Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:16:24 GMT

پرونده ثبت جهانی دیوار گرگان تا شهریورماه کامل می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۶۵۱۰

پرونده ثبت جهانی دیوار گرگان تا شهریورماه کامل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد تجری شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته میراث فرهنگی اظهارکرد: پرونده ثبت جهانی دیوار بزرگ گرگان تا شهریورماه سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی افزایش ۱۰۰ درصدی اعتبارات عمرانی برای طرح‌های مهم و شاخص حوزه میراث فرهنگی استان خبرداد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان بیان کرد: در سال گذشته، ۴۰ اثر تاریخی استان گلستان در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجری به دیگر اقدامات مهم حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد: مرمت اصولی و حفظ اصالت میراث جهانی گنبد قابوس اولویت اصلی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است که در این راستا قراردادی با دانشگاه شهید بهشتی منعقد شده است.

وی اضافه کرد: تا دو سال آینده ۱۰ بنای تاریخی دیگر در شهر تاریخی استرآباد به ظرفیت های اقامتی و پذیرایی سننتی اضافه می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان همچنین از تخصیص ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار به شهر تاریخی استرآباد با مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط در سال گذشته خبرداد.

کد خبر 5216355

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان احمد تجری اداره کل میراث فرهنگی گلستان انتخابات 1400 ویروس کرونا چالش شایستگی بوشهر فلسطین جنبش ازما آمار کرونا گرگان اردبیل واکسن کرونا کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا زلزله شیوع کرونا میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • دستگیری یکی از اراذل و اوباش معروف در گرگان
  • درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • جشنواره چند رسانه‌ای وزارت میراث فرهنگی در کرمان برگزار می‌شود
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود