Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی – از سال ۱۹۶۳ که بوندس‌لیگای آلمان شروع به کار کرد، این لیگ شاهد حضور بزرگ‌ترین گلزنان تاریخ فوتبال بوده است. گِرد مولر هنوز هم موفق‌ترین و برترین گلزن تاریخ رقابت‌ها به شمار می‌رود، در حالی که به نظر می‌رسد بعد از رسیدن به رکورد ۴۰ گل زده در یک فصل شانس دارد به رکورد ابدی اسطوره بایرن‌مونیخ هم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۱۰ گلزن برتر تاریخ بوندس‌لیگا را مرور خواهیم کرد. ۱) گرد مولر (بایرن‌مونیخ)

۳۶۵ گل در ۴۲۷ بازی
هر ۱۰۵ دقیقه یک گل
«بمب‌افکن» لقبی شایسته برای مهاجمی است که رکورد گلزنی در بوندس‌لیگا را با پیراهن بایرن‌مونیخ شکست. او برای مدت طولانی به گلزنی ادامه داد و به نظر می‌رسد رکورد ۳۶۵ گل زده او دست‌نیافتنی باشد. در طول ۱۴ فصلی که در بوندس‌لیگا حضور داشت ۴ مرتبه قهرمان شد و هر ۱۰۵ دقیقه یک گل زد. گرد مولر در فصل ۱۹۷۲-۱۹۷۱ رکورد گلزنی در یک فصل بوندس‌لیگا را با ۴۰ گل به ثبت رساند، با وجود اینکه ۳ پنالتی از دست داده بود!

۲) روبرت لواندوفسکی (دورتموند و بایرن‌مونیخ)

۲۷۶ گل در ۳۴۹ بازی
هر ۱۰۱ دقیقه یک گل
داستان روبرت لواندوفسکی در بوندس‌لیگا با انتها فاصله زیادی دارد، در نتیجه باید بگوییم انتظار می‌رود در آینده رکوردهای بیشتری را جابه‌جا کند. ستاره لهستانی بایرن‌مونیخ بیش از هر بازیکن غیرآلمانی در بوندس‌لیگا گلزنی کرده و در آستانه کسب چهارمین جایزه پیاپی آقای‌گلی است، اتفاقی که تابه‌حال در این لیگ برای یک بازیکن رخ نداده. او که به مرز ۴۰ گل رسیده با رکورد مولر برابری کرده، می‌تواند در آخرین بازی فصل از مولر گذر هم بکند. ۸۹ گل تا رکورد کل گل‌های مولر فاصله دارد. شاید ۳ فصل دیگر این رکورد هم به نام لِوا سند بخورد.

۳) کلاوس فیشر (مونیخ ۱۸۶۰، شالکه، کلن و بوخوم)

۲۶۸ گل در ۵۳۵ بازی
هر ۱۷۳ دقیقه یک گل
۱۹ فصل حضور در بوندس‌لیگا باعث شد کلاوس فیشر یکی از ۱۱ بازیکنی باشد که در بیش از ۵۰۰ بازی در این لیگ به میدان رفته است. در باشگاه پانصدتایی‌ها بیشترین گل را فیشر به ثمر رساند. اما او فقط یک مرتبه در فصل ۱۹۷۶-۱۹۷۵ با پیراهن شالکه آقای‌گل شده است. فیشر در ۶ فصل حداقل ۲۰ گل زد که باز هم همگی با پیراهن شالکه بود. او به‌دلیل ضربات سر استادانه‌اش مشهور شد.

۴) یوپ هاینکس (مونشن‌گلادباخ و هانوفر)

۲۲۰ گل در ۳۶۹ بازی
هر ۱۴۷ دقیقه یک گل
یوپ هاینکس بعد از کسب سه‌گانه همراه بایرن‌مونیخ در سال ۲۰۱۳ به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مربیان تاریخ فوتبال شناخته شد، در حالی که او را در دوران بازیگری‌اش به‌عنوان ماشین گلزنی می‌شناختند. اسطوره مونشن‌گلادباخ که اهل همین شهر هم هست، به جز سه فصل در هانوفر، همیشه برای کره‌اسب‌ها بازی کرد. او بازیکن کلیدی دوران طلایی گلادباخ به شمار می‌رفت که ۴ مرتبه قهرمان بوندس‌لیگا شدند. هاینکس ۲ مرتبه آقای‌گل بوندس‌لیگا شد.

۵) مانفرد بورگس‌مولر (روت وایس اِسن، دورتموند، نورنبرگ و وردربرمن)

۲۱۳ گل در ۴۴۷ بازی
هر ۱۶۸ دقیقه یک گل
شاید کارِ مانی بورگس‌مولر را بین برترین گلزنان بوندس‌لیگا کم‌ارزش‌تر از بقیه برشمارند، اما او برای حدود ۳۰ سال تا همین چند ماه پیش و وقتی که تولد ۶۹ سالگی‌اش را جشن می‌گرفت چهارمین گلزن برتر تاریخ بوندس‌لیگا به شمار می‌رفت، سپس لواندوفسکی به او رسید. او با ۱۳۵ گل برترین گلزن تاریخ دورتموند در بوندس‌لیگا است. مانی ۱۹ سال پس از شروع کارش در بوندس‌لیگا سرانجام در سال ۱۹۸۸ همراه وردربرمن قهرمان شد.

۶) کلودیو پیزارو (وردربرمن، بایرن‌مونیخ و کلن)

۱۹۷ گل در ۴۹۰ بازی
هر ۱۵۶ دقیقه یک گل
کلودیو پیزارو به‌عنوان یک مهاجم از آمریکای‌جنوبی به‌خوبی خودش را در بوندس‌لیگا اثبات کرد. از سال ۱۹۹۹ با پیراهن وردربرمن وارد بوندس‌لیگا شد (قراردادی که ۳ مرتبه دیگر هم بست) و وقتی پیراهن بایرن‌مونیخ را پوشید، اوج گرفته بود. مهاجم ۴۲ ساله پرویی تا فصل گذشته هم بازی می‌کرد و می‌خواست به رکورد ۲۰۰ گل هم برسد، اما موفق به انجام این کار نشد و به دوران پرافتخار و پرگل خودش در بوندس‌لیگا خاتمه داد.

۷) اولف کرستن (بایرلورکوزن)

۱۸۲ گل در ۳۵۰ بازی
هر ۱۵۲ دقیقه یک گل
بعد از مولر، اولف کرستن بازیکن دیگری است که در حالی بین ۱۰ گلزن برتر بوندس‌لیگا قرار گرفته که فقط پیراهن یک تیم را پوشید. بازیکن اهل آلمان‌شرقی که کارش را با دینامودرسدن شروع کرد، اما در بوندس‌لیگا فقط پیراهن بایرلورکوزن را برتن کرد. کرستن ۳ فصل آقای‌گل بوندس‌لیگا شد و بازیکن کلیدی لورکوزن به شمار می‌رفت. کرستن بدشانس بود که ۴ مرتبه در تورنمنت‌های مختلف نایب‌قهرمان شد، از جمله نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپای فصل ۲۰۰۲-۲۰۰۱ پس از شکست در فینال برابر رئال‌مادرید.

۸) اشتفان کونتس (بوخوم، اوردینگن، کایزرسلاترن و آرمنیا بیلفلد)

۱۷۹ گل در ۴۴۹ بازی
هر ۲۱۳ دقیقه یک گل
فصل ۱۹۸۴-۱۹۸۳ وقتی در هر ۴ بازی نخستش همراه بوخوم در بوندس‌لیگا گل زد نامش را بر سر زبان‌ها انداخت. اشتفان کونتس در ۱۱ فصل تعداد گل‌هایش در بوندس‌لیگا را دو رقمی کرد. مربی فعلی تیم ملی زیر ۲۱ ساله‌های آلمان دو فصل عنوان آقای‌گلی بوندس‌لیگا را به‌دست آورد، اما در فصل ۱۹۹۱-۱۹۹۰ که همراه کایزرسلاترین قهرمان شده بود، آقای‌گل نشد.

۹) دیتر مولر (کیکرز اوفنباخ، کلن، اشتوتگارت و زاربروکن)

۱۷۷ گل در ۳۰۳ بازی
هر ۱۴۷ دقیقه یک گل
وقتی همراه کیکرز اوفنباخ فوتبالش را شروع کرد دیتر کاستر نام داشت، اما راهی کلن که شد تصمیم گرفت از نام خانوادگی پدرخوانده‌اش که مولر بود استفاده کند. در ۶ فصل از ۸ فصل حضورش در کلن حداقل ۱۷ گل زد. فصل ۱۹۷۷-۱۹۷۶ با ۳۴ گل عنوان آقای‌گلی را کسب کرد و فصل بعد از آن همراه کلن قهرمان شد. دیتر مولر اولین و تنها بازیکنی است که در یک بازی بوندس‌لیگا ۶ گل به ثمر رسانده. این رکورد برای او در دیدار کلن برابر وردربرمن که ۷ بر ۲ بردند، به ثبت رسید.

۱۰) کلاوس آلوفس (فورتونا دوسلدورف، کلن و وردربرمن)

۱۷۷ گل در ۴۲۴ بازی
هر ۱۹۵ دقیقه یک گل
بعد از شروعی معولی در بوندس‌لیگا همراه دوسلدورف، کلاوس آلوفس زمانی درخشید که در فصل ۱۹۷۹-۱۹۷۸ موفق شد ۲۲ گل بزند و آقای‌گل شود. آلوفس فصل ۱۹۸۳-۱۹۸۲ هم آقای‌گل شد تا تنها بازیکنی باشد که آقای‌گلی را با ۲ پیراهن متفاوت به افتخاراتش اضافه می‌کند. مهاجم سابق تیم ملی آلمان در فصل ۱۹۹۳-۱۹۹۲ در حالی با پیراهن وردربرمن خداحافظی کرد که همان فصل اولین قهرمانی را هم جشن گرفت.

بیشتر بخوانید: ادای احترام به مردی در فراموشی مطلق

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: روبرت لواندوفسکی دورتموند بایرلورکوزن بوخوم باواریایی ها بایرلورکوزن بایرن مونیخ بوخوم بوندسلیگا آلمان خبر ویژه دورتموند روبرت لواندوفسکی شالکه کلن کلودیو پیزارو گرد مولر هانوفر وردربرمن یوپ هاینکس بوندس لیگا شد بوندس لیگا بوندس لیگا بایرن مونیخ دقیقه یک گل قهرمان شد آقای گلی آقای گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۷۶۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!

سرمربی موفق اسپانیایی بهترین درصد پیروزی در تاریخ لیگ برتر انگلیس را در اختیار دارد.

طرفداری | پپ گواردیولا به رکورد 221 برد در لیگ برتر انگلیس رسید.

دیدار تیم‌های ناتینگهام فارست و منچسترسیتی در چارچوب هفته سی‌وپنجم لیگ برتر انگلیس با برتری 2-0 سیتیزن‌ها به پایان رسید. منچسترسیتی که پس از ناکامی مقابل در لیگ قهرمانان اروپا به شرایط آرمانی همیشگی بازگشته، برای تکرار قهرمانی در لیگ مصمم است و انتظار لغزش آرسنال را می‌کشد.

با پیروزی منچسترسیتی مقابل ناتینگهام فارست، پپ گواردیولا به آمار تحسین‌برانگیز 221 پیروزی در 300 بازی در لیگ برتر انگلیس رسید. در تاریخ پرمیرلیگ سابقه نداشته که سرمربی‌ای پس از 300 بازی، این تعداد برد را به دست آورد. گواردیولا با اختلافی فاحش نسبت به سرمربیان نامدار تاریخ لیگ انگلیس توانسته در 73 درصد مسابقات، سیتی را به برد برساند. پس از سرمربی اسپانیایی، ژوزه مورینیو و یورگن کلوپ در 300 بازی ابتدایی خود به ترتیب آمار 189 و 188 برد را به ثبت رساندند.

بیش‌ترین پیروزی به عنوان سرمربی در لیگ برتر انگلیس پس از 300 بازی ابتدایی

 

از دست ندهید ????????????????????????

محمد مورایس؛ نام جدید سرمربی سپاهان؟ هالند، خیلی پیشرفت کردی و در سطح چمپیونشیپ شدی! واکنش هوادار تاتنهام بعد از کری‌خوانی نافرجام برای رایس (فیلم) بنر توهین‌آمیز بازیکن اینتر علیه ستاره میلان 

دیگر خبرها

  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • توماس مولر: در مقابل رئال مادرید در هر دقیقه از بازی باید حواستان جمع باشد (زیرنویس فارسی)
  • برترین گلزنان انگلیسی تاریخ لیگ قهرمانان اروپا / وین رونی در صدر
  • شوخی جالب مولر با چوامنی در میکسدزون
  • لوکیتای تمام‌نشدنی؛ لوکا مودریچ، مسن‌ترین بازیکن تاریخ رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا
  • شوخی مولر با ستاره رئال: جاسوسی می‌کنی! (عکس)
  • برترین گلزنان تاریخ مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا / کریستیانو رونالدو در صدر
  • نویر تنها یادگاری بایرن مونیخ از شب زانو زدن مورینیو!
  • رکورد مهم عیسی آل‌کثیر در جام‌حذفی
  • بالاتر از فرگوسن، مورینیو و کلوپ؛ رکورد تاریخی گواردیولا در لیگ برتر انگلیس!