Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@04:18:46 GMT

بقیع؛ قربانیِ خوارجِ زمان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۷۶۳۷

بقیع؛ قربانیِ خوارجِ زمان

گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس: امروز هشتم شوال، سالروز تخریب بقاع متبرکه ائمه بقیع است. حدود یک قرن پیش در سال 1344 هجری قمری وهابیت با سوءبرداشت از مفاهیم دینی و قرآنی اقدام به تخریب بسیاری از آثار اسلامی از جمله قبور مطهر ائمه بقیع کرد.

با کمال تاسف به رغم توصیه قرآن کریم، تفکر و جریانی انحرافی در جهان اسلام به وجود آمد که هرگونه توسل و تبرک به مقربان درگاه الهی را شرک می‌پنداشت و با این سنت حسنه مبارزه سخت و وحشیانه‌ای داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌توان یکی از بزرگ‌ترین قربانیان این تفکر متحجر و انحرافی را بقاع و حرم‌های متبرکه ائمه اطهار به‌حساب آورد.

وهابیت تکفیری ملعون در ۲ مرحله به بسیاری از اماکن مقدس نه تنها شیعه بلکه جهان اسلام یورش برد و آنها را تخریب و اشیای نفیس و با ارزش آنها را به یغما برد. اماکن مقدسی که این جریان تکفیری به آنها حمله کرد بدین شرح است: بارگاه مطهر امام حسن مجتبی(ع)، امام سجاد(ع)، امام محمدباقر(ع) و امام جعفر صادق(ع)، قبر منسوب به فاطمه زهرا(س)، قبر عبدالله بن عبدالمطلب و آمنه پدر و مادر پیامبر اسلام، قبر مطهر فاطمه بنت‌اسد(ع) مادر امیرالمومنین(ع)، قبر مطهر حضرت ام‌البنین(ع)، قبر عباس عموی پیامبر، قبر ابراهیم پسر پیامبر(ع)، قبر اسماعیل فرزند حضرت امام صادق(ع)، قبر دختر‌خواندگان پیامبر(ع)، قبر حلیمه سعدیه مرضعه پیامبر(ع) و قبور شهدای زمان پیامبر.

همچنین گنبدهای قبور حضرت عبدالمطلب(ع)، ابی‌طالب(ع)، خدیجه(س) و زادگاه پیامبر(ع) و فاطمه زهرا(س) و «خیزران» عبادتگاه سری پیامبر(ع) و قبر حضرت حمزه(ع) و شهدای احد و قبر حضرت حوا در جده به دست این جریان تخریب شد.

این گروه خطرناک وقاحت را به جایی رساند که گنبد منور نبوی در مدینه را نیز تخریب کرد ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکرد. 

یکی از شنیع‌ترین کارهای این جریان حمله به کربلای معلا و کندن ضریح مطهر حضرت امام حسین(ع) و غارت جواهرات و اشیای نفیس حرم مطهر و کشتن حدود ۷۰۰۰ نفر از علما، فضلا و سادات و مردم کربلا بود. سپس به قصد تخریب حرم امیرالمومنین علی(ع) به سمت نجف حرکت کردند که به قصد شوم خویش دست پیدا نکردند.

وهابیون در حالی با برداشت‌های غلط از قرآن به تخریب قبور اهل‌بیت و بزرگان تاریخ اسلام پرداختند که قرآن کریم به صراحت عکس این برداشت را تبلیغ کرده و به مومنان دستور داده است.

قرآن کریم پس از نقل داستان اصحاب کهف، در آیه 21 این سوره از زبان مردم توصیه می‌کند که بر مدفن اهل حق و کسانی که برای خداوند متعال مجاهدت کردند مسجد و جایگاهی برای گرامیداشت یاد و خاطره آن مجاهدان راه پروردگار بنا شود تا هیچ وقت ارزش و مقام والای این بندگان مخلص خدا به فراموشی سپرده نشود و حتی مردم برای عبادت پروردگار بر سر مزار این بزرگان حاضر شوند و آنها را وسیله شفاعت و توسل خود به درگاه باری‌تعالی قرار دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: هشتم شوال تخریب قبور ائمه بقیع آل سعود وهابیت تکفیری پیامبر ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۷۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

معاون آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) از برگزاری جشن تکلیف ۴ هزار نفری دخترانه در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) هم‌زمان با آغاز دهه کرامت و روز دختر خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن عرفاتی معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در نشست ستاد بزرگداشت دهه کرامت که امروز در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار داشت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) مانند سال گذشته بزرگ‌ترین اجتماع دختران و جشن تکلیف 4 هزار نفری را در حرم مطهر برگزار خواهد کرد.

 وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) قبله تهران است گفت: تمام تلاش ما این است که در دهه کرامت فعالیت‌های فرهنگی با محوریت این آستان مقدس برگزار شود.

 معاون علمی و فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) افزود: در دومین پنج‌شنبه دهه کرامت تجمع خادم‌یاران رضوی استان تهران و خادمان سایر اعتاب مقدس ایران را در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهیم کرد تا بوی حرم‌های اهل‌بیت (ع) در تهران طنین‌انداز شود.

 وی عنوان کرد: همچنین جشن دختران و مادران در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) با محوریت اهمیت نقش مادر در خانواده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • حال و هوای مرقد مطهر حضرت عباس(ع) در کربلا
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • اینجا به تماشای ایثار بنشینید؛ معلمانی که پیامبر زمان خود شده‌اند
  • از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت رونمایی می‌شود
  • اهدای درب طلای حرم امام رضا(ع) از طرف حرم حضرت معصومه(س)
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • (عکس) اولین قربانی تصادف در ایران چه کسی بود؟
  • جشن تکلیف ۴ هزار دختر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)