Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، در جهان رو به رشد و توسعه امروز بسته‌بندی جزء لازم و ضروری یک محصول است که شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد.

علم طراحی بسته‌بندی ، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است به گونه‌ای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسته‌بندی شامل مراحل طراحی، ارزیابی، و تولید بسته‌ها می‌شود. بسته‌بندی به‌طور بسیار جامعی بر زندگی سایه افکنده‌است، به‌طوری‌که در اطراف خود آن را مشاهده می‌کنیم.

از اقلام مواد غذایی و دارویی گرفته تا کالاهای مصرفی و لوازم خانگی و کالاهای صنعتی و استراتژیک مانند محصولات پتروشیمی همه با بسته‌بندی مرتبط هستند.

وظیفه اصلی بسته‌بندی محافظت از محصول است. بسته‌بندی با برچسب‌های استاندارد این امکان را می‌دهد تا متوجه شویم چه نوع محصولی داخل بسته قرار دارد و شرایط حفظ و نگهداری آن چگونه است.

سازمان جهانی استاندارد (ISO) و سازمان‌های معتبر و ملی استاندارد کشورهای پیشرفته گام‌های مهمی در تدوین استانداردهای بسته‌بندی و مشخصات فنی آن برداشته‌اند. طراحی بسته‌بندی شامل طراحی فیزیک بسته‌بندی و گرافیک آن است.

متاسفانه صنعت بسته‌بندی محصولات پروتئینی در زمینه مارکتینگ و برندینگ شاهد رشد چندانی نبوده است.در واقع، تنها چیزی که واحدها را از یکدیگر متمایز می‌کند، حجم تولید است. 

برای نمونه کشور‌های دیگر محصولات کشاورزی ایران را به صورت فله‌ای خریداری می‌کنند و سپس با بسته بندی مناسب و با چندین برابر قیمت و همچنین با برند و نام غیر ایرانی به فروش می‌رسانند.

صنعت بسته بندی نه تنها باعث ایجاد ارزش افزوده در کشور

خانم کیانی کارشناس بسته بندی هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید:صنعت بسته بندی نه تنها باعث ایجاد ارزش افزوده در کشور می شود بلکه از هدر رفت محصولات نیز جلوگیری می‌کند.

او افزود:صنعت بسته بندی در برابر آلودگی ها، هوا، رطوبت و میکرو ارگانیسم‌ها از محصولات محافظت کرده و آن‌ها را به نحو بهتری به دست مشتریان میرساند و مردم میتوانند به اندازه نیازشان آن‌ها را تهیه کرد و از دور ریز محصولات جلوگیری شود.

خریداری دستگاه‌های لوکس بسته بندی را از ایتالیا و ترکیه

قهرمانی مدیر عامل این شرکت  نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:دستگاه‌های لوکس بسته بندی را از ایتالیا و ترکیه وارد شرکت کردیم و ساعتی ۱۰ تا ۱۵ تن به این فرایند تولید بسته بندی محصولات اضافه کردیم.

اوگفت:ظرفیت این واحد سالانه ۱۵ هزار تن است و به کشور‌های مختلف مانند روسیه، آذربایجان، عراق، ارمنستان و دبی و قطر صادر می شود.

او افزود:این واحد از سال ۹۱ تاسال ۹۶ با رکود مواجه بود و درسال ۹۶ و ۹۷ به حالت ورشکستگی درآمد که با حمایت مسئولان دادگستری استان بویژه معاون دادگستری استان آقای دکتر امان الهی و رئیس دادگاه بخش ایلخچی آقای دکتر فتحی کارخانه به چرخه تولید بازگشت.

قهرمانی مسئول شرکت هم در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان افزود:در این واحد برای ۶۵ نفر به صورت مستقیم و ۳۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغالزایی شده است.

ایجاداشتغال

خانم حسن پور از کارگران این واحد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:با بازگشت این واحد به چرخه تولید برای ما شغل ایجاد شده است.

او افزود:ما در این واحد محصولات استانمون رو به صورت لوکس بسته بندی می‌کنیم.

صدور پروانه بهره برداری برای فعالیت واحدهای تولیدی

برنو مدیر صنایع تبدیلی و صنایع غذایی جهاد کشاورزی استان نیز در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان می گوید:این واحد‌ها الان در استان آماده هستند و افرادی که دنبال پروانه بهره برداری هستند می توانند از این واحد ایجاد و نسبت به ایجاد اشتغال برای دیگران بهره برداری کنند.

در استان آذربایجان شرقی هم یک شرکت برای اولین بار در شمالغرب کشور اقدام به بسته بندی محصولات کشاورزی کرده است. این واحد که پنج سالی راکد مانده بود با حمایت مسئولان دادگستری استان حالا به چرخه تولید بازگشته است.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چرخه تولید تولید داخلی گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان صنعت بسته بندی چرخه تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی انصاری، با بیان اینکه آب‌های بسته بندی دارای مزایای متعددی هستند، از عدم وجود آلودگی‌های میکروبی و انگلی بیماری‌زا، وجود محدوده‌های مجاز املاح و فلزات سنگین و آفت کش‌ها به عنوان بخشی از این مزایا یاد کرد و گفت: دلیل کنترل کیفیت این محصولات در محل تولید از منبع اصلی آب گرفته تا پایان فرایند است در حالی که برای آب چاه کنترلی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه اظهارنظر در مورد اینکه مصرف آب چاه فقط منجر به بروز سنگ کلیه می‌شود، غیرمسئولانه و غیرکارشناسی است، یادآور شد: آب چاه‌ها ممکن است آلودگی‌های زیادی داشته باشند که ممکن است به دلیل نزدیکی به مناطق مسکونی، کشاورزی، مراکز صنعتی و منابع دیگر آب‌های زیرزمینی متصل آلودگی به ترکیبات آلی، نیترات و سولفات داشته باشد.

انصاری ادامه داد: در تولید و عرضه آب‌های بسته بندی، فرآیندهای صنعتی رعایت شده و مجوزهای لازم پس از بررسی‌ها و آزمایشات متعدد اخذ می‌شود. هر محصول یک شرایط نگهداری دارد که توسط تولید کننده در بسته بندی محصول، اعلام می‌شود که مصرف کننده، فروشنده و توزیع کننده ملزم به رعایت الزامات انبارداری، حمل و نقل و نگهداری هستند.

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو تاکید کرد: اگر شرایط نگهداری هر محصولی رعایت نشود، طبیعی است که شاید خطراتی برای مصرف کننده به همراه داشته باشد و این هم محدود به یک فرآورده مانند آب بسته بندی شده نیست. ظروف بسته بندی پت در ایران و دنیا، مختص آب‌های آشامیدنی نیست بلکه در نوشابه‌ها، روغن‌های خوراکی، برخی لبنیات و شیشه‌های شیرخوری کودکان نیز از مواد پت استفاده می‌شود.

کد خبر 6097527 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واکنش سازمان غذا و دارو به توصیه به مصرف آب چاه
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • تحقق ۱۲۸ درصدی آزمون کمیت محصولات پیش بسته بندی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی