Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@23:29:47 GMT

هدف ما دستیابی به نتیجه در خصوص برجام ظرف ۲ هفته است

تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۵۵۷۶

« هایکو ماس »، وزیر خارجه آلمان چهارشنبه در برلین گفت هدف مذاکره‌کنندگان در وین دستیابی به نتایجی در خصوص برجام ظرف ۲ هفته آینده است.

چهارمین دور مذاکرات برای از سرگیری اجرای کامل برجام توسط همه طرف‌ها روز چهارشنبه در شهر وین برگزار شد.

«هایکو ماس» در برلین در جمع خبرنگاران گفت که «نتایج ملموسی» حاصل شده و او امیدوار است که به زودی نتایج لازم حاصل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آلمان با وجود این گفت: «نمی‌توانیم پیش‌بینی کنم سرانجام کار چه خواهد شد، چون نتایج این مذاکرات باید در نهایت در پایتخت‌های متبوع مورد ارزیابی قرار گیرد که ممکن است تأیید شود یا تأیید نشود.»

هایکو ماس افزود: «اما هدف ما رسیدن به نتایج در این مذاکرات طی دو هفته آتی و ایجاد شرایط بازگشت آمریکا به توافق است.»

دیپلمات‌های سه کشور اروپایی در بیانیه‌ای تصریح کرده‌اند ضمانتی برای موفقیت در مذاکرات مربوط به احیای توافق هسته‌ای ایران وجود ندارد.

نمایندگان سه کشور اروپایی تصریح کرده‌اند هنوز «مسائل بسیار دشواری» پیش رو هستند که بایستی حل شوند.

منابع خبری پیش از این گزارش داده‌اند رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از جمله مهم‌ترین مسئله محل اختلاف میان ایران و طرف‌های دیگر برای از سرگیری اجرای کامل توافق برجام است.

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اذعان به شکست سیاست «فشار حداکثری» علیه ایران گفته قصد دارد کشورش را به توافق هسته‌ای با ایران برگرداند. او با وجود این گفته دولتش حاضر است تنها بخشی از تحریم‌ها علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا در حال حاضر در تلاش است از طریق مذاکرات جاری در شهر «وین»، پایتخت اتریش زمینه‌های بازگشت خود به برجام را فراهم کند.

سه کشور اروپایی در بیانیه شامگاه چهارشنبه تصریح کرده‌اند طرف‌ها در مذاکرات جاری در وین به «پیشرفت‌های محسوسی» دست پیدا کرده‌اند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: هایکو ماس وین مذاکرات آلمان ایران دولت آمریکا هایکو ماس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۵۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید که اوکراین پیش نویس پیمان صلح با روسیه را در سال ۲۰۲۲ تحت فشار انگلیس کنار گذاشت.

به گزارش آر تی، این توافق که می‌توانست چند هفته پس از آغاز جنگ، به مناقشه اوکراین پایان دهد، توسط مذاکره‌کنندگان در استانبول تأیید شد، اما کی‌یف بعداً از مذاکرات خارج شد.

روزنامه آلمانی ولت روز گذشته مدعی شد که مسکو پس از طرح یک چارچوب برای توافق، درخواست‌های دیگری از جمله تبدیل زبان روسی به عنوان دومین زبان رسمی در اوکراین را مطرح کرده و سبب خروج اوکراین از مذاکرات شده است.

با این حال، پسکوف امروز (شنبه) با استناد به اظهارات دیوید آراخامیا، نماینده پارلمان اوکراین که ریاست هیئت کی‌یف در مذاکرات را بر عهده داشت، این ادعا‌ها را رد کرد.

آراخامیا نوامبر گذشته در مصاحبه‌ای با رسانه‌های داخلی اوکراین گفت که بوریس جانسون، نخست وزیر وقت انگلیس در روند صلح مداخله کرده و از اوکراینی‌ها خواسته که «فقط با روسیه بجنگند».

پسکوف تاکید کرد که کی‌یف عملاً این توافق را تحت فشار مستقیم لندن کنار گذاشت و بقیه دلایلی که مطرح می‌شود صرفا حدس و گمان است.

مقامات روسی مناقشه اوکراین را جنگ نیابتی غرب علیه مسکو توصیف کرده‌اند. به گفته مسکو، هدف آنها مهار روسیه و متوقف ساختن توسعه آن به جای حفاظت از منافع مردم اوکراین است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • اسرائیل : در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • تل‌آویو: در صورت دستیابی به توافق تبادل اسرا، عملیات رفح را به تعویق می‌اندازیم
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • هیچ بستری برای مذاکره بین اوکراین و روسیه وجود ندارد
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • مقام صهیونیست: اگر نتانیاهو نبود ظرف چند روز به توافق می‌رسیدیم