Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@11:15:00 GMT

۷ میلیون کارگر بیمه ندارند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۶۷۰

۷ میلیون کارگر بیمه ندارند

شریعتمداری با اشاره به جمعیت ۱۴میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان گذشته متاسفانه حدود هفت میلیون نفر از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی از بیمه محروم هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛محمد شریعتمداری عصر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانس با دبیران اجرایی خانه‌های کارگر ، اعضای تشکل‌های کارگری و کانون‌های بازنشستگی تامین اجتماعی سراسر کشور به بحث و گفت و گو در مورد مسائل مهم جامعه کارگری و انتخابات پیش رو پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  شریعتمداری در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه ممتاز خانه کارگر خواستار نقش‌آفرینی بیشتر تشکل‌های کارگری و بازنشستگی در مسائل مهم و کلان کشور شد.   وی در این دیدار که با مشارکت 500نفر از سراسر کشور برگزار شده بود، با اشاره به جمعیت 14میلیون نفری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی و سه میلیون و 600هزار نفری بازنشستگان و مستمری‌بگیران اظهار داشت: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته طی سالیان گذشته متاسفانه حدود هفت میلیون نفر از کارکنان و کارگران بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی از بیمه محروم هستند.   وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: ایجاد نظام جامع تامین اجتماعی کار بزرگی است که تنها با تشریک مساعی و همکاری تمام تشکل‌های بازنشستگی و کارگری امکانپذیر است. تجربه عملیاتی کردن کارهای بزرگی همچون افزایش 39درصدی دستمزد کارگران در سال 1400 و همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و کشوری در دو نوبت طی 14ماه گذشته که پس از 13 سال صورت گرفت نیز نشان داد که اتحاد دست‌اندرکاران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تشکل‌های کارگری و بازنشستگی می‌تواند هر ناممکنی را ممکن سازد.   شریعتمداری همچنین تاکید کرد: پشتوانه حمایت کارگران این مرز و بوم و برای دفاع از منزلت تمامی بازنشستگان و همچنین برای بهبود وضعیت معیشتی این گروه زحمتکش اعم از کارگر و بازنشسته از اینجانب تا کنون منشاء این خدمات شده و معتقدم که تشکل‌های کارگری باید آنچنان قدرتمند در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی ورود کنند چرا که هر فردی کاندیدای نهایی آنها باشد پیروز انتخابات ریاست جمهوری است.   در این دیدار حسین کمالی دبیرکل حزب اسلامی کار، علیرضا محجوب دبیرکل خانه کارگر، علی اصغر بیات رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور، حسن صادقی رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و علی خدایی رئیس کانون شورای‌های استان تهران به نمایندگی از جامعه کارگری و بازنشستگی کشور از محمد شریعتمداری خواستند به عنوان کاندیدای نهایی آنها در انتخابات ریاست جمهوری حضور داشته باشد و 22 نماینده تشکل‌های سراسر کشور نیز به بیان نظرات خود پرداختند.   منبع: تسنیم   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: تشکل های کارگری تامین اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، استاندار همدان در این مراسم به افزایش تولید در استان اشاره کرد و گفت: تعهد اشتغال در سال گذشته کامل تحقق یافت.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: تولید کننده های ما وظیفه مسئولیت اجتماعی خود را به خوبی انجام داده از اشتغال تا ساخت طرح های عمرانی را به خوبی انجام داده اند.

او تأکید کرد: امروز اقتدار، امنیت و آرامش را مدیون شهدا و خون شهدا هستیم، شهدایی که تمام هستی خود را در درگاه خدا هدیه کردند.

نماینده مردم شهرستان های کبودراهنگ و بهار در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهرستان کبودراهنگ یکی از شهرستان های محروم استان است اما بیش از ۸۰ درصد مردم در امر تولید فعال هستند.

فتح الله توسلی در راستای مسئولیت اجتماعی مجتمع فولاد ویان از ساخت یک مدرسه در کبودراهنگ قدردانی و خواستار ساخت چند طرح فرهنگی در روستاهای محروم شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان نیز گفت: در این هفته بیش از ۲۸۰ برنامه در استان برای جامعه کارگری اجرا خواهد شد.

یوسف شعبانی افزود: استان همدان ۴۷۰ شهید کارگر را تقدیم انقلاب کرده است.

او تأکید کرد: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۰هزار مترمربع به فضای ورزش کارگری استان اضافه شده است و همچنین ۹ هزار کارگر زیر پوشش بیمه اجباری قرار گرفت.

در ادامه مراسم از مستند شهید مجید سرابی رونمایی و از خانواده معظم شهدای کارگر و کارگران نمونه فولاد ویان تجلیل شد.

در استان همدان بیش از ۱۴۸ هزار کارگر در امر تولید در حال فعالیت هستند.

دیگر خبرها

  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی / همسان‌سازی یا افزایش حقوق کدامیک مهم‌ترند؟
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • برگزاری ۸۰ میز خدمت تامین اجتماعی استان مرکزی در هفته کار و کارگر
  • یادواره شهدای کارگری استان همدان در فولاد ویان