Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۸ سند صیانت از جمعیت بنا به دستور وزیر بهداشت تهیه شد و برنامه عمل را برمبنای آن نوشتیم و برای امکان سنجی، اجرای آن را در ۴ دانشگاه علوم پزشکی گیلان، همدان، اصفهان و یزد آغاز کردیم.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام وبدا، سید حامد برکاتی، مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت در اجلاس مجازی روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که با موضوع پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: پس از اجرای آزمایشی سند ملی صیانت از جمعیت در ۴ استان، اجرای کشوری آن در دستور کار قرار گرفت و از فردا ۳۰ اردیبهشت و همزمان با روز ملی جمعیت در کشور اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از معضلات اجرایی شدن برنامه ها، تامین منابع مالی است، اما در این راستا با دستور و همکاری وزیر و معاون بهداشت وزارت بهداشت، ۱۳۰ میلیارد تومان جهت اجرای برنامه صیانت از جمعیت به دانشگاه‌های علوم پزشکی تخصیص داده شد.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: برنامه صیانت از جمعیت، برنامه همه معاونت‌های وزارت بهداشت است و فقط مربوط به معاونت بهداشت این وزارتخانه نیست. معاونت توسعه مدیریت و منابع اقداماتی همچون صیانت از اعتبارات ناباروری، تامین مالی درمان ناباروری، اعمال تسهیلات حمایتی بانوان کارمند و تامین نیروی انسانی را انجام داده است. وزارت بهداشت تنها دستگاهی است که پرسنل رسمی آن ۹ ماه مرخصی و مرخصی ساعتی بانوان را رعایت می‌کند.

برکاتی یادآور شد: معاونت درمان وزارت بهداشت اقدامات بسیار مهمی همچون ترویج زایمان طبیعی رایگان، راه اندازی و تجهیز هزار و ۸۰۰ واحد LDR (واحد‌های اختصاصی زایمان)، توسعه خدمات زایمان بی درد، برگزاری دوره‌های توانمندسازی ارائه دهندگان خدمات زایمان، بازنگری تعرفه خدمات زایمان، کاهش ۵.۵ درصدی سزارین، بهسازی و تکمیل ۲۴ مرکز دولتی دانشگاهی درمان ناباروری، پوشش حمایتی دارو و درمان و اعمال جراحی از زوجین نابارور و مراقبت و نظارت بر سقط‌های غیرقانونی را انجام داده است.

وی تصریح کرد: چندین اقدام در راستای صیانت از جمعیت بین دو معاونت بهداشت و درمان وزارت بهداشت انجام شده که یکی از آن‌ها امضای تفاهم نامه ادغام خدمات ناباروری در نظام شبکه بهداشتی کشور بوده است. در حال حاضر زوجین نابارور به ما مراجعه می‌کنند، اما ناباروری از ابتدا قابل درمان است و در این زمینه غربالگری از خانه‌های بهداشت آغاز می‌شود.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: معاونت‌های تحقیقات و فناوری، آموزشی، حقوقی، امور مجلس و استانها، فرهنگی و دانشجویی و سازمان غذا و دارو نیز برنامه‌های مفصلی در زمینه صیانت از جمعیت تهیه و ارسال کرده اند.

برکاتی یادآور شد: آموزش‌های هنگام ازدواج از ۲ ساعت به ۶ ساعت افزایش پیدا کرده و با فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز، امکان ارائه این آموزش‌ها به صورت مجازی با توجه به همه گیری بیماری کووید ۱۹ وجود دارد.

وی با اشاره به انجام دو بررسی ملی در زمینه سقط جنین و ناباروری گفت: در مطالعه بررسی شیوع ناباروری در کشور که به تازگی انجام شده، نشان می‌دهد که ۱۲ درصد از زوجین کشور دارای ناباروری اولیه و ۱۶.۴ درصد از آن‌ها دارای ناباروری ثانویه هستند که البته باور ما این است که با شروع ادغام خدمات ناباروری در نظام شبکه بهداشتی کشور، این آمار‌ها رو به کاهش خواهد رفت.

مدیر کل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت تاکید کرد: در حال حاضر تمام منابع معتبر دنیا، فاصله مناسب فرزندآوری را بین ۱۸ تا ۲۴ ماه می‌دانند. با همکاری و تعاملاتی که با انجمن‌های علمی داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که فاصله مناسب فرزندآوری برای زنان کمتر از ۳۵ سال، ۱۸ تا ۲۴ ماه است و برای زنان بیشتر از ۳۵ سال، فاصله مناسب، حداقل ۱۲ ماه است. در حال حاضر ۱۷ درصد از باروری‌های کشور، بعد از سن ۳۵ سالگی است و زوجین، باروری خود را به تاخیر می‌اندازند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ درصد کودکان دچار اختلالات تکاملی نیازمند خدمات تخصصی هستند

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت سند ملی صیانت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت سند ملی صیانت خانواده و مدارس وزارت بهداشت مدیر کل دفتر سلامت جمعیت صیانت از جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۵۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد

صابر جباری فاروجی از سوی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین فرشیدی؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت در حکمی، دکتر صابر جباری فاروجی را به‌ عنوان «دبیر کارگروه سلامت مدارس» منصوب کرد.

متن حکم معاون بهداشت به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر جباری

با سلام

با توجه به ضرورت اتخاذ تصمیمات یکپارچه در حوزه تعیین سیاست‌ها، تکالیف و خط مشی‌ها برای دانش آموزان و ایجاد و تداوم هم‌افزایی مراکز/ دفاتر مرتبط معاونت بهداشت در تعامل با حوزه‌­های درون بخشی و برون بخشی به ویژه وزارت آموزش و پرورش و با هدف سامان بخشی به فعالیت‌های مطلوب سلامت کودکان، نونهالان و نوجوانان در مدارس، نظر به تعهد و تجربه جنابعالی، بدین وسیله به موجب این ابلاغ  جنابعالی به سمت "دبیر کارگروه سلامت مدارس"  منصوب می‌­شوید.

اجرای نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی در مدارس 10 استان کشور

امید است با یاری خداوند متعال و در سایه توجهات حضرت ولی­‌عصر(عج) در اجرای مأموریت­‌های این کارگروه و در راستای حفظ و ارتقای سلامت دانش‌­آموزان موفق و منصور باشید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آئین اختتامیه جشنواره سفیران سلامت با تجلیل از فعالان سلامت
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • دبیر کارگروه سلامت مدارس منصوب شد
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • مدیر روابط عمومی وزارت بهداشت تغییر کرد
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • تاثیر سلامت دهان و دندان بر تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن می‌شود
  • سلامت دهان و دندان موجب سلامتی قسمت‌های مختلف بدن
  • سلامت دهان و دندان ضامن تقویت سلامتی قسمت‌های مختلف بدن