Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – اکرم شعبانی؛ افزایش یا کاهش قیمت فلزات گرانبها عمدتا با شاخص دلار آمریکا و قیمت نفت خام پشتیبانی می‌شود. علیرغم ثبات قیمت‌ها در معاملات روز گذشته، همچنان روند صعودی در نمودارهای روزانه فلزات گرانبها مشهود است. بر این اساس روز گذشته، طلای آتی ژوئن با ۰.۸۰ دلار کاهش به قیمت ۱۸۶۶.۶۰ دلار در هر اونس و نقره آتی جولای در بازار کومکس نیویورک با ۰.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۲۱ دلار کاهش به قیمت ۲۸.۲۹ دلار در هر اونس معامله شد.

بازارهای جهانی سهام روز گذشته عمدتا روندی باثبات داشتند. در ایالات متحده آمریکا نیز هر سه شاخص اصلی روند نزولی داشتند، به نظر می‌رسد اشتیاق سرمایه‌گذاران در ورود به بازارهای ریسک پذیر تا حدودی تعدیل شده است. از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازارهای سهام می‌توان به تشدید درگیری‌های میان اسراییل و حماس اشاره کرد که به شدیدترین وضعیت ممکن از سال ۲۰۱۴ رسیده است. همزمان نگاهی به روند تاریخی قیمت فلزات گرانبها و افزایش تورم مشکل ساز بیانگر آن است که در چنین شرایطی افزایش تورم، تمایل به خرید فلزات گرانبها را به عنوان دارایی‌های امن بیشتر می‌کند.

در بازارهای مهم خارجی، روز گذشته بار دیگر شاخص دلار آمریکا کاهش یافت و به کمترین سطح سه ماهه خود رسید. نفت خام نیمکس هم پس از آنکه روز دوشنبه به بالاترین سطح دو ماه گذشته رسید، روز سه شنبه به قیمت ۶۵ دلار در هر بشکه معامله شد. بازده اوراق قرضه ده ساله خزانه داری ایالات متحده نیز در محدوده ۱.۶۴۵ درصدی معامله شد. در نگاهی مقایسه‌ای کافی است بدانیم بازده اوراق ده ساله باند آلمان منفی ۰.۰۱۹ درصد و اوراق ده ساله گیلت انگلیس حدود ۰.۸۸۱ درصد معامله می‌شود.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت طلا)

از دیدگاه فنی، معاملات آتی طلای ژوئن اکنون به بالای میانگین ۲۰۰ روزه رسیده است. روند صعودی معاملات آتی طلا همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار است. روند افزایشی هفت هفته‌ای در نمودارهای روزانه همچنان مشهود است. هدف بعدی صعودی قیمت طلا دستیابی به سطح مقاومت ۱۹۰۰ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی کامل ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست طلا دستیابی به بالاترین قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۱۸۷۵.۹۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم ۱۸۸۱ دلار در هر اونس است در حالی که سطح پشتیبانی نخست طلا ۱۸۵۰ دلار در هر اونس و سطح پشتیبانی دوم بر روی کمترین قیمت معاملات هفته یعنی ۱۸۴۱.۱۰ دلار در هر اونس عنوان شده است.

(نمودار روند حرکت ۲۴ ساعته قیمت نقره)

روند صعودی معاملات آتی نقره جولای همچنان از مزیت فنی کلی کوتاه مدت برخوردار و همچنین روند صعودی هفت هفته‌ای همچنان در نمودارهای میله‌ای روزانه برقرار است. هدف بعدی صعودی قیمت نقره دستیابی به سطح مقاومت و بالاترین سطح قیمت معاملات ماه فوریه یعنی ۳۰.۰۱۵ دلار در هر اونس و هدف بعدی نزولی قیمت‌ها رسیدن به زیر سطح پشتیبانی فنی و پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۶.۷۸ دلار در هر اونس است. سطح مقاومت نخست نقره ۲۸.۵۰ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در بالاترین سطح قیمت معاملات روز گذشته یعنی ۲۸.۹۰ دلار در هر اونس قرار گرفته است در حالی که سطح پشتیبانی نخست نقره ۲۸ دلار در هر اونس و سطح مقاومت دوم در پایین‌ترین سطح قیمت معاملات هفته گذشته یعنی ۲۷.۴۴ دلار در هر اونس مشاهده شده است.

پربیننده ترین پیش بینی قیمت طلا در واپسین روز‌های اردیبهشت / قیمت فعلی طلا و سکه منطقی است پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۹اردیبهشت / الا‌کلنگ بازی دلار در کانال ۲۲ و ۲۳هزار تومان پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۸اردیبهشت / خطر همچنان بیخ گوش بازار قیمت دلار ۲۸اردیبهشت ماه۱۴۰۰ قیمت سکه امروز چند؟ (۱۴۰۰/۲/۲۸)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طلا نقره انتخابات ۱۴۰۰ دلار در هر اونس و سطح سطح قیمت معاملات فلزات گرانبها بالاترین سطح سطح پشتیبانی روند صعودی سطح مقاومت گذشته یعنی روز گذشته هدف بعدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۲۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان

به گزارش خبرنگار مهر، قیمت دلار که با شروع سال جاری روند صعودی به خود گرفته بود و متناسب با حوادث بین‌المللی به محدوده ۷۰ هزار تومان هم رسید، اما از ده روز پیش روند کاهشی به خود گرفته و پس‌از گذشت ۴۰ روز قیمت دلار از کانال ۶۰ هزار تومان به کانال ۵۰ هزار تومانی برگشت.

هم‌اکنون دلار در بازار آزاد روی پله ۵۹ هزار تومان قرار دارد؛ با توجه به ثبات و آرامشی که در بازار دلار غیررسمی حاکم است، خریداری نیست و دلالان در سایه رفتند به نظر می‌رسد قیمت دلار به روند نزولی خود ادامه دهد و به قیمت‌های پیایین تر نیز برسد.

براساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان بازارهای مالی معتقد هستند که طبق سنوات گذشته بعد از اردیبهشت‌ماه افت تقاضای ارزی در بازار رخ خواهد داد؛ بنابراین شاهد ایجاد یک ثبات در بازار و کاهش قیمت دلار در کانال‌های پایین‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6090852 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • ادامه روند کاهشی قیمت دلار در بازار
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟
  • ریزش قیمت دلار تا ۵۸ هزار تومان!
  • این مرد ثروتمندترین مسافر کشتی تایتانیک بود/ فروش ساعت مسافر تایتانیک با بالاترین قیمت در یک حراجی
  • ریزش قیمت دلار در روز‌های آینده ادامه خواهد داشت
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات ۸ اردیبهشت
  • تداوم ریزش قیمت دلار و سکه در معاملات
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها