Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام از ایجاد 270 هزار شغل جدید با اعتبار 130 هزار میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیرحسین مدنی در مراسم شکرانه ایجاد 220 هزار شغل برکت در سال جهش تولید و آغاز عملیات اجرایی ایجاد 270 هزار شغل در سال 1400 و افتتاح همزمان 40 هزار طرح اشتغال‌زایی خرد، کوچک و متوسط در کشور با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت در سال جدید به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» ایجاد 270 هزار شغل جدید را با سرمایه‌گذاری 130 هزار میلیارد ریالی و مشارکت 10 بانک و موسسه مالی هدف‌گذاری کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: بنیاد در سال گذشته 70 هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و 130 طرح بنگاه‌محور را در مناطق محروم و روستایی کشور به بهره‌برداری رسانده است.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، این بنیاد در سال گذشته 13 هزار و 500 طرح عمرانی و زیربنایی را در مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور اجرا کرده و در حال حاضر نیز یک‌هزار پروژه عمرانی دیگر را در دست اجرا دارد.
مدنی خاطرنشان کرد: بنیاد برای اجرای این تعداد طرح‌ اشتغال‌زایی و عمرانی 100 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.
وی از گسترش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد برکت در سال جدید خبر داد و گفت: ایجاد 270 هزار شغل در سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» در دستور کار است. به همین منظور، امروز تفاهم‌نامه همکاری با 10 بانک و موسسه مالی به امضا رسید.
به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، امسال 12 هزار روستا و 350 شهرستان تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی این بنیاد قرار خواهند داشت.
وی با تاکید بر ایجاد اشتغال پایدار در مشاغل خرد و خانگی تصریح کرد: فرآیند ایجاد هر شغل برکت 6 ماه زمان می‌برد و حتی پس از دریافت تسهیلات و راه‌اندازی اشتغال، مجریان و تسهیل‌گران بنیاد برکت باز هم تا دو سال در کنار کارآفرین می‌مانند و با تامین و تکمیل زنجیره تولید، سعی می‌کنند تا اشتغال ایجاد شده به ثبات برسد.
مدنی با تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر آوردن مردم به پای تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: بنیاد برکت اولین نهادی است که لبیک گفته و پویش «برکت همدلی» را برای تجمیع و به میدان آوردن سرمایه‌های مردمی جهت اشتغال‌زایی در مناطق محروم راه‌اندازی کرده است.
مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به پویش «به روستا برمی‌گردم» به عنوان دیگر پویش این بنیاد عنوان کرد: هدف از آغاز این پویش ایجاد فرآیند مهاجرت معکوس و تامین شغل برای حاشیه‌نشینان شهرهای بزرگ برای بازگشت به روستاهایشان است.
وی راه‌اندازی سامانه حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا را مورد توجه قرار داد و گفت: با کمک پلت‌فرم طراحی شده در بنیاد برکت، افراد می‌توانند شرایط کسب و کار آسیب‌دیده خود را ثبت نمایند. این داده‌ها بررسی و در نهایت، افراد واجد شرایط از طریق بنیاد به بانک‌های همکار برای گرفتن تسهیلات معرفی می‌شوند.
مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: به دلیل وجود سیستم نظارتی و حضور  مجریان و تسهیل‌گران در کنار صاحب شغل، معوقات تسهیلات اشتغال‌زایی به کارآفرینان بنیاد برکت کم‌تر از یک درصد است و بانک‌ها و نهادهای مالی می‌توانند با خیال راحت منابع‌شان را در اختیار معرفی‌شدگان از سوی بنیاد برکت قرار دهند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برکت مدیرعامل بنیاد برکت ایجاد 270 هزار شغل اشتغال زایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا مهرافروز در نشست هم‌اندیشی با فرماندار شهرستان ارومیه اظهار کرد: در کمیته امداد امام خمینی (ره) بیشتر به دنبال ایجاد بستر و فضاهایی هستیم تا موانع و مشکلات پیش‌رو را با همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها حل کنیم.

وی در ادامه تهدیدها را زمینه‌ای برای پویایی برشمرد و افزود: هر تهدیدی را می‌توان به فرصت تبدیل کرد و از آن بهره برد، اگر تهدیدی نباشد، تحرکی هم نخواهد بود و فضایی ایجاد نخواهد شد که برای آن تصمیم‌گیری، بازخوانی و بازیابی شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اقداماتی را که موفق بوده است، ادامه می‌دهیم و در خصوص سایر اقدامات نیز تجدیدنظر می‌شود، گفت: برجسته‌ترین خدمت، اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی است.

مهرافروز ادامه داد: اساسنامه کمیته امداد امام خمینی (ره) و شعار اصلی آن ایجاد اشتغال پایدار برای خانواده‌ها است تا دغدغه‌هایشان حل شود که در حوزه اشتغال این امر به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بیش از ۴۰ درصد ایجاد اشتغال در کشور را کمیته امداد ایجاد می‌کند، سال گذشته در استان ۱۲ هزار و ۴۸۱ نفر موفق به دریافت وام و تسهیلات اشتغال شده‌اند.

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی ارائه مشاوره به خانواده‌ها، اجرای برنامه‌های فرهنگی و برپایی اردوهای زیارتی و تفریحی و حمایت از دانش‌آموزان و دانشجویان را از دیگر خدمات این نهاد عنوان کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • اشتغالزایی برای ۱۲ هزار و ۴۸۱ مددجوی کمیته امداد آذربایجان‌غربی
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • اعطای ۱۲ هزار و ۴۸۱ وام و تسهیلات اشتغال‌زایی در آذربایجان‌غربی
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • هدایت نقدینگی به‌سمت صنایع پایین‌دست نفت، اشتغال‌زایی و سودآوری به‌ همراه دارد
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید