Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@18:06:52 GMT

ادامه تنش مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۶۳۶۵

ادامه تنش مرزی میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از ایروان، اوضاع در مناطق مرزی با جمهوری آذربایجان متشنج است. نیکول پاشینیان نخست وزير ارمنستان ديروز در جلسه کابينه با اعلام این خبر، وضعیت موجود را برای کشورش غیرقابل قبول خواند.

وی با تاکید بر این که نیرو‌های جمهوری آذربایجان‌ می بایست خاک ارمنستان را ترک کنند، تصریح کرد: موضع ما این است که اوضاع به وجود آمده در مرز جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان می‌بایست از طریق سیاسی و به شکل صلح آمیز حل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاشینيان گفت که رایزنی‌ها با سازمان پیمان امنیت جمعی و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به منظور حل مسائل به وجود آمده، ادامه دارند.

وی با اشاره به این که اقدامات جمهوری آذربابجان اوضاع منطقه را متشنج می‌کند، افزود: موضوع کریدوری که قرار است جمهوری آذربایجان را به نخجوان از طریق خاک ارمنستان وصل کند در ارمنستان نه بررسی شده، نه بررسی می‌شود.

وزارت دفاع ارمنستان چندی پیش اعلام کرد که گروهی از نیرو‌های جمهوری آذربایجان در روز ۱۲ مه مصادف با ۲۲ اردیبهشت با تجاوز به خاک ارمنستان در منطقه مرزی استان سیونیک و استان گقارگونیک مستقر شده اند و تاکنون در آنجا هستند.

در همین حال؛ مذاکرات میان نمایندگان نیرو‌های جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان که پس از دو روز وقفه قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود، برگزار نشد.

وزارت دفاع ارمنستان با اعلام این خبر، افزود: مذاکرات به منظور حل تنش مرزی موجود بین جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان به دلیل حاضر نشدن نمایندگان جمهوری آذربایجان برگزار نشد.

همچنین؛ وزارت دفاع ارمنستان با اعلام اینکه بخشی از نیرو‌های جمهوری آذربایجان، خاک ارمنستان را ترک کرده اند؛ افزود اوضاع در مرز‌های مشترک جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان تغییر خاصی نکرده و در سه نقطه نیرو‌های جمهوری آذربایجان حریم ارمنستان را نقض کرده اند.

ارمنستان شش روز پیش به منظور حل مشکل بوجود آمده با جمهوری آذربایجان از سازمان پیمان امنیت جمعی به عنوان یکی از اعضای آن کمک طلبید، اما تاکنون مشخص نیست که این سازمان چه اقداماتی انجام می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه ارمنستان جمهوری آذربایجان تنش مرزی نحوه برگزاری امتحانات مدارس 1399 1400 انتخابات 1400 غزه جمهوری ارمنستان و جمهوری آذربایجان نیرو های جمهوری آذربایجان خاک ارمنستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان غربی از کشف مقادیر چشم گیری کالای قاچاق در نوار مرزی این استان خبر داد و افزود: مرزداران با اشراف اطلاعاتی و تشدید کنترل مسیر‌های عبور کالای قاچاق در نوار مرزی، طی عملیات دقیق و منسجم موفق شدند تعداد ۴ هزار و ۶۵۰ عدد ایمپلنت دندان، ۲۱۰ لیتر پولیش خودرو، و چندین قلم کالای قاچاق دیگر را کشف کنند.

سردار محمد احمدی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالا‌های کشف شده را ۱۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد کردند، که در این عملیات ۳ نفر متهم دستگیر و ۲ دستگاه خودرو نیز توقیف و با تشکیل پرونده قضایی تحویل مراجع ذی صلاح شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • فرهنگ خیر و احسان ایرانی در حوزه برون‌مرزی ترویج می‌شود
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • ترانزیت ایران و آذربایجان متحول می‌شود 
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • کشف ۱۷ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های آذربایجان غربی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از پایانه مرزی آذربایجان شرقی