Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  مهدی رجبی زاده، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان گفت: با توجه به کاهش بارندگی‌ها طی پارسال و ابتدای امسال، مراتع و جنگل‌ها در شرایط خشک قرار گرفته و نسبت به سال‌های گذشته بیشتر در معرض حریق  قرار دارند. 

او افزود: آتش سوزی‌ها در جنگل‌ها و مراتع موجب وارد شدن خسارت فراوان به عرصه‌های منابع طبیعی و نابودی پوشش گیاهی، خاک، موجودات زنده، آلودگی هوا و غیره می‌شوند که جبران این خسارات، بعضا غیرممکن و یا با صرف هزینه‌های زیاد در بلند مدت میسر است؛ بنابراین باید اقدامات پیشگیرانه در این خصوص در اولویت قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رجبی زاده با بیان اینکه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان به منظور کاهش آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع استان و پیشگیری از حریق‌های احتمالی، جلسات متعدد کارگروه اطفای حریق تشکیل داده و برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت گرفته است، تصریح کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان برای پیشگیری از آتش‌سوزی در سطح جنگل‌ها و مراتع استان، طرح پیشگیری و مهار آتش سوزی را تدوین کرده است. 

او ادامه داد: برخی از امکانات ضروری که  به همت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور تامین شده است به زودی در اختیار پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی شهرستان‌ها با اولویت شهرستان‌های که بیشترین حریق ها را  طی سال‌های گذشته در عرصه‌های طبیعی داشته اند، قرار می‌گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان با اشاره به اینکه به تجهیزات و اعتبار بیشتر برای مدیریت اصولی نیاز است که درحال پیگیری هستیم، افزود: اکنون یکی از دغدغه‌های فرا روی اداره کل منابع طبیعی استان در این زمینه، کمبود نیرو، امکانات و تجهیزات است و باید پاسگاه‌های ویژه حفاظت از منابع طبیعی مجهز به امکانات ضروری و نوین شوند.

او پیشگیری از آتش سوزی در طبیعت و مهار آتش، پس از وقوع حادثه را نیازمند همکاری همه دستگاه‌های دولتی و مشارکت مردم دانست و از کسانی که به طبیعت می‌روند درخواست کرد: از برافروختن آتش خودداری کنند.

او تصریح کرد: مردم می‌توانند از طریق تماس با شماره‌های رایگان ۱۵۰۴ و ۱۳۹ امداد جنگل و مرتع، هر گونه حریق در جنگل‌ها و مراتع، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق چوب و محصولات جنگل و مرتع، چرای غیرمجاز و غیره را به یگان حفاظت از منابع طبیعی استان اعلام  کنند.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حریق جنگل منابع طبیعی و آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری جنگل ها و مراتع آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد

اردشیر هوشیار در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شامگاه سه شنبه خودروی پرایدی که در جایگاه سوخت سی ان جی حانبازان اقدام به سوختگیری می کرد دچار آتش سوزی شده و به دلیل شدت حریق در آتش سوخت.

رییس شرکت پخش فراورده های نفتی شهرستان آستارا با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است، افزود: بر اثر آتش سوزی جایگاه جانبازان در حال حاضر امکان سوخت گیری در این جایگاه وجود ندارد و مسوولان جایگاه در تلاش هستند تا سوخت گیری در این جایگاه به روال عادی بازگردد.

کد خبر 6093653

دیگر خبرها

  • سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی منجر به نابودی زمین می‌شود
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • ضرورت بروزرسانی تجهیزات منابع طبیعی
  • امکانات اطفای حریق در مراتع و جنگل‌ها به خصوص در سمیرم تقویت شود
  • آتش سوزی خودروی پراید حین سوخت گیری در آستارا/ حریق مهار شد
  • گرمایش جهانی چگونه بر وقوع بلایای طبیعی تاثیر می‌گذارد؟
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها