Web Analytics Made Easy - Statcounter

برومند چهار آیین رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مادر تخصصی توسعه صنعت طیور کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دلایل التهاب قیمت مرغ در بازار اظهار کرد: در شرایط فعلی مقداری عرضه کمتر از حد معمول است که علت اصلی این موضوع ناشی از افزایش تقاضاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با کاهش قدرت خرید خانوار و افزایش قیمت سایر محصولات پروتئینی طرف تقاضا تحریک شده است چرا که خانوارها به ناچار به خرید مرغ روی آورده اند.

چهار آیین با بیان اینکه در ماه های گرم سال وزن گیری و پرورش مرغ با مشکلاتی روبرو می شود، گفت: با افزایش نرخ مصوب نهاده های مرتبط با تولید گوشت مرغ انتظار می رود که قیمت ها اصلاح شود تا تولیدکننده ها انگیزه کافی برای ادامه تولید باشند چرا که در شرایط فعلی واسطه ها حداکثر سود را می برند، در حالیکه اصلاح قیمت مصوب، گرفتاری کنونی را مرتفع می کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵۰ درصد هزینه های یک واحد تولیدی به مصرف ذرت و کنجاله سویا اختصاص دارد، بیان کرد: با افزایش رسمی هزینه های تولید دلیلی برای ثابت نگه داشتن قیمت مرغ نیست.

وی در واکنش به عرضه جوجه بالاتر از نرخ مصوب در بازار بیان کرد: هم اکنون قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه حدود ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است که به طور متوسط ۲ هزار و ۵۰۰ تومان از این رقم وارد جیب دلالان می شود، به رغم تلاش هایی که تاکنون برای عرضه جوجه با نرخ مصوب صورت گرفته، اما بازار جوجه همچنان ملتهب است.

چهارآیین درباره اینکه علت گرانی جوجه ارتباطی به قاچاق دارد یا خیر؟ گفت: میزان قاچاق جوجه به حدی کم است که نمی تواند تاثیر چندانی در بازار بگذارد و دلیل اصلی کاهش ۱۰ درصدی جوجه ریزی مرغ مادر نسبت به ماه های قبل است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی توسعه صنعت طیور با اشاره به اینکه جوجه ریزی واحدهای مرغ مادر به ۷۰ هزار قطعه رسیده است، بیان کرد: کاهش قدرت خرید مردم و اثر کالای جایگزین، همچنین ذخیره سازی مصرف یک ماه از سوی خانوارها منجر به گرفتاری فعلی بازار مرغ شده ، هر چند با افزایش سن مرغ مادر تا حدودی کاهش ۱۰ درصدی جوجه ریزی را جبران کردیم، اما نقصان در جوجه ریزی التهاباتی در بازار ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه ماهانه ۲۳۰ تا ۲۷۰ هزار تن گوشت مرغ در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، گفت: برای تامین این میزان گوشت مرغ نیازمند ۱۱۰ میلیون قطعه جوجه ریزی هستیم، اما به علت آنکه تقاضا بیش از نیاز معمول است، توزیع روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تن گوشت مرغ جوابگو نیست.

رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی مادر تخصصی توسعه صنعت طیور با بیان اینکه میزان جوجه ریزی نسبت به مدت مشابه سال قبل تفاوتی نداشته است، گفت: گرچه رقم جوجه ریزی با سال قبل تفاوتی ندارد، اما  عملکرد مشابه سال قبل نیست.

چهارآیین در پایان سن متداول و منطقی جوجه در واحدهای مرغداری را ۶۴ هفته اعلام کرد و گفت: نگه داری جوجه بالاتر از ۶۴ هفته در کاهش  عملکرد تاثیر گذار است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نهاده دامی قیمت جوجه تولید مرغ جوجه ریزی گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار

فرارو- ساینا S دنده‌ای جزو ارزان‌ترین سواری‌های تولیدی سایپا در بازار است که به طور متوسط ۴۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شود. کوییک GX دنده‌ای حدود ۱۰ میلیون بیشتر قیمت دارد و این یکی ۴۵۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

شاهین اتوماتیک اما گرانقیمت‌ترین سواری سایپاست و ۸۶۰ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. نسخه دنده‌ای همین خودرو ۷۶۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد و اطلس G که به تازگی روانه بازار شده، ۷۶۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

تیبا صندوقدار که از خط تولید سایپا کنار رفته ۳۹۷ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود و قیمت تیبا هاچ‌بک به ۴۰۲ میلیون تومان می‌رسد. قیمت روز محصولات سایپا در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز خودروهای سایپا

مدل 10 اردیبهشت 11 اردیبهشت
پراید 151 تیپ DA مدل 1403

338 میلیون تومان

338 میلیون تومان

تیبا صندوقدار مدل 1401

397 میلیون تومان

397 میلیون تومان

تیبا هاچ‌بک مدل 1401

402 میلیون تومان

402 میلیون تومان

ساینا S دنده‌ای مدل 1403

440 میلیون تومان

440 میلیون تومان

کوئیک GX مدل 1403

450 میلیون تومان

450 میلیون تومان

کوئیک SR دنده‌ای مدل 1403

455 میلیون تومان

450 میلیون تومان

اطلس مدل 1403

585 میلیون تومان

585 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 2

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

یک میلیارد و 700 میلیون تومان

چانگان CS35 پلاس تیپ 3

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

یک میلیارد و 900 میلیون تومان

شاهین دنده‌ای مدل 1403

765 میلیون تومان

765 میلیون تومان

شاهین اتوماتیک مدل 1403

860 میلیون تومان

860 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ کف قیمت خودرو در بازار
  • قیمت محصولات سایپا +جدول
  • ۱۰میلیون قطعه جوجه‌ریزی در لرستان/ صادرات مرغ افزایش می‌یابد
  • گرانی میوه ناشی از ضعف نظارتی دستگاه‌هاست
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • کاریکاتور/ گرانی سرسام‌آور در سرزمین‌های اشغالی
  • قیمت خودرو امروز 11 اردیبهشت 1403
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ قیمت ساینا و شاهین در بازار
  • پویشی برای مبارزه با گرانی افسار گسیخته