Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - روزی در آینده خواهد رسید که شارژ کردن EV به راحتی با راندن در لاین مناسب انجام شود. بسیاری از پژوهشگران آینده‌ای را پیشبینی کرده‌اند که در آن مالکان و رانندگان خودروهای الکتریکی نیازی به جستجو برای یافتن ایستگاه‌های شارژ و صرف زمان برای پراک کردن برای شارژ باتریشان نداشته باشند. روزی در آینده خواهد رسید که شارژ کردن EV به راحتی با راندن در لاین مناسب انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان در حال بررسی تکنولوژی هستند که بتواند باتری خودروها را با راندن در نوارهای شارژ ویژه گنجانده شده در جاده شارژ کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، خرم افریدی، پژوهشگر دانشگاه کورنل، می‌گوید که وقتی قرار باشد تمام یک کشور به استفاده از خودروهای برقی رو بیاورد پرسش‌های زیرساختی بسیاری وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود، چرا که چنین تغییر اساسی نیازمند ایستگاه‌های شارژ بسیار زیادی خواهد بود.
 
افریدی می‌گوید که ما در حال حاضر روش‌های شارژ خیلی سریع خودروها در منزل عرضه نشده‌اند. رویکردی که تیم کورنل در پیش گرفته است ریشه در بیش از یک قرن پیش دارد، زمانی که نیکولا تسلا استفاده از میدان الکتریکی متناوب برای چراغ‌های برق را آغاز کرد. افریدی و تیم وی می‌گویند که انتقال توان وایرلس مبتنی بر فیزیک پایه مورد استفاده برای فرستادن پیام‌ها از طریق امواج رادیویی به فضاپیما در اعماق فضاست.
 
وی می‌گوید که یک تغییر قابل توجه این است که آنها انرژی به مراتب بالاتری را در فواصل به مراتب کوتاه‌تری به خودروهای در حال حرکت ارسال می‌کنند. سیستمی که این تیم طراحی کرده است از دو صفحه فلزی عایقبندی‌شده روی زمین استفاده می‌کند که به یک خط برق از طریق یک شبکه تطابقدهی و یک اینورتر فرکانس بالا متصل شده است. آنها میدان‌های الکتریکی نوسانی را تولید می‌کنند که بارها را در یک جفت صفحه فلزی منطبق ضمیمه شده به زیر بدنه خودرو جذب و دفع می‌کنند.
 
این صفحه‌ها یک جریان فرکانس بالا را از طریق یک مدار تعبیه شده در خودرو که آن را یکسو می‌کند القا می‌کنند، و این جریان یک‌سوسازی‌شده باتری را شارژ می‌کند. یک مزیت عمده میدان‌های الکتریکی این است که دارای ماهیت خطی‌تر و جهتدهی‌شده‌تری در مقایسه با قوس‌های حلقه‌ای میدانهای مغناطیسی هستند. به این ترتیب آنها نیاز به مواد جهتدهنده شار، مانند فریت، نیستند و می‌توانند در فرکانسهای به مراتب بالاتری فعالیت داشته باشند.
 
اکنون این تیم در حال کار بر روی تقویت این میدانهای الکتریکی برای رفع مشکل نهایی آنهاست.
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: خودروی برقی شارژر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

ثبت‌نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از جی کلاس برقی تا تغییر نام مدل های بنز
  • ایستگاه‌های شارژ موتورهای برقی در ۲ نقطه شهر اصفهان به‌صورت پایلوت نصب می‌شود
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور