خطر ظهور دوقطبیهای كاذب!
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۴۵۶۹
خطر ظهور دوقطبيسازيهاي كاذب در كمين يك رقابت سالم، آزاد و اخلاقي است.
دوقطبي كاذب؛ وحدت، انسجام و امنيت ملي را نشانه ميگيرد و شكافي پديد ميآورد كه سرويسهاي امنيتي آمريكا ، انگليس و رژيم صهيونيستي در آن تخم تخاصم ملي ميكارند و سوخت اصلي براندازي نرم را از آنجا تأمين ميكنند.
دوقطبي كاذب با برچسبزني و متلكپراني سياسي شروع ميشود با تمسخر و توهين، دروغ و تهمت شارژ ميشود و جامعه اسلامي را به سمت و سوي انحطاط اخلاقي و سقوط فرهنگ سياسي پيش مي برد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
دوقطبي كاذب باعث دلزدگي و خستگي مردم براي حضور در عرصههاي سياسي ميشود و شكنندگي جامعه را تا حدي بالا مي برد كه افراطيگري و پرخاشگري و راديكاليسم ارزش ميشود!
دوقطبيسازي كاذب، عقلانيت سياسي را تعطيل و به جاي آن هيجانزدگي سياسي و تحريك عواطف و احساسات كور را جانشين ميكند.
دوقطبيسازي كاذب از انتخابات 1376 وارد فرهنگ رقابتهاي سياسي شد و در دوسو يا سهسوي رقابت اتاقهاي جنگ رواني شكل گرفت كه عمدتا تعزيهگردان آن برخي عناصر تصفيه شده در نهادهاي نظامي و امنيتي بودند.
اين جماعت نگذاشتند يك رقابت اخلاقي سالم در جامعه سياسي شكل بگيرد، كه از دل آن يك دولت اسلامي با كارگزاراني در تراز نظامات قرآني و الهي پديد آيد.
وقتي «عقل» مغلوب «وهم» مي شود، شاهد پديداري عناصري در سپهر سياست مي شويم كه به مثابه ترمزي در فراروي پيشرفت و توسعه كشور تبديل مي شوند. رها شدن از «وهم» رياضت ميخواهد اگر تن به رياضت ندهيم در حوزه سياست كه حوزه توزيع قدرت است كم ميآوريم.
ملت ما پس از تجاوز شهريور 1359 كه از سوي 80 كشور جهان عليه موجوديت انقلاب صورت گرفت و صدام نمايندگي اين تجاوز را به عهده داشت به فكر اين افتاد به آستانهاي از بازدارندگي و حتي اقدام پيشدستانه برسد كه هر متجاوزي را پشيمان كند. امروز ما از آن آستانه عبور كرديم و به قدرتي دست يافتهايم كه خواب و زندگي را از ژنرالهاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه و جهان گرفتهايم. خلق اين قدرت محصول عقلانيتي در حكمراني خوب است كه انسانهاي پاكباختهاي چون سرداران شهيد 8 سال دفاع مقدس در ارتش و سپاه و پس از آن سرداراني چون شهيد قاسم سليماني و سربازاني چون شهيد محسن حججي پاي آن ايستادند. اين شهيدان در عرصه «عقل» كم نياوردند خرابآباد «وهم» را پشت سرگذاشتند.
آنها اين دستاورد را در صحراهاي رياضت جنوب و كوههاي برافراشته غرب كشور و كيلومترها آن طرف در مرز سوريه، لبنان و عراق در جنگ با وحشيترين تروريستهاي جهان كه رأس آنها آمريكا بود به دست آوردند.ما در حوزه سياست متأسفانه چنين دستاوردي نداشتيم و امنيت ملي را در دو فتنه دشمن در مسير تندباد براندازي نرم استكبار جهاني قرار داديم.
دشمن شروع كرد به سربازگيري از درون، اكنون برخي از كساني كه روزگاري مورد مهر و محبت و رأي مردم قرار گرفتند جزء پيادهنظام جنگ نرم دشمن سرشماري ميشوند، همان حرفي را ميزنند كه از بوقهاي استكباري به گوش ملت ميرسد.خود را محور حق و باطل و مركز عالم ميدانند و ميگويند «ديگ جمهوريت» اگر براي ما نجوشد اجازه نميدهيم براي هيچكس بجوشد.
عقلانيت سياسي حكم ميكند ما به فكر تحكيم مباني «جمهوريت» نظام باشيم و نگذاريم كشور به سمت «سلطنت» و «ديكتاتوري» رود. عقلانيت سياسي حكم ميكند به فكر «اسلامي سازي» نظامات تصميمگيري و تسهيل اجراي احكام الهي در نظامات اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و سياسي باشيم. اما «تكبر» ، «غرور»، «خودبزرگبيني» ، «خودشيفتگي» ، «حسد» ، «حب جاه» و ... چونان سيمهاي خاردار درون ما نميگذارد به مرزهاي صيانت از منافع و مصالح ملي برسيم.
ما در حوزه سياست گرفتار «خود» مان هستيم. حركت در اين حوزه با موانع بزرگي در داخل و خارج روبهرو است. همه استعداد نظامي دشمن كه امروز در حوزه نظامي به دليل قدرت بازدارندگي و قدرت پيشدستانه دلاورمردان سپاه و ارتش و بسيج تعطيل شده، امروز متمركز در حوزه سياسي است. آنها با تهاجم فرهنگي و شبيخون فرهنگي ميخواهند كمر جمهوري اسلامي را بشكنند.
آنها با جنگ رواني كه در بيش از سه هزار كانال تلويزيوني ماهوارهاي راه انداختهاند و با حضور در شاهراههاي اطلاعاتي و ارتباطي كه روزبهروز تجهيز ميشود، ميخواهند انقلاب اسلامي را نابود كنند. آنها با رژيم تحريمهاي اقتصادي و با ميلياردها دلار سرمايهگذاري در اين حوزه ميخواهند اقتصاد كشور را فلج كنند.
اما ملت ايران و رهبري هوشمند انقلاب اسلامي و برخي كارگزاراني كه دچار «توهم» نيستند و معقول فكر ميكنند، چون سدّي پولادين در برابر اين تهاجم ايستادهاند. زيرساختهايي كه امام خميني (ره) در طراحي نظامات جمهوري اسلامي در قانون اساسي حكيمانه طراحي كردهاند و مردم آنرا به عنوان ميثاق ملي پذيرفتهاند اجازه هر نوع مانور براندازي سياسي را از آنان سلب كرده است.
انتخابات رياست جمهوري 1400 آوردگاه كاركرد عقلانيت سياسي در رقابتهاي معطوف به تأمين منافع ملي و تضمين امنيت ملي است.
انشاءالله كساني كه با احراز صلاحيت از سوي شوراي نگهبان پا به اين عرصه ميگذارند، در رفتار و گفتار سياسي اين عقلانيت و آن اخلاق سياسي را به نمايش بگذارند. آنها هم كه با عدم احراز نتوانستند به اين ميدان بيايند حداقل نشان دهند در پاسداشت «جمهوريت» نظام سهمي دارند و سرمايه اجتماعي خود را در اضلاع اين رقابت اخلاقي حاضرند به نفع امنيت ملي هزينه كنند.
منبع: الف
کلیدواژه: عقلانیت سیاسی امنیت ملی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۴۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
جامعهشناس سیاسی گفت: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث میشود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود. - اخبار سیاسی -
محسن ردادی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفتوگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، در خصوص دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که جمعه 21 اردیبهشتماه در 22 حوزه انتخابیه برگزار خواهد شد، طی سخنانی اظهار داشت: اتفاقات اخیری که در عرصه داخلی و منطقهای رخ داد، میتواند در انتخابات موثر باشد. البته اگر این وقایع در دور اول انتخابات بود قطعاً تأثیر جدیتری داشت و موجب حضور پرشورتر مردم در صحنه میشد.
وزیر کشور: مولفه مشارکت در دور دوم انتخابات همچنان مهم است وی افزود: از یک طرف خیزش جهانی علیه اسرائیل و از طرف دیگر اتفاقی که درخصوص پاسخ ایران به اسرائیل افتاد و اقتدار نظامی جمهوری اسلامی ایران ثابت شد. این دو واقعه جوّ جامعه را بهگونهای پیش بُرده که حضور مردم پای صندوقهای رأی هم از لحاظ تعداد و هم از نظر نوع رأی حتماً میتواند تحت تأثیر این دو واقعه قرار بگیرد.جامعهشناس سیاسی گفت: از سویی دیگر حضور گسترده مردم در دور دوم انتخابات باعث میشود که قدرت نرم جمهوری اسلامی افزایش یابد. بعضا هستند کسانی که تصور میکنند که کار انتخابات تمام شده و قرار نیست انتخابات در سراسر کشور برگزار شود و ممکن است به شکلی که باید، برای موضوع انتخابات اهمیت قائل نباشند، که البته صحیح نیست.
ردادی عنوان کرد: در شرایطی هستیم که قدرت سخت جمهوری اسلامی ایران از یکطرف اثبات شده و از طرف دیگر پیام جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت در سراسر دنیا مورد توجه قرار گرفته؛ اینزمان بسیار اهمیت دارد پیامی به دنیا صادر شود که نشان بدهد جمهوری اسلامی از داخل هم مستحکم، متحد و منسجم است.
وی خاطر نشان کرد: این مهم باعث تقویت قدرت نرم داخلی جمهوری اسلامی ایران خواهد شد. کسانی که رأی میدهند توجه داشته باشند که رأی و تلاش آنها برای حضور در انتخابات و این احساس وظیفه که رخ میدهد مکمل پاسخ مقتدرانه ایران به اسرائیل بوده و در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.
این جامعهشناس سیاسی بیان کرد: امروزه شاهد برگزاری تظاهرات مردمی در سراسر دنیا هستیم؛ رأی و حضور گستردهی مردم پای صندوقهای رأی میتواند موضع جبهه مقاومت و جمهوری اسلامی را افزایش بدهد.
ردادی همچنین درخصوص میزان اهمیت و تأثیر حضور مردم در صحنه انتخابات نیز بیان کرد: مهمترین اثر حضور مردم در انتخابات این است که کیفیت انتخاب نمایندگان را بالا میبرد یعنی افرادی که با گزینش تعداد زیادی از مردم به مجلس راه پیدا کنند حتما هم کیفیتشان و قدرت نمایندگیشان بیشتر از افرادی است که با تعداد آراء کم به مجلس راه پیدا کرده باشند.
وی اضافه کرد: اگر میخواهیم مجلس در رأس امور باشد همچنان که امام خمینی(ره) فرمودند، یکی از ابزار و یک مقدمه این است که اصولاً نمایندگان در طراز و بهترین نمایندگانی که در دسترس مردم هستند به عنوان نماینده به مجلس فرستاده شوند.
جامعهشناس سیاسی اظهار داشت: این اگر اتفاق بیفتد مجلس از لحاظ راهبردی و عقل تصمیمگیری در مرتبه بالایی قرار خواهد گرفت و عُقلایی که آنجا هستند بسیار توانمند خواهند بود. همچنین این افراد حامل آرای زیادی از مردماند یعنی نماینده قشر گستردهتری از مردم هستند و با زبان بازتری میتوانند به نظارت پرداخته و این رأس امور بودن را اجرا کنند.
ردادی گفت: صندوق رأی جایی است که افراد حرفهایشان را میزنند و اختلاف نظرهایشان را برطرف میکنند؛ اینجاست که حسابها صاف میشود پس اگر مردم و سیاستمداران پای صندوق رأی نتوانند اختلاف نظرشان را حل کنند، احتمالاً قرار است این اختلاف نظر کف خیابان و یا در دعواهای رسانهای خودش را نشان دهد.
وی خاطرنشان کرد: در این صورت باید منتظر باشیم وحدت و انسجام جامعه خدشه بردارد؛ بهخاطر اینکه افراد نتوانستند به اندازه کافی در مجلس و رأی آوردن حرفشان را منطقی بزنند و بعد هم مردم به قضاوت این افراد بنشینند.
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: مجلسی قادر است مشکلات مردم را حل کند که اولاً از لحاظ فکری و از لحاظ حکمرانی شایسته باشد، که حضور بیشتر مردم به معنای انتخاب شایستهترینهاست و دوم اینکه تعداد آرائی که دارد بهقدری باشد که اگر قصد نظارت بر دولت را دارد و میخواهد تصمیمی بگیرد؛ کسی انقلت نیاورد که مگر شما نمایندهی چند درصد از مردم هستید بلکه بلافاصله به رأی و نظر مجلس شورای اسلامی تمکین کند.
ردادی در پایان بیان کرد: حضور مردم در انتخابات و انتخاب افرادی که مطابق سلیقه خودشان است از بین نامزدهایی که وجود دارد باعث میشود که تنوع عقاید در مجلس تأمین شود.
انتهای پیام/