Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@20:20:57 GMT

طرز تهیه شیرینی لانه بلبلی؛ خوشمزه و لذیذ

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۶۱۷۰

طرز تهیه شیرینی لانه بلبلی؛ خوشمزه و لذیذ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، این شیرینی جذاب از کشور دوست و همسایه ترکیه اومده تا طعم بی نظیرشو بچشین. شیرینی لانه بلبلی از شیرینی‌های بسیار خوشمزه باقلوا ماننده و طعمی عالی داره. می‌تونید اون رو درست کنید و طرز تهیه اون خیلی راحته.

مواد لازم

 ۲ عدد تخم مرغ
 ۲ پیمانه سر صاف آرد
 ۳ قاشق غذا خوری آرد سمولینا
۱۰۰ گرم کره
 ۱۰ گرم روغن کرمانشاهی
 ۵ قاشق غذا خوری روغن مایع
 ۱ و ۱/۲ قاشق چای خوری بیکینگ پودر
 ۱/۲ قاشق چای خوری وانیل
 مقداری گردو (برای تزیین)

مواد شربت

 ۱.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ پیمانه آب
 ۱.۵ پیمانه شکر
 ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو تازه
 به مقدار دلخواه زعفران

بیشتر بخوانید:

آموزش آشپزی؛ از خورش آلو بدون گوشت به ۳ روش مختلف و اکبر جوجه به روش اصیل گلوگاهی تا مک اند چیز با سس گوشت + تصاویر

دستور تهیه

از دو عدد تخم مرغ یک عدد کامل و سفیده یکی برای داخل شیرینی استفاده میشه و زرده آن برای رومال شیرینی.

طرز تهیه شربت

شکر و آب و زعفران و آب لیمو ترش رو داخل ظرف گودی می‌ریزیم و بدون مخلوط کردن روی حرارت قرار میدیم و اجازه میدیم ده دقیقه بجوشه و بعد کنار میذاریم تا در دمای محیط خنک بشه.

طرز تهیه شیرینی
همه مواد به جز آرد یعنی تخم مرغ، وانیل، کره، روغن کرمانشاهی، روغن مایع، آرد سمولینا و بکینگ پودر رو داخل ظرفی با هم مخلوط می‌کنیم و بعد شروع به اضافه کردن آرد می‌کنیم.

اول تا جایی که امکان داره با لیسک و بعد با دست مخلوط میکنیم، همه آرد رو یکجا اضافه نمی‌کنیم. کم کم اضافه و مخلوط می‌کنیم. چون ممکنه همه آرد مصرف نشه وقتی خمیر لطیف و نرمی حاصل شد که به دست نچسبیذ کافیه.

زیر و روی خمیر یک نایلون یا کاغذ روغنی می‌زاریم و خمیر رو به ضخامت نیم سانت باز می‌کنیم و با یک قالب دایره شکل قالب میزنیم و نصف دایره‌ها رو به کمک یک قالب کوچیکتر تو خالی می‌کنیم تا به تعداد دایره کامل دایره توخالی هم داشته باشیم.

به کمک کاردک یا چاقو به آرومی دایره‌های کامل رو داخل سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی انتقال میدیم.

سینی فر پوشیدزرده تخم مرغ رو با کمی زعفران مخلوط می‌کنیم و با یک قلمو روی شیرینی‌ها رو رومال می‌زنیم و بعد نصف یک عدد گردو رو روی هر شیرینی قرار میدیم.

سینی رو در فر صد و هشتاد و پنج درجه قرار میدیم تا زمانی که زیر و روی شیرینی‌ها طلایی بشه ممکنه حدود یک ربع تا بیست دقیقه زمان ببره، اما حتما چک کنید وقتی زیر و روی شیرینی‌ها طلایی شد کافیه.

شیرینی‌ها رو از فر خارج می‌کنیم و داخل ظرفی می‌چینیم و شربت ولرم رو روی شیرینی‌های داغ می‌ریزیم.

شیرینی خوشگل و خوشمزه مون حاضره امیدوارم از این آموزش لذت برده باشین. نوش جان

نکات مهم
روغن کرمانشاهی و کره به دمای محیط رسیده باشد.

منبع: غذاپز

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش شیرینی پزی طرزتهیه روی شیرینی ها طرز تهیه تخم مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!

مجله پلوس وان (Plos One) اخیرا پژوهشی را منتشر کرده است که متعلق به یکی از کشف‌های جدید دانشمندان از تاریخ اقیانوس‌هاست.

به گزارش فارس، ماهی Oncorhynchus Rastrosus، گونه‌ای غول‌پیکر از خانواده ماهی قزل‌آلا که چند میلیون سال پیش در شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی زندگی می‌کرد، دارای یک جفت دندان جلویی بود که از کناره‌های دهانش مانند عاج بیرون می‌آمد.

تخمین زده شده است که این ماهی غول‌پیکر به طول ۲.۷ متر می‌رسد. در ابتدا، محققان تصور می‌کردند که دندان‌های جلویی بزرگ این ماهی مانند دندان‌های نیش به سمت عقب، یعنی به سمت دهان است. این تصور تا حد زیادی به این دلیل بود که فسیل‌های دندان‌ها جدا از بقیه جمجمه کشف شده است.

اگرچه تاکنون کاربرد‌های بالقوه این دندان‌های عجیب به طور کامل مشخص نشده است، اما محققان معتقدند که احتمالاً این ماهی از آن‌ها برای مبارزه یا به عنوان ابزاری برای کندن لانه‌ها در کف دریا استفاده می‌کرده است. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این امکان وجود دارد که از دندان‌ها برای اهداف متعدد استفاده شوند، ولی احتمالاً از دندان‌ها برای گرفتن طعمه استفاده نمی‌شده است.

کرین کلاسون، پژوهشگر اصلی و استاد آناتومی در کالج پزشکی فیلادلفیا، می‌گوید: «ما برای دهه‌ها می‌دانستیم که این ماهی قزل‌آلای منقرض شده از مرکز اورگان، بزرگترین ماهی‌هایی هستند که تاکنون زندگی کرده‌اند. اکتشافاتی مانند اکتشاف ما نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا غول‌های مهربانی نبوده‌اند. این دندان‌های بزرگ عاج‌مانند برای دفاع در برابر شکارچیان، رقابت با سایر ماهی‌های قزل‌آلا و در نهایت ساختن لانه‌هایی برای حفاظت از * استفاده می‌شده است.»

برایان سیدلاوسکاس، استاد دانشگاه ایالتی اورگان، می‌افزاید: «ما همچنین تأکید می‌کنیم که ماده‌ها و نر‌ها به طور یکسان دارای دندان‌های بزرگ و عاج‌مانند بوده‌اند.»

 

دیگر خبرها

  • این سالاد پروتئینی خوشمزه با سس پستو را از دست ندهید
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • (ویدئو) بحث عجیب درباره زیاده‌روی در عرق خوری در برنامه گلزار!
  • بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • غصب کردن لانه سنجاب دشتی توسط جغدها + فیلم
  • ماکودا ؛ پیشنهادی جذاب، لذیذ و خوشمزه
  • طرز تهیه کباب ترش تابه‌ای، یک غذای فوق‌العاده خوشمزه