Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@23:36:42 GMT

ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در بناب

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۴۹۸

ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی و غذایی در بناب

به گزارش خبرنگار مهر، شهریار فتحی عصر امروز چهارشنبه در جلسه هماهنگی ایجاد شهرک صنایع تبدیلی شهرستان بناب افزود: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی از خام فروشی محصولات کشاورزی جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۴۲۰ واحد تولیدی در این شهرستان اظهار کرد: خوشبختانه شهرستان بناب در حوزه صنعت رشد چشمگیری داشته و در حال حاضر به عنوان قطب صنعت در استان مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پیشرفت در حوزه کشاورزی متناسب با حوزه صنعت نبوده است، اقدامات انجام شده در حوزه کشاورزی را ناکافی دانست و تصریح کرد: نباید خود را تنها به کارخانجات کشمش و سبزه پاک کنی محدود نمائیم.

فتحی همچنین اضافه کرد: ایجاد شهرک صنایع تبدیلی گامی اساسی در راستای تکمیل زنجیره تولید در شهرستان بوده و موجب ایجاد ارزش افزوده برای محصولات تولیدی در شهرستان خواهد شد و از خام فروشی محصولات جلوگیری خواهد نمود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰۰ هزار تن انواع محصولات از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر شده است.

فرماندار بناب تصریح کرد: ایجاد شهرک صنعتی صنایع تبدیلی می‌تواند فرصتی بزرگ برای اشتغال زایی و رونق تولید و صادرات در منطقه باشد که با حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی بایستی این امر تسریع شود.

شهرک صنایع تبدیلی به صورت پایلوت در بناب ایجاد می‌شود

بنابراین گزارش، مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شهرک صنایع تبدیلی به صورت پایلوت در شهرستان بناب ایجاد می‌شود.

ایاز برنو افزود: هم اکنون با وجود واحدهای تولیدی متعدد در شهرستان بناب نیاز به تبدیل و فرآوری تولیدات باغی و کشاورزی در منطقه احساس می‌شود که با بهره برداری و ایجاد آنها زمینه برای اشتغال و ارزآوری فراهم خواهد شد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: ایجاد اشتغال پایدار با سرمایه گذاری مناسب برای ایجاد این شهرک در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی محقق خواهد شد.

به گفته برنو، عملیات احداث این شهرک با همکاری مؤسسه مسکن و عمران بسیج در شهرستان بناب آغاز خواهد شد.

این گزارش می‌افزاید، مدیرعامل مؤسسه مسکن و عمران بسیج استان آذربایجان شرقی نیز در این جلسه اظهار کرد: با عنایت به وجود روحیه جهادی، انقلابی و توان فنی و تخصصی و ماشین آلات در مجموعه مؤسسه مسکن و عمران بسیج می‌توان در بالا بردن ضریب خود اتکایی در زمینه کشاورزی و صنایع مرتبط گام‌های اساسی برداشت.

حبیب زاده افزود: با این هدف احداث ۵ شهرک تخصصی صنایع تبدیلی در قطب‌های مستعد کشاورزی آذربایجان شرقی به عنوان پایلوت در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 5216154

منبع: مهر

کلیدواژه: بناب فرمانداری بناب صنایع تبدیلی انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر آمار کرونا جنبش ازما فلسطین گرگان کرمانشاه واکسن کرونا اردبیل انتخابات شورای شهر و روستا زلزله شیوع کرونا شهرک صنایع تبدیلی آذربایجان شرقی شهرستان بناب ایجاد شهرک خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ عبدی گفت: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز ماموران یگان امداد شهرستان بناب در حین گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی ادامه داد: ماموران در بازرسی از وانت توقیفی مقدار ۲ تن و ۵۰۰کیلوگرم کودشیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب با بیان اینکه در این راستا یک نفر دستگیر و یک دستگاه وانت نیسان توقیف شد تصریح کرد: فرد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به اینکه برخورد با سودجویان و مقابله با قاچاقچیان به صورت مستمر در دستور کار پلیس این شهرستان قرار دارد از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعا با شماره تلفن و سامانه پیامکی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • تا پایان سال در ۹۲ نقطه نیروگاه خورشیدی برای شهرک‌های صنعتی ایجاد می‌شود
  •  توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • امکان تامین نهاده دام و طیور با کشت فراسرزمینی/می توان هاب غذایی منطقه شد
  • کشف بیش از ۲ تن کودشیمیایی قاچاق در بناب
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • تنش آبی و نبود صنایع تبدیلی از چالش‌های مهم خدابنده است
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • صدور سند زمین های شهرک صنعتی فجر قشم