما دور از مسایل سیاسی و بدون هیچ چشمداشتی همواره در کنار مردم هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه ما باید همیشه به‌خاطر حوادث مختلفی که در کشورمان رخ می دهد آماده باشیم افزود: همه‌ تلاش ما در جمعیت هلال‌احمر خدمت به مردم و بالندگی این جمعیت است.

 

همتی به مشکلات امروز در مقایسه با مشکلات دهه 60 اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر هر روز در حال به‌روزرسانی سیستم و انبار‌های استراتژیک موجود خود است اما طبیعی است که هنوز در این زمینه مشکلاتی داشته باشیم.

 

وی بیان کرد: در چند ماه اخیر به انبار‌های استراتژیک اطراف تهران، البرز و کرج سرکشی کردیم و آمار گرفتیم اما هنوز نسبت به چیزی انتظار ما است باید مجهز تر شویم.

 

رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه در بخش لجستیک و ناوگان امداد هوایی پیشرفت خوبی داشتیم، اظهار کرد: در سال گذشته ۸٠٠ تن از امدادگران در جمعیت هلال‌احمر جذب شدند تا ماندگاری آنها را کنار خود تضمین کنیم.

 

همتی تصریح کرد: همواره برای ارتقای شرایط امدادگران خود تلاش می کنیم تا هیچ امدادگری به دلیل مشکلات معیشتی از صحنه‌ خدمت به مردم دور نباشد.

 

وی در ادامه با اشاره به دستور ویژه رئیس جمهور برای احیای اردوگاه‌ها اظهار کرد: در استان گیلان این موضوع در دستور کار قرار گرفته و اقدامات خوبی در حال انجام است.

 

همتی با تاکید بر تلاش برای راه‌اندازی و توسعه‌ خانه‌های هلال بدون استرس در حوادث برای کمک به آسیب‌دیدگان افزود: هلال احمر همواره در کنار مردم بودن را تجربه می کند و امید است بتواند از این موهبت خدادادی استفاده کند.

 

وی اذعان کرد: خانه هلال احمر می تواند امدادرسانی به مناطق صعب العبور کشور را آسان تر کند و در زلزله ها نیز این خانه های هلال می توانند فعالیت کرده و به عنوان گروه ارزیاب به مناطق زلزله زده اعزام شوند.

 

رییس جمعیت هلال احمر کشور ادامه داد: روستاها و مناطق زیادی در کشور وجود دارد که ضرورت دارد در آن ها خانه های هلال ساخته شود تا شکل بهتری از امدادرسانی به این مناطق صورت گیرد.

 

وی همچنین امداد و نجات، آموزش و ساماندهی کمک های مردمی را از جمله اهداف هلال احمر در راه اندازی خانه های هلال دانست و بیان کرد: امروز هم استودیو هلال در این استان راه‌اندازی شد تا در بحث اطلاع رسانی قوی‌تر عمل کنیم.

 

گفتنی است، در این مراسم همچنین از چند کتاب درباره‌ زندگی شهدای هلال احمر با عناوین«نبض‌آب_امداد گران جبهه عشق» و کتاب«ایثار سرخ» و طرح همکاری مشترک جمعیت هلال احمر استان گیلان و سرزمین مجازی با عنوان «چیچیلاس» بستری مجازی جهت ارائه‌ خدمات هلال احمر به کاربران که شامل (آموزش و اطلاع‌رسانی) است‌ رونمایی شد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: استودیو هلال خانه های هلال هلال احمر گیلان جمعیت هلال احمر خانه های هلال استودیو هلال راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۲۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ هاشمی بابیان اینکه افتتاح خانه‌های هلال در مناطق شهری و روستایی استان زنجان مصوبه هیئت دولت و تأکید قانون است، گفت: این مهم تکلیفی به واسطه اساسنامه برای هلال احمر است چرا که در حوادث و سوانح تاثیرگذار است.

وی افزود: هلال احمر سازماندهی دوره‌های آموزشی و تیم‌های امدادی و نیرو‌ها را در این خانه‌ها عهده دار است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای تجهیز خانه هلال شهر سهرورد امسال ۲۰۰ میلیون ریال تخصیص خواهد یافت و ۱۰ دستگاه چادر اسکان اضطراری، ۲ دستگاه فشار سنج و یک دستگاه مانکن SPR دیجیتالی به این خانه هلال ارائه خواهد شد.

در حاشیه افتتاح خانه هلال سهرورد تیم‌پزشکی متشکل از سه دندانپزشک، سه کارشناس مامایی و یک پزشک عمومی مراجعان را به صورت رایگان ویزیت کردند.

دیگر خبرها

  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر
  • ورود خودروهای جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • تعداد خانه های هلال زنجان به ۲۴۸ باب رسید
  • خدمات رسانی جمعیت هلال‌احمر به حادثه دیدگان شهرک امام زاده ابراهیم
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • سیل به خانه‌های اندیمشک آسیب زد
  • ۲۰ استان و ۱۱۰ شهرستان متأثر از بارش‌ها و سیلاب بهاری / بهره‌مندی ۳۲۰۰ نفر از خدمات امدادی