Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@15:35:41 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۰۳۸

پنج رویداد جهان

غرق شدن ۵۰ مهاجر در آب‌های تونس وزارت دفاع تونس اعلام کرد: بیش از ۵۰ مهاجر در آب‌های این کشور غرق یا ناپدیده شده و ۳۳ نفر دیگر توسط کارکنان یک سکوی نفتی نجات پیدا کردند. به‌ گفته سخنگوی وزارت دفاع تونس، قایق حامل مهاجران در ساحل جنوب شرقی کشور واژگون شد و واحدهای نیروی دریایی برای جست‌و‌جوی مسافران گمشده در محل حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گفته شده ۳۳ نجات یافته این حادثه بنگلادشی بوده‌اند. ملیت مهاجرانی که در این حادثه جان باخته‌اند هنوز مشخص نیست.   ---     ساختمان‌لرزه در چین لرزش ناگهانی یک آسمانخراش در شهر «شنزن» واقع در جنوب چین منجر به هراس افراد حاضر در آن و تخلیه این برج تجاری ۷۰ طبقه شد. به‌گفته مقام‌های محلی، علت لرزش ناگهانی برج ۳۰۰ متری «اس‌ای‌جی‌پلازا» در اواخر روز گذشته (سه‌شنبه) هنوز مشخص نشده است. هیچ زمین لرزه‌ای در زمان لرزش این برج ثبت نشده است و آثار ترک خوردگی زمین در اطراف آن دیده نمی‌شود. این برج تجاری که ۲۰ سال قدمت دارد، محل خرید و فروش لوازم الکترونیک و کامپیوتر است.     ---   فایزر رایگان برای المپیکی‌ها «یوشیده سوگا» نخست وزیر ژاپن با تأکید بر اینکه واکسن کرونا برای تمامی ورزشکاران المپیکی جهان رایگان است، اعلام کرد که نباید هیچ گونه تماسی بین مردم و ورزشکاران در طول برگزاری بازی‌های المپیک وجود داشته باشد. مسابقات المپیک توکیو قرار بود سال ۲۰۲۰ برگزار شود که این رقابت‌ها به‌دلیل همه‌گیری کرونا، برای یک سال به تعویق افتاد و اکنون از ۲۳ ژوئیه (اول مرداد) تا ۸ آگوست ۲۰۲۱ (17 مرداد) برگزار می‌شود.   ---     رکورد مرگ کرونایی در هند هند با ۴۵۲۹ کشته طی بیست و چهار ساعت اخیر، بالاترین تعداد موارد روزانه فوتی در اثر ابتلا به کرونا را از زمان شروع همه‌گیری این بیماری در جهان ثبت کرده است. همچنین با افزایش شیوع کووید۱۹ در هند، انستیتوی «سرم» این کشور گفته صادرات واکسن به خارج از این کشور تا پایان سال آینده میلادی (۲۰۲۲) از سر گرفته نخواهد شد.     ---   درخواست تحریم دیپلماتیک المپیک پکن نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان امریکا ضمن انتقاد از نقض حقوق بشر در چین خواستار تحریم دیپلماتیک المپیک زمستانی ۲۰۲۲ در پکن شد. پلوسی گفت که رهبران جهان با شرکت در مراسم این بازی‌ها اعتبار اخلاقی خود را از دست خواهند داد. امریکا در آخرین روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ، برای اولین بار رسماً چین را به نسل کشی اویغورها متهم کرد؛ موضعی که دولت جو بایدن نیز آن را به رسمیت شناخته است. پلوسی گفت که هرچند ورزشکاران در این بازی‌ها شرکت خواهند کرد، اما سران کشورهای ممتاز باید از آن پرهیز کنند، چون به گفته او حضور این رهبران به چین اعتبار می‌بخشد.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی ظهر دوشنبه ضمن بازدید از ششمین نمایشگاه بین المللی توانمندی‌های صادراتی ایران در تهران که برای روز سوم در نمایشگاه بین المللی تهران برپا است، با همراهی علیرضا فخاری، استاندار تهران و تیم اقتصادی از این رویداد اقتصادی بازدید کرد.

بر اساس این گزارش وحیدی با حضور در غرفه استان تهران مستقر در سالن ۴۱ این نمایشگاه توانمندی های این استان را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است که در این بازدید که با حضور محمد علیمهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران، برگزار شد نقاط ضعف و قوت، فرصت ها و چالش های پایتخت در حوزه اقتصادی را برای وزیر کشور بازگو کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگاه «ایران اکسپو ۲۰۲۴» بزرگترین و مهم‌ترین رویداد تجاری در جهت ارتباط با بازارهای بین‌المللی در کشور ایران است که با پشتوانه سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران ششمین دوره آن از تاریخ هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز و ای رویداد تا ۱۲ اردیبهشت ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

کد خبر 6092286

دیگر خبرها

  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • بازتعریف نقش جهاد دانشگاهی در زیست بوم نوآوری و فناوری کشور
  • گزارش سایت آمریکایی از رقیب‌ ایرانی لی در استانبول
  • يزدانى - اسنايدر، كشتى جهان چشم انتظار شماست!
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه به ایستگاه پایانی رسید
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • حضور سجاد گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی ووهان
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان تهران در نمایشگاه «اکسپو۲۰۲۴»
  • گنج زاده به عنوان مدرس در کمپ تمرینی چین حضور خواهد داشت