Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن عابدینی کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تحولاتی که در فلسطین در حال  وقوع است، گفت: تحولات اخیر فلسطین در طی ٧٣سال گذشته رژیم صهیونیستی بی سابقه است. بسیاری از تحلیلگران معتقدند که جنگ رمضان دوم که امسال اتفاق افتاد، نسبت به جنگ رمضان اول که سال ١٩٧٣رخ داد، شاهد خیزش عمومی و برتری نیرو‌های فلسطینی ها بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جنگ رمضان سال ١٩٧٣، شاهد شکست ارتش‌های قدرتمند عربی از جمله ارتش سوریه و مصر در مقابل رژیم صهیونیستی بودیم، اما هم اکنون گروه‌های مقاومت فلسطینی در جنگ نامتقارنی که از لحاظ دفاعی قابل مقایسه با رژیم صهیونیستی نیست، توانسته  است، موشک‌های خود را تا عمق سرزمین‌های اشغالی از اصغلان تا سدروت، بئر شبع، حیفا و تل آویو هم شلیک کنند.

فلسطینی‌هایی به مرحله‌ای رسیدند که موشک‌هایی با برد ۲۵۰ کیلومتر را به کار می‌برند

عابدینی با تاکید بر اینکه رویداد اخیر نیرو‌های مقاومت فلسطین، یک رویداد افسانه‌ای است، اظهار کرد: فلسطینی‌هایی که از سال ۲۰۰۵ میلادی یعنی طی ۱۶ سال گذشته در محاصره دریایی، هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی بودند، الان به مرحله‌ای رسیدند که موشک‌هایی با برد ۲۵۰ کیلومتر را به کار می‌برند.

کارشناس سیاست خارجی با تاکید به اینکه ممکن است در مرحله ای، کشور یا افراد قدرت لازم را داشته باشند، اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و قدرت نیازمند اراده استفاده از آن است، بیان کرد: نیرو‌های مقاومت فلسطینی هم اکنون اراده نبرد با رژیم صهیونیستی را دارند و این اراده در کنار قدرت قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید

دفاع حق مسلم فلسطینی هاست

عابدینی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی در سه جبهه در حال جنگ است، تشریح کرد: جبهه نخست، اراضی سال ۱۹۴۸ است که فلسطینی‌هایی که هنوز در آن اراضی هستند، قیام و خیزشی را ضد رژیم صهیونیستی و ضد اشغالگری برپا کرده اند.

وی ادامه داد: جبهه دوم جنگ رژیم صهیونیستی، کرانه باختری است که مدت‌های طولانی بود که در آنجا انتفاضه و خیزشی نبود، اما الان، آن‌ها هم آمیزشی ضد رژیم صهیونیستی برپا کرده اند و برخی شهر‌ها مثل الدر را گرفته و در کنترل خودشان قرار داده اند.

کارشناس سیاست خارجی افزود: جبهه سوم جنگ رژیم صهیونیستی، غزه است که آن‌ها سابقه مبارزه با رژیم صهیونیستی را داشته و در حال طی کردن مسیر مبارزه هستند.

۷۰ درصد اشغالگران صهیونیست در پناهگاه به سر می‌برند

عابدینی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی علی رغم حمایت غربی‌ها و کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلیس، آلمان و فرانسه، در مقابل قدرت مقاومت اسلامی، به حالت اضمحلال نزدیک می‌شود، گفت: رژیم صهیونیستی با حتی با وجود گنبد آهنین و دیگر سامانه‌های خود، توان دفاع از امنیت صهیونیست‌هایی که در اراضی اشغالی هستند را ندارد، نیرو‌های مقاومت به راحتی توان شلیک موشک به سمت فرودگاه بنگریون و رامون را دارند و عملا هیچ پروازی به سمت سرزمین‌های اشغالی صورت نمی‌گیرد، به گفته رادیوی صهیونیستی، ۷۰ درصد اشغالگران صهیونیست که همان شهرک نشینان هستند، در پناهگاه به سر می‌برند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط بر رژیم صهیونیستی تنگ شده است، افزود: هیچ گونه تردد در روز و شب، در شهر‌های بزرگ مثل سدورت، بئر شبع، ناصره، تل آویو و حیفا وجود ندارد و مترو‌ها تعطیل شده اند. مقاومت اسلامی در حال پیشبرد سیاست از نهر تا بحر است یعنی فلسطین را از شمال تا جنوب و شرق تا غرب بدون رژیم صهیونیستی می‌خواهد.

کارشناس سیاست خارجی اظهار کرد: رژیم صهیونیستی در درون خود با بحران سیاسی، هویتی و مشروعیتی مواجه است. تظاهرات در سایر کشور‌ها و حتی کشور‌هایی مثل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، و آمریکا بر ضد رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است و این نشان می‌دهد که دوران اشغالگری رژیم صهیونیستی در حال پایان یافتن است.

عابدینی بیان کرد: ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع از مظلوم را جزء موضوعات کانونی سیاست خارجی خود گذاشته است، فلسطینی‌ها در زمره کشور‌های مظلومی هستند که سرزمین و خانه‌هایشان مورد اشغال رژیم صهیونیستی شده است، بنابراین ایران هر کمکی که بتواند به فلسطینی‌ها می‌کند تا آن‌ها به حقوق خود برسند.

ضرورت تعیین حکومت فلسطین در چارچوب همه پرسی دموکراتیک

وی افزود: ایران طرح همه پرسی را در سازمان ملل و برای فلسطینی‌ها مطرح کرده است که ساکنان فلسطین، اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان، نظامی را در این همه پرسی پذیرفته و به رسمیت بشناسند، البته به شرطی که کسانی که از دیگر کشور‌ها به سرزمین اشغالی کوچانده شده اند به کشور‌های خودشان برگردند.

عابدینی با تاکید بر اینکه اگر طرح ایران برگزار شود، حکومت فلسطین در چارچوب همه پرسی دموکراتیک مشخص می‌شود، اظهار کرد: غربی‌ها علی رغم ادعای دموکراتیک خود، به دلیل حمایتشان از رژیم صهیونیستی، حاضر به پذیرش این همه‌پرسی نیستند.

کارشناس سیاست خارجی گفت: اگر غربی‌ها مدعی هستند که اروپایی‌ها طی جنگ جهانی دوم به یهودی‌ها ظلم کرده‌اند، چرا مردم فلسطین باید تاوان آن را بدهند؟ خودشان کاری انجام دهند. اروپا می‌تواند آن‌ها را به کشور‌های خودشان برگردانند و حقشان را بدهند، همچنین آمریکایی‌ها می‌توانند که یکی از ایالت‌های خود را به اشغالگران اختصاص دهند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروهای مقاومت رژیم اشغالگر قدس فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی کارشناس سیاست خارجی رژیم صهیونیستی مقاومت فلسطین فلسطینی ها همه پرسی کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۷۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!

رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبدآهنین، سامانه پیشرفته‌ سیستم ضدهوایی اسرائیل، عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که یک راننده نظامی اسرائیلی از باتری‌های گنبد آهنین، سامانه پیشرفته سیستم ضدهوایی اسرائیل عکس گرفته و آن‌ها را به حساب کاربری یک ایرانی در فیس‌بوک ارسال کرده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، یک راننده کامیون در ارتش اسرائیل در حین انجام وظیفه، ده‌ها عکس از باتری‌های گنبد آهنین گرفت و این فیلم را به حساب کاربری ارسال کرد که معتقد بود متعلق به زنی است که عاشق او بوده است.

این کانال نشان داد که راننده کامیون داوطلبانه باتری‌های گنبد آهنین را با مکان آنها مستند کرده و آن‌ها را برای شخصی که فکر می‌کرد عاشق اوست فرستاده بود، اما بعداً متوجه شد که این حساب جعلی بوده و اطلاعات به آن به ایران تحویل داده شده است.

کد خبر 748018

دیگر خبرها

  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • عقب‌نشینی تیپ «ناحال» و دور تازه شکست‌های اسرائیل در غزه
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • الهندی: پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادربه حفاظت از خود نیست
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • ماجرای نظامی اسرائیلی که بخاطر عشق، اطلاعات گنبدآهنین را به ایران لو داد!
  • انگلیس درصدد راه اندازی گنبد آهنین
  • انگلیس درصدد راه‌اندازی گنبد آهنین