Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: رویکرد شهر دوستدار کودک از استراتژی‎ترین رویکردهایی است که هر جامعه برای بیمه کردن آینده خود باید به سمت آن حرکت و از حضور کودکان استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شیرین طغیانی در نخستین سمپوزیوم بین‌المللی آرمان شهر کودکان اظهار کرد: از ابتدای دوره پنجم شورای شهر موضوع شهر دوستدار کودک در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار گرفت؛ اگر اصفهان قرار است در قامت شهرهای بین‌المللی ظاهر شود باید به تمام گروه‌ها از جمله زنان، سالمندان، کودکان توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی مصوباتی که در حوزه شهر دوستدار کودک وجود دارد، نگاه به یک دوره تاریخی از سال ۷۲ است که ایران بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی به کنوانسیون حقوق کودک پیوست و حقوق آنها در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و کالبدی در دستورکار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مصوبات بعدی که شورای عالی استان‌ها در دستور کار قرار داد نشان می‌دهد که موضوع کودک مورد توجه بوده است، اما رویکرد و مبنای بسیاری از مصوبات مدیریت شهری به خصوص شهرداری‌ها است در حالی که سایر نهادها و سازمان‌ها نیز باید وظایف خود را به طور مشخص دانسته و در قانون الزام شود که هر کدام از آنها باید در این باره چه رویکردی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه نمی‌توان رویکرد کلان و یکسانی را برای تمام شهرها در دستور کار قرار داد، افزود: شهر اصفهان با سابقه تاریخی و فرهنگی از یک سو و فضای مذهبی حاکم بر این شهر از سوی دیگر رویکردهای مختلفی را می‌طلبد تا بتواند تمام گروه‌ها سنی و جنسی را در نظر بگیرد زیرا شاید دختران نوجوان شهر شرایط استفاده از بسیاری فضاهای ایجاد شده را نداشته باشند، بنابراین در برنامه ریزی‌ها حتماً باید به این موضوع توجه شود.

طغیانی گفت: وقتی از شهر دوستدار کودک سخن می‌گوئیم، بسیاری از موضوعات کالبدی است، اما شهری دوستدار کودک است که در آن کودکان به لحاظ روحی و روانی برای خود و خانواده‌شان امکان حضور امن در محیط‌های شهری را داشته و به راحتی بتوانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

وی ادامه داد: کودکی که در شهر دوستدار کودک زندگی می‌‎کند، باید در هوای معمولی و نه در یک هوای ناسالم، نفس بکشد زیرا هر چه فضای شهری برای حضور آنها متناسب باشد، اما امکان حضور در آن را نداشته باشند قطعاً دچار مشکل می‌شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در شهر دوستدار کودک، کودکان نباید با چشم‌ها و گوش خود ناهنجاری‌های اجتماعی را ببیند، اظهار کرد: اجرای اقدامات و تمهیدات در نقاط مختلف شهر به طور یکسان برای کودکان موضوع قابل توجه دیگری است تا کودکان در تمام شهر بتوانند از امکانات ایجاد شده بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: رویکرد شهر دوستدار کودک از استراتژی ترین رویکردهایی است که هر جامعه برای بیمه کردن آینده خود باید به سمت آن حرکت و از حضور کودکان استفاده کند.

وی افزود: در کنار مدیریت شهری و شهرداری باید سایر نهادها با اعتقاد کامل مدیران نه صرفاً به صورت ظاهری موضوع شهر دوستدار کودک را به طور جدی در دستورکار قرار داده و اطمینان داشته باشند اگر کودکان امروز ما درست تربیت شوند فواید آن بی شک در آینده نصیب تمام شهروندان خواهد بود.

کد خبر 494859

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهر دوستدار کودک کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر اصفهان مدیریت شهری کودکان اصفهان شهر دوستدار کودک طراحی شهر دوستدار کودک شهر کلانشهر شهرداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر دوستدار کودک شورای اسلامی شهر اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۶۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان

شهبازی مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : طرح غربالگری بینایی در سنین طلایی ۳ تا ۶ سال موجب میشود تا با تشخیص و درمان زود هنگام مشکلات بینایی از معلولیت کم بینایی و نابینایی پیشگیری شود.

به گفته شهبازی قرار است بهزیستی استان کرمانشاه درصورت نیاز کودکان به درمان‌های بعدی /مانند جراحی وعینک برای خانواده‌های تحت پوشش همه هزینه‌ها و برای دیگر خانواده‌ها هم بخشی از هزینه‌ها را پرداخت کند

آنطور که شهبازی می‌گوید پارسال ۶۶ هزار کودک کرمانشاهی در پوشش طرح غربالگری بینایی قرار گرفتند. از این شمار ۷۰۰ کودک که نیازمند درمان‌های بعدی بودند به مراکز تخصصی ارجاع شدند کمک هزینه‌های درمان از ۲ تا سی میلیون تومان به آنان پرداخت شده است.

غربالگری بینایی و شنوایی نوزادان و کودکان و همچنین غربالگری ژنتیک از راهکاری‌های پیشگیرانه بهزیستی برای کاهش و درمان معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی هم در بخش آموزش دنبال میشود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • برنامه کودکی نداریم که درباره «جیغ و دست و هورایش» صحبت کنیم
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • تغییر رویکرد مدیران و ایجاد ساختار مناسب؛ گام مهمی در پیاده سازی مبارزه با پولشویی در صنعت بیمه است
  • جراحی تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی
  • تومور ۱۴ سانتی از کلیه کودک ۲ ساله بندرعباسی خارج شد
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • چرا کودکان فرانسوی به خوش رفتار و مؤدب بودن مشهورند؟
  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند