Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@06:20:28 GMT

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۵۱۳

کنکور ۲ بار در سال برگزار می‌شود؟

مهر: قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح برگزاری چند کنکور در یک سال در حال تصویب در صحن شورا است و در صورت تغییر داوطلبان در سال‌های آتی شاهد تغییرات هستند.

فرهنگ فصیحی، قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جزئیات تصمیم اخیر این ستاد در ارتباط با کنکور سراسری گفت: برگزاری چند بار کنکور در سال یک بند از بسته سیاستی شورا است که در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون برگزار شود و سرنوشت داوطلبان بر اساس آن تعیین شود، تغییر می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس بر این اساس ممکن است آزمون در سال چند بار برگزار شود.

وی افزود: یک بخش از کیفیت سنجش استعداد تحصیلی قرار است به عهده آموزش و پرورش باشد به این ترتیب باید به گونه برنامه‌ریزی شود که آموزش و پرورش نیز آمادگی اجرای طرح را داشته باشد.

این مقام مسئول در شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر امتحانات سال آخر دبیرستان به صورت نهایی برگزار می‌شود، گفت: این طرح در صحن شورا در حال بررسی است و ان‌شاالله در آینده نزدیک تصویب شود.

فصیحی درباره زمان احتمالی اجرایی این طرح گفت: اگر این طرح مصوب و قرار شد بر اساس آن یک سال که همان امتحانات سال آخر دبیرستان است، تغییرات اعمال شود، داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید خود را آماده این تغییرات بکنند.

وی ادامه داد: اما اگر بنا باشد دو سال آخر نهایی شود، باید آزمون‌های دو سال آخر دبیرستان استاندارد سازی شوند و داوطلبانی که در سال ۱۴۰۳ می‌خواهند کنکور دهند باید بدانند که ممکن است تغییرات در کنکور برای آنها اتفاق افتد.

منبع: فردا

کلیدواژه: کنکور سال آخر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور

به گزارش خبرآنلاین، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امروز حدود ۵۰۱ هزار داوطلب داریم که در آزمون تجربی شرکت می‌کنند و بیشتر داوطلبان، خانم‌ها هستند.

وی افزود: آزمون دیروز با موفقیت برگزار شد، البته با وجود اینکه تمهیدات اندیشیده شده بود حدود ۵۰ داوطلب سیل زده به آزمون نرسیدند، اما من این‌ نوید را می‌دهم که آزمون اختصاصی را دوباره برای آن‌ها برگزار می‌کنیم و تیرماه هم میتوانند در کنکور شرکت کنند بنابراین آمادگی خود را خفظ کنند.

به گزارش ارس، رئیس سازمان سنجش درباره تخلف در آزمون روز گذشته، اظهار داشت: ۴ مورد دستگیری داشتیم‌ و این نشان میدهد که مردم عزیز به سیستم سازمان سنجش اعتماد کردند، یک مورد در تهران با اولین عکسی که از پرسشنامه گرفت دستگیر شد، یک‌ مورد هم در جنوب و دو مورد در غرب قصد داشتند ابزار تقلب به حوزه کنکور ببرند که دستگیر شدند.

پورعباس ادامه داد: آزمون امروز حساسیت خاصی دارد و فریبکاران بسیار تلاش کردند تا عزیزان ما را وسوسه کنند اما تمام مخازن با امنیت کامل مسیر خود را طی کردند، امروز هم آمادگی کامل داریم و به صورت حداکثری در حال رصد هستیم امیدواریم مساله‌ای پیش نیاید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899687

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: کنکور در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد
  • کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می‌شود
  • آزمون کنکور سراسری برای دانش آموزان مناطق سیل زده برگزار می شود
  • پایان نوبت اول کنکور سراسری در گلستان
  • کنکور سراسری ۱۴۰۳ با آرامش برگزار شد
  • کنکور علوم تجربی صبح امروز‌ برگزار شد
  • دستگیری ۴ نفر سر جلسه کنکور
  • رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان
  • آغاز رقابت بیش از ده هزار داوطلب کنکور در استان سمنان