Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@14:23:01 GMT

افزایش قیمت نان در استان تهران فعلا قانونی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۳۷۹۰

افزایش قیمت نان در استان تهران فعلا قانونی نیست

بندپی با اشاره به بررسی کارشناسان در خصوص مبحث افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حقوق و دستمزد کارگران از سوی نانوایان گفت: افزایش قیمت نان در استان تهران فعلا قانونی نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انوشیروان محسنی بندپی عصر چهارشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه برخی از شهرستان‌ها اراضی دارند که قابل استفاده زراعی نیستند اظهار داشت: در این خصوص احداث مجتمع‌های صنفی در برخی شهرستان‌های استان تهران که ظرفیت‌های لازم را در اراضی غیر زراعی دارند مطرح است و دراین خصوص مقرر شد برای تغییر کاربری آنها جهاد کشاورزی نظر خود را اعلام کند تا برای احداث مجتمع‌های صنفی که ارزش افزوده دارند سرعت کار افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  استاندار تهران افزود: برای کشاورزانی که از خشکسالی و یا سیلاب آسیب دیده‌اند ظرفیت‌هایی در قانون بودجه ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که طی آن برای مشوق‌های بخش کشاورزی بخشودگی وام‌ها اعمال شود.   محسنی بندپی در خصوص افزایش قیمت نان در برخی نانوایی‌ها عنوان داشت: برخی نانواها در مورد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و حقوق و دستمزد کارگران مباحثی مطرح می‌کنند که در حال بررسی و کارشناسی است در همین راستا کارگروهی مشغول بررسی است تا به نرخی که این افزایش‌ها را پوشش دهند برسند، اما در حال حاضر اتحادیه‌ها نباید افزایش قیمتی داشته باشند.   وی با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای افزایش قیمت نان تصویب نشده بیان داشت: هر نانوایی که افزایش قیمت داشته باشد خلاف آئین‌نامه است و با وی برخورد خواهد شد، البته نانوایان هم این اطمینان را داشته باشند که این موضوع در مسیر بررسی است و پس از تصویب افزایش قیمتی که پوشش افزایش هزینه‌های آنها را بدهد اعمال خواهد شد.   استاندار تهران در ادامه در مورد روند تزریق واکسن در استان تهران افزود: از ۶۰۲ هزار واکسنی که در اختیار استان تهران قرار گرفته تاکنون ۴۰۷ دوز یعنی معادل ۷۲.۵ درصد تزریق شده و در این مسیر همکاری خوبی میان دستگاه‌های مختلف شکل گرفته که برای مکان‌های تزریق واکسن دستگاه‌های مختلف اقدام کرده‌اند و در حال حاضر افراد ۷۵ سال به بالا می‌توانند در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کنند که به آنها اطلاع‌رسانی لازم داده خواهد شد.   وی تصریح کرد: روند واکسیناسیون با سرعت در حال طی شدن است و امیدواریم با واکسن‌های خریداری شده و ورود واکسن‌های تولید داخل، گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال براساس اولویت‌بندی که انجام شده هرچه زودتر تزریق واکسن آنها انجام شود.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: افزایش قیمت نان استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است

از نظر کارشناسان، صدور شناسه یکتا برای هر یک از فعالان اقتصادی مزیت های بیشماری برای کشور دارد. از این طریق، دولت می تواند به افزایش نظارت هایش بپردازد و با فعالیت های زیرزمینی، کلاهبرداران، افراد متقلب و سودجو و قاچاق کالا مقابله کند. در طرف مقابل، فعالان اقتصادی قانونی از تسهیلات ویژه دولت بهره مند می شوند و مورد حمایت قرار می گیرند.

در شرایطی که سوداگری و فعالیت های مخرب حاشیه سود بالاتری دارند، هر اقدامی که در راستای حمایت از بخش های مولد اقتصاد در دستور کار قرار بگیرد، مثبت ارزیابی می شود. در همین راستا، روسای اتحادیه های صنفی تهران، روسای اتاق های استان ها و نمایندگان مجلس توصیه می کنند که فعالان اقتصادی نسبت به دریافت شناسه یکتا اقدام کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند، تا وقتی اقتصاد زیرزمینی بزرگی داریم، سرمایه گذاری سالم رونق نخواهد گرفت. از همین رو، به زعم آنان، هدف نهایی پروژه مجوزهای الکترونیک باید حذف همین اقتصاد زیرزمینی باشد.

در شرایطی که فعالان غیرقانونی با حاشیه سود بالا به فعالیت می پردازند و کالاهایشان را روانه بازار می کنند، هم تولیدکنندگان گلایه دارند و هم مصرف کنندگان شاکی هستند. صدور شناسه یکتا، امکان شناسایی فعالان اقتصادی قانونی و غیرقانونی را فراهم می کند و می توان با فعالیت های زیرزمینی مقابله کرد.

 مهدی ناصر، حقوقدان در ارتباط با الکترونیک محور شدن مجوزها و دریافت شناسه یکتا توسط فعالان اقتصادی به خبرنگار قدس تصریح کرد: قطعاً این اقدام خوبی است و به نفع کسانی است که در فضای سالم و قانونی کار می کنند. همچنین این اقدام بستری برای مقابله با فعالیت های زیرزمینی و سوءاستفاده های احتمالی فراهم می کند.

وی ادامه داد: الکترونیک شدن امور به شفافیت بیشتر منجر می شود که بستری برای مقابله با فساد و رانت به وجود می آورد. هر چقدر فضای اقتصادی کشور شفاف تر شود، به نفع همه است.

این حقوقدان درباره این موضوع که روند بسیار ساده ای برای دریافت مجوز الکترونیک و شناسه یکتا در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ساده سازی امور بسیار مفید است و به پیشبرد بیشتر امور کمک می کند. هر اقدامی که در راستای تسهیل امور و رونق کسب و کارها صورت بگیرد، مثبت ارزیابی می شود.

ناصری گفت: با توجه به اینکه روند دریافت شناسه یکتا بسیار آسان است، توصیه می کنیم که فعالان اقتصادی از این فرصت استفاده و برای دریافت شناسه یکتای خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: وقتی همه چیز متمرکز شود و اطلاعات فعالان اقتصادی در یک سامانه به صورت منسجم در دسترس باشد، قطعاً امکان نظارت بر فعالیت های اقتصادی و همچنین پیش بینی پذیر شدن اقتصاد برای خود مردم نیز بیشتر می شود. این موضوع به نفع مردم و فعالان اقتصادی واقعی است. و از طرفی بخش غیرمولد و غیرشفاف اقتصاد نیز متضرر اصلی شناسه واحد یکتا خواهند بود.

این حقوقدان توضیح داد: در دسترس بودن اطلاعات فعالان اقتصادی به دولت این امکان را می دهد که هر چه بیشتر جلوی سوءاستفاده ها و فسادها را بگیرد. به طور کلی، الکترونیک محور شدن امور به معنای تسریع در انجام کارها و افزایش نظارت هاست که مثبت ارزیابی می شود.

ناصری گفت: رانت و سوءاستفاده همواره از غیرشفافیت نشات می گیرد. در شرایطی که همه چیز روشن باشد و امور به صورت سامانه محور و الکترونیک پیش برود و هر فعال اقتصادی یک شناسه یکتا داشته باشد، امکان افزایش شفافیت به وجود می آید. این وضعیت به نفع کسانی است که در شرایط سالم و قانونی فعالیت می کنند.

وی ادامه داد: به موازات نفعی که شفاف شدن امور برای فعالان اقتصادی قانونی دارد، کسانی که به صورت زیرزمینی و بدون مجوز فعالیت می کنند، در معرض خطر قرار می گیرند. صدور شناسه یکتا برای هر فعال اقتصادی به دولت امکان می دهد که فعالان اقتصادی قانونی و غیرقانونی را شناسایی کند و جلوی فسادها را بگیرد.

ناصری در پایان تأکید کرد: به طور کلی، بنده روند الکترونیک شدن مجوزها و صدور شناسه یکتا برای فعالان اقتصادی را مثبت ارزیابی می کنم. این روندها به نفع کشور است و باید به درستی پیش برود.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • بررسی علت فوت کارگر معدن زغالسنگ کوهبنان توسط دستگاه قضایی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۲۱ تهران +جدول
  • اجاره وثیقه برای زندانی با وکیل پایه یک دادگستری
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ با ۶ میلیارد در منطقه ۲۱ ملک بخرید+ جدول
  • بررسی علت فوت کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • بررسی علت مرگ کارگر معدن کوهبنان در دستور کار قضایی است
  • قیمت بلیت کنسرت‌های تهران به ۹۰۰ هزار تومان رسید!
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • نرخ خرید در بازار مسکن؛ قطب سرمایه گذاری ملک در منطقه ۲۰ تهران