Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@07:46:22 GMT

تداوم تظاهرات همبستگی با فلسطین در سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۰۸۵

تداوم تظاهرات همبستگی با فلسطین در سراسر جهان

تظاهرات اعتراضی روز چهارشنبه علیه تجاوزات اسرائیل به فلسطین در شهرهای مختلف جهان برگزار شد و معترضان خواستار آتش بس شدند.

 به نقل از شبکه قطری الجزیره، شهر استانبول روز گذشته(چهارشنبه) صحنه تظاهراتی در حمایت از فلسطینیان و محکومیت حملات مداوم رژیم صهیونیستی به نوار غزه بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با برافراشتن پرچم‌های فلسطین و سردادن شعارهایی خواستار مجازات اسرائیل در قبال اقدامات خود علیه مردم فلسطین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها همچنین نقض مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر بیت المقدس و سکوت بین المللی در قبال آنچه در فلسطین اتفاق می‌افتد را محکوم کردند.

برلین

شرکت کنندگان در راهپیمایی دربرلین، پایتخت آلمان، در میدان "الکساندر پلاتس" گرد هم آمدند و بنرهایی را در حمایت از مردم فلسطین برافراشتند و خواستار پایان حملات اسرائیل در نوار غزه شدند.

شرکت کنندگان تجاوزات اسرائیل به فلسطینیان در عموم شهرها و شهرک‌های فلسطین را محکوم کردند.

پاریس

تظاهرکنندگان در پاریس، پایتخت فرانسه نیز  خواستار پایان بمباران اسرائیل در نوار غزه شدند، و سیاست‌های شهرک‌سازی صهیونیستی و کوچاندن فلسطینیان را محکوم کردند.

آنها همچنین نقض قوانین بین‌المللی توسط اسرائیل را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند که برابر کردن قربانی با جلاد را متوقف و استفاده بی رویه و کورکورانه رژیم صهیونیستی از "زور نظامی" را محکوم کنند.

اسلام آباد

شرکت کنندگان در تظاهرات اسلام آباد، پایتخت پاکستان خواستار پایان نبرد اسرائیل علیه غزه شدند و تظاهرکنندگان" انفعال سازمان‌های بین‌المللی و سازمان همکاری اسلامی" را محکوم کردند. آنها خواستار گشایش گذرگاه‌های بشردوستانه برای کمک به ساکنان نوار غزه شدند و "حمایت نامحدود آمریکا از اسرائیل" را محکوم کردند.

این تجمع‌های اعتراضی توسط گروه اسلامی پاکستان و با مشارکت تعدادی از سازمان‌های جامعه مدنی برگزار شد.

کویت

در جهان عرب، نیز گروه‌های سیاسی کویت در همبستگی با فلسطین در میدان الاراده مقابل مجلس ملی کویت تجمع کردند.

معترضان گفتند که تحصن آنها همچنین بیانگر محکومیت حملات فزاینده اسرائیل به فلسطینیان در قدس، غزه و مناطق مختلف فلسطین است.

آنها همچنین بر ثبات رویکرد رسمی و مردمی کویت در قبال مسئله فلسطین تاکید کردند. معترضان از جامعه جهانی خواستند که از بی‌توجهی به جنایات مداوم اسرائیل دست بردارد و موضع روشنی را در قبال آن اعلام کنند.

اردن

همچنین تظاهراتی در اطراف سفارت رژیم صهیونیستی در امان، پایتخت اردن برای محکوم کردن حملات مداوم اسرائیل به فلسطینی‌ها برگزار شد.

تظاهرکنندگان خواستار لغو توافقنامه وادی عربه، بستن سفارت این رژیم در امان و خروج سفیر اردن از تل آویو شدند و شعارهایی را در حمایت از مردم فلسطین سردادند و مقابله با اشغالگری را خواستار شدند.

موریتانی

در همین راستا، گروه‌های سیاسی و مدنی موریتانی از سازمان ملل خواستند تا اسرائیل را تحت فشار قرار دهد تا حمله به فلسطینیان را متوقف کند و رهبران آن را که مسئول  قتل کودکان و زنان هستند، مجازات کند.

این امر در جریان راهپیمایی سازمان یافته توسط این گروهها در نواکشوت، پایتخت موریتانی به منظور محکومیت "جنگ نابودی فلسطینیان توسط اسرائیل" صورت گرفت.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی از کشورهای عربی و اسلامی حمایت مادی و سیاسی از مقاومت فلسطین تا پایان اشغال اسرائیل و تشکیل کشور فلسطین با پایتختی قدس شریف را خواستار شدند.

مراکش

در مراکش، نیز صدها نفر عصر چهارشنبه  در تجمعی در شهر مکناس (شمال) شرکت کردند تا تجاوزات اسرائیل به نوار غزه را محکوم کرده و خواستار لغو عادی‌سازی روابط با آن شوند.

شرکت کنندگان در این تجمع که با فراخوان سازمان‌های مدنی در این شهر برگزار شد، شعارهایی را در مخالفت با تجاوزات اسرائیل از جمله  "مردم خواهان لغو عادی سازی هستند" سر دادند.

کمک‌های بشردوستانه فوری از مراکش به نوار غزه، از طریق گذرگاه مرزی رفح با مصر ارسال شده است. این کمک‌ها از حدود ۴۰ تن مواد غذایی، لوازم پزشکی و پتو تشکیل شده است. نماینده وزارت بهداشت فلسطین آن را از سفیر مراکش در قاهره و نماینده آن در اتحادیه عرب دریافت کرد./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: اسرائیل به فلسطین تجاوزات اسرائیل شرکت کنندگان محکوم کردند آنها همچنین برگزار شد غزه شدند نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از المسیره، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن امروز جمعه با صدور بیانیه‌ای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز در دانشگاه‌های آمریکا را که خواستار پایان دادن به جنایات نسل کشی در غزه هستند، محکوم کرد.

در بیانیه جنبش انصار الله آمده است که سرکوب غیرموجه تظاهرکنندگان آمریکایی، نادرست بودن ادعاهای دولت آمریکا را مبنی بر دفاع از آزادی، حمایت از حقوق بشر و گسترش دموکراسی آشکار کرد.

جنبش انصارالله بر حق شهروندان آمریکایی برای تظاهرات مسالمت آمیز تاکید و از موضع اخلاقی آنها که بیانگر افزایش آگاهی جامعه در مورد مسئله فلسطین و مخالفت با اقدامات وحشیانه اسرائیل در غزه است، قدردانی کرد.

دفتر سیاسی انصارالله از سازمان‌های بین المللی حقوق بشر خواست تا این اقدامات سرکوبگرانه علیه تظاهرات مسالمت آمیز در ایالات متحده را محکوم کنند و دولت آمریکا را برای توقف نقض حقوق بشر تحت فشار قرار دهند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که جنایات نسل کشی اسرائیل در غزه مستلزم یک موضع محکم بین المللی برای توقف آن است و تظاهرات مسالمت‌آمیز در آمریکا نشان دهنده مخالفت مردم آمریکا با این جنایت‌ها و همبستگی آنها با مردم فلسطین است.

در پایان بیانیه دفتر سیاسی جنبش انصار الله تأکید شد که مسأله فلسطین یک مسئله محوری برای ملت عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و انصارالله به حمایت همه جانبه از مردم فلسطین تا رسیدن به حقوق مشروع خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تداوم تظاهرات صهیونیست‌ها علیه نتانیاهو
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • اعلام همبستگی دانشجویان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • همبستگی دانشگاهیان هرمزگانی با دانشگاهیان سراسر جهان در دفاع از مردم غزه
  • ببینید | مسلمان شدن یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات همبستگی با غزه
  • مرد آمریکایی شرکت کننده در تظاهرات همبستگی با غزه مسلمان شد+ فیلم
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد