Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@23:29:35 GMT

بسته رفع موانع پیش روی تولید هفته آینده ابلاغ می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۷۸۱۵

بسته رفع موانع پیش روی تولید هفته آینده ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، علیرضا رزم‌حسینی در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اظهار داشت: ابلاغ بسته موانع تولید، کار جسورانه و شجاعانه‌ای است و می‌خواهیم در همین دو ماه باقیمانده از کار دولت، گام‌های مثبتی برای حمایت از تولید و صنعت برداشته شود.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استفاده بهینه شود، تاکید کرد: بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد و با مطالبه گری در راستای رفع موانع تولید و شناسایی گلوگاه‌ها گام بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر صمت با بیان اینکه از ظرفیت ستادها، شوراها و اسناد بالادستی برای حمایت از بخش تولید باید استفاده شود، گفت: ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ظرفیت بسیار مناسبی است که بسیاری از کارها را با تعامل و هماهنگی با این ستاد جلو برده ایم.

رزم حسینی همچنین گفت: رئیس جمهور نیز به شدت از برنامه‌های وزارت صمت در راستای حمایت از تولید، پشتیبانی می‌کند و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در خصوص مصوبات پیشنهادی این وزارتخانه بیشترین هماهنگی و حمایت را داشته است.

وی از بخش خصوصی و دستگاه‌های مرتبط با حوزه تولید خواست که قوانین مزاحم را به صورت مداوم و مستمر احصا و به مجلس و دولت ارائه دهند.

وزیر صمت در این خصوص اضافه کرد: تاکنون دو بسته در خصوص قوانین مخل و مزاحم تولید به مجلس ارائه داده‌ایم که یکی در روز رأی اعتماد و دیگری نیز در هفته گذشته با جمع بندی نظرات بخش خصوصی بوده است.

رزم‌حسینی احصاء قوانین مخل و مزاحم تولید را یک ریل گذاری مناسب برای تولید دانست و افزود: وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های عضو ستاد تسهیل، قوانین مرتبط با خود را احصا و مشوق‌های لازم را برای سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بررسی و ابلاغ کنند.

وی با اشاره به ابلاغ مصوبات صادراتی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، اضافه کرد: آثار این مصوبات در صادرات بسیار مشهود است و ورود ماشین‌آلات تجهیزات، اجزا و قطعات تولید به خوبی و به صورت روان انجام می‌شود.

رزم حسینی ورود به موقع قطعات و ماشین آلات خط تولید را در پیشبرد اهداف حوزه تولید تأثیرگذار دانست و گفت: در صنعت لوازم خانگی با وجود خروج شرکت‌های خارجی، اما عمق ساخت داخل ۷۰ درصد شده و این صنعت اکنون صادرات محور و به سمت خودکفایی رفته است.

همچنین سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت نیز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه ۱۰ مصوبه رفع موانع تولید به صورت جمعی در هفته آینده در راستای بهبود فضای کسب و کار از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ می‌شود گفت: کارگروه بهبود فضای کسب و کار در وزارت صنعت، معدن و تجارت با هدف رفع مشکلات و گلوگاه‌های اداری ایجاد شده تشکیل شده که در این کارگروه از بیش از ۹۰۰ فعال اقتصادی نظر سنجی به عمل آمده است.

وی افزود: پس از نظرسنجی از فعالان اقتصادی، بسته گلوگاه‌های داخلی وزارت صمت تدوین و پس از کار کارشناسی و طرح در جلسات نهایی بهبود فضای کسب و کار توسط وزیر صمت ابلاغ شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین بسته مانع زدایی و پشتیبانی از تولید در دو سطح دولت و مجلس (خارج از وزارتخانه) تدوین و ارسال شده است.

زرندی اضافه کرد: بسته رویه‌ها و مقررات مخل صدور مجوزها (بیرونی) نیز در ۱۹ محور نهایی و برای وزارت اقتصاد ارسال شد که آمادگی طرح این بسته را در هیئت مقررات‌زدایی داریم.

وی گفت: ۱۹ محور در حوزه صنعت، پنج محور در حوزه معدن و پنج محور مربوط به حوزه بازرگانی (داخلی و خارجی) است.

کد خبر 5216410

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا رزم حسینی سعید زرندی رفع موانع تولید قیمت دلار مصرف برق شاخص کل بورس میدان گازی فرزاد بانک مرکزی ایران بازار سهام بازار سرمایه ارز دیجیتال انتخابات 1400 قیمت نفت قیمت یورو بورس تهران زنبور عسل ویروس کرونا رفع موانع تولید ستاد تسهیل رزم حسینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۷۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901429

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • افزایش انگیزه سرمایه انسانی، اولویت وزارت نفت
  • عرضه شمش طلای تولید داخل از هفته آینده در مرکز مبادله/ آغاز حراج سکه از ۱۷ اردیبهشت
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • رئیسی ۲ قانون را ابلاغ کرد
  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • هاشمی: درباره اسم و شعار کاروان هفته آینده تصمیم می‌گیریم/ بودجه کمیته المپیک در پایان اسفند ابلاغ نشد+ فیلم
  • رئیسی هفته آینده به قم سفر می‌کند