Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-28@08:17:48 GMT

مزارع بیت‌کوین، تهران را به خاموشی کشیدند

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۵۴۵۴

برخی گزارش‌ها خبر از قطعی برق در مناطق غرب، جنوب غربی و جنوب شرقی می‌دهند. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور علت این حادثه را ماینینگ غیرمجاز و شروع فصل استفاده از کولرها می‌داند.

امروز در برخی مناطق تهران در غرب، جنوب غربی، جنوب شرقی و قسمت‌هایی از کرج برق منازل برای چند ساعتی قطع شده بود. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور در این باره توضیح می‌دهد: «مصرف برق امروز ۵۳ هزار و ۶۶۲ مگاوات بوده و این نسبت از روز مشابه در سال گذشته بسیار بیشتر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

سخنگوی صنعت برق کشور توضیح می‌دهد: «افزایش مصرف در مناطق خانگی ممکن است منجر به اشکالاتی در تامین برق شده باشد که همکاران ما به سرعت به آن رسیدگی می‌کنند.»

رجبی مشهدی که یکی از علت‌های قطعی برق را ماینینگ غیرمجاز می‌داند، هشدار می‌دهد: «با کسانی که به طور غیرمجاز ماینینگ می‌کنند و یکی از دلایل خاموشی تهران بوده‌اند به شدت برخورد می‌شود و دستگاه‌های آنان توقیف می‌شود.»

او اضافه می‌کند: «هر دستگاه ماینر معادل یک کولز گازی برق مصرف می‌کند و این معادل ۲ هزار وات است و اگر در محله‌ای تعدادی دستگاه باهم اقدام به ماینینگ کنند، ممکن است برق آن محله قطع شود چون این میزان مصرف برق برای ترانس محله پیش بینی نشده است و اگر مصرف برق از آستانه‌ای بالاتر برود، ممکن است فشار مضاعف باعث قطعی برق شود.»

سخنگوی صنعت برق کشور ادامه می‌دهد: «امیدوارم این قبیل مشکلات با مشارکت مردم در کاهش مصرف، استفاده از دور کند کولرهای آبی و دمای ۲۵ درجه کولرهای گازی حل شود.»

رجبی مشهدی می‌گوید: «ما امکانات خود را برای شرایط خاصی طراحی کرده‌ایم و همکاران ما تلاش می‌کنند که در روزهای آینده با مدیریت مصرف و طرح‌های جدید شرایط را بهبود ببخشند.»

او اخطار می‌دهد: «با دستگاه‌های اجرایی و اداره‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت نکنند، برخورد جدی می‌کنیم. بانک‌ها، شهرداری‌ها و اماکن عمومی اگر بیش از حد مجاز از برق مصرف کنند جریمه می‌شوند و در صورتی که مشترکان از سقف مجاز بیشتر مصرف کنند، علاوه بر تذکر، مشمول طرح افزایش ۱۶ درصدی تعرفه می‌شوند.»

او در آخر می‌گوید: «متاسفانه امسال به دلیل کمبود نزولات جوی، بخشی از نیروگاه‌های برق‌آبی را به طور کامل نداریم که تلاش می‌کنیم این کمبود را جبران کنیم.»

منبع: تجارت نیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: سخنگوی صنعت برق کشور رجبی مشهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۵۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کرمان به نقل از روابط عمومی و رسانه باشگاه فرهنگی و ورزشی صنعت مس رفسنجان،هواداران و علاقمندان ورزش فوتبال می توانند برای تهیه بلیط رایگان این بازی با ورود به پایگاه باشگاه مس رفسنجان به  نشانی Https://www.Mesrafsanjan.com و ورود به بخش سامانه فروش بلیط الکترونیکی، برای تهیه بلیط رایگان این بازی اقدام کنند.

بازی تیم های فوتبال مس رفسنجان و پیکان با حضور هواداران بانوان و آقایان و از ساعت ۱۷:۴۵  پنجشنبه ۶ اردیبهشت  درورزشگاه شهدای صنعت مس رفسنجان برگزار می شود.

این بازی در شرایطی برگزار می شود که ۲ تیم در هفته ۲۳ رقابت های لیگ برتر فوتبال کشور نیز برابر هم صف آرایی کردند اما نتیجه ای بهتر از تساوی حاصل کار این تیم ها نشد.

تیم های فوتبال گل گهر سیرجان و مس کرمان دیگر نمایندگان استان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال کشور هستند.

 

دیگر خبرها

  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • اعزام شبانه اکیپ عملیاتی توزیع برق خوی برای تعمیر تیر شکسته و پیشگیری از بروز خاموشی 
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • رایگان شدن تماشای بازی مس رفسنجان و پیکان تهران در جام حذفی
  • استاندارد اجباری پوشاک در مسیر اجرا
  • ضربه به تولید با تصمیم‌گیری برای خاموشی چاه موتورهای کشاورزی
  • مجوز افزایش دوباره «قیمت لاستیک» به فاصله شش ماه/ سازمان حمایت از مصرف کننده خبر دارد؟