Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@14:28:44 GMT

(تصاویر) کوچکترین گوشی هوشمند جهان

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۵۳۱۹

(تصاویر) کوچکترین گوشی هوشمند جهان

فرارو- شرکت فناوری چینی سازنده تلفن‌های هوشمند کوچک Unihertz، اخیراً پروژه جدیدی به نام Kickstarter را راه اندازی کرده که براساس آن قرار است کوچکترین تلفن هوشمند دارای کیبورد QWERTY جهان ساخته شود. این تلفن هوشمند که Titan Pocket نام دارد، به سیستم عامل اندروید 11 مجهز خواهد شد و با جذب سرمایه گذاری خارجی طراحی و تولید خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فرارو به نقل از وبسایت فناوری gizmochina، شرکت فناوری Unihertz که در سال 2007 در شنزن چین راه اندازی شد، تاکنون پنج دستگاه گوشی هوشمند کوچک با نام‌های Jelly، Atom، Titan، Atom XL و Jelly2 را روانه بازار کرده است، اما ششمین محصول این شرکت یعنی Titan Pocket قرار است به کیبوردی واقعی مجهز شود که درواقع کوچکترین کیبورد QWERTY جهان است. QWERTY یا کواِرتی، رایج‌ترین نوع چیدمان صفحه‌کلید‌های امروزی است که در تمام کیبورد‌های معمولی که ما می‌شناسیم دیده می‌شود. نام QWERTY از شش حرف (کلید) اول قرار گرفته در ردیف حروف بالا سمت چپ تشکیل شده‌است، که از چپ به راست خوانده می‌شود.

به گزارش فرارو، حالا شرکت چینی Unihertz قصد دارد تا کیبورد سنتی QWERTY را به گوشی‌های کوچک خود بیفزاید تا به گونه‌ای کوچکترین کیبورد از این نوع را به دنیای گوشی‌های هوشمند بیاورد. این شرکت کوچک البته برای این پروژه خود، فراخوان سرمایه گذاری خارجی کرده است که هدف آن جمع آوری بیش از 50 هزار دلار است. البته این شرکت اعلام کرده است که 30 روز مانده به اتمام این فراخوان، توانسته مبلغ بالغ بر 520900 دلار را از طریق 2310 سرمایه گذار جذب کند.

گفته می‌شود این تلفن هوشمند نسخه به روز شده‌ای از مدل قبلی خود به نام Titan است. این شرکت می‌گوید که در مدل جدید، دستگاه 30 درصد کوچکتر و سبک‌تر شده است و در عین حال قرار است به جدیدترین سیستم عامل اندروید 11 مجهز شود. به غیر از اندازه، این گوشی به قابلیت‌هایی در سطح جهانی همچون سنسور اثر انگشت، بلستر IR، GPS و دیگر ویژگی‌ها مجهز شده است. این گوشی که از مواد آلیاژ آلومینیوم ساخته شده است، از یک نمایشگر 3.1 اینچی با وضوح صفحه 716 در 720 پیکسل بهره می‌برد. دستگاه توسط یک باتری 4000 میلی آمپری تأمین می‌شود که طبق ادعای شرکت با یک بار شارژ می‌تواند روز‌ها دوام بیاورد.

صفحه کلید روی دستگاه از چندین زبان از جمله انگلیسی (ایالات متحده، انگلستان)، آلمانی (QWERTZ، QWERTY)، فرانسوی (AZERTY، QWERTY)، ایتالیایی، پرتغالی، اسپانیایی، هلندی، روسی، ژاپنی، چینی ساده شده (پینیین) و چینی سنتی (آوایی، Cangjie)، پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، شرکت سازنده چینی اضافه می‌کند که Titan Pocket در برابر قطرات آب مقاوم است، اما توجه داشته باشید که دستگاه به طور کامل ضد آب نیست. در مورد دوربین این گوشی هوشمند کوچک باید گفت که یک سنسور دوربین 16 مگاپیکسلی در پشت و یک 8 مگاپیکسلی در جلو برای گرفتن عکس‌های سلفی و تماس ویدیویی وجود دارد.

در زمینه اتصالات، Titan Pocket پشتیبانی دو سیم کارته ترکیبی با پشتیبانی از باند‌های LTE جهانی را ارائه می‌دهد که با اکثر شرکت‌های مخابراتی بین المللی و محلی سازگار است. این شرکت می‌گوید، این گوشی کوچک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارد که می‌تواند برای مسافران تجاری و گردشگران مفید باشد. تصاویر کوچکترین گوشی هوشممند جهان            

منبع: فرارو

کلیدواژه: گوشی هوشمند گوشی هوشمند کوچک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۵۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • این خانه بدون کوچکترین تغییر و آسیبی به طبیعت ساخته شده! (عکس)
  • نصب سه هزار و ۲۰۰ دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین