Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صدیقه عبدالهی صبح امروز در اولین نشست ستاد ثبت نام دانش آموزان استان در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۰، از آغاز ثبت نام بیش از ۳۱ هزار دانش‌آموز پایه اول ابتدایی استان از روز شنبه اول خرداد ماه ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن زمان ثبت نام دانش‌آموزان و در راستای حفظ سلامت دانش‌آموزان و خانواده‌ها و تسهیل روند ثبت نام با استفاده از ظرفیت فناوری، ثبت نام دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید و در تمامی دوره‌های تحصیلی به صورت غیرحضوری و الکترونیکی انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این ثبت نام‌ها از طریق سامانه سیدا در درگاه پادا از اول خرداد تا پایان مرداد ماه 1400 انجام می‌شود  و در صورت ضرورت ثبت نام به شیوه غیرحضوری در مناطق کم برخوردار و فاقد زیرساخت‌های اینترنتی از طریق سیستم نوبت دهی به منظور پیشگیری از ازدحام خانواده‌ها و دانش‌آموزان انجام می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان دستورالعمل وزارتی ثبت نام دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید را تشریح کرد و یادآور شد: در همین راستا دستورالعمل استانی ثبت نام دانش‌آموزان تدوین و به واحد‌های اداری و آموزشی استان ابلاغ خواهد شد.

 عبدالهی از تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام در سطح استان و شهرستان‌ها و مناطق خبر داد و بیان کرد: روند ثبت نام دانش‌آموزان و فعالیت ادارات آموزش و پرورش و مدارس در ایام ثبت نام  با حضور تیم‌های نظارتی وزارت و استان مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

وی به نحوه ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه حضور این دانش‌آموزان به همراه خانواده برای غربالگری و سنجش در پایگاه‌های سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی ضروری است، لذا ثبت نام این دانش‌آموزان به صورت حضوری خواهد بود البته شرایط ثبت نام غیرحضوری این دانش‌آموزان نیز در سامانه مهیا شده است.

جانشین ستاد ثبت نام استان کردستان از تهیه و ارسال شیوه نامه ثبت نام دانش‌آموزان پایه‌های مختلف به تفکیک دوره‌های تحصیلی، مدارس هیات امنایی، شاهد، استعدادهای درخشان، نمونه دولتی و غیر دولتی خبر داد و گفت: کلیه اقدامات ثبت نام باید بر اساس شیوه نامه‌های ابلاغی انجام شود.

 

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست، از تشکیل ستاد نظارت بر ثبت نام خبر داد و با اشاره به تکریم ارباب رجوع و نظارت بر حقوق دانش‌آموزان و والدین در ایام ثبت نام، گفت: در سامانه پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش، بخش گزارشات مردمی و نظارت همگانی به همین منظور تعبیه شده و آماده دریافت هر گونه نظر، پیشنهاد و شکایات مراجعین است و این سامانه به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کامیل محمدی افزود: کمیته نظارت بر ثبت نام در ذیل مجموعه ستاد ثبت نام فعالیت خواهد داشت و به همین منظور ۱۰ گروه نظارتی در سطح استان تشکیل و از اول خرداد تا پایان ثبت نام، از طریق تیم‌های نظارتی استان و وزارت اقدامات شهرستان‌ها و مناطق و مدارس مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

همچنین در این نشست پیرامون ثبت نام مدارس خاص بحث و تبادل نظر شد و با توجه به برگزاری آزمون‌های ورودی مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه، استعدادهای درخشان و وابسته به دانشگاه مقرر شد، پس از اعلام نتایج این آزمون‌ها، ثبت نام دانش‌آموزان ورودی در اسرع وقت انجام شود.

ثبت نام دانش‌آموزان میان پایه در تمامی دوره‌های تحصیلی به صورت خودکار و توسط مدیران مدارس انجام خواهد شد.

در این نشست پیرامون ثبت نام مدارس هیات امنایی بحث و تبادل نظر و مقرر شد ثبت نام این مدارس بر اساس محدود جغرافیایی انجام شود.

در ضمن دریافت هرگونه وجهی از والدین حین ثبت نام غیر از وجوه مربوط به بیمه حوادث و کتاب‌های درسی تخلف بوده و دریافت کمک‌های اختیاری و داوطلبانه با هماهنگی و موافقت انجمن مدرسه بعد از شروع سال تحصیلی امکان پذیر خواهد بود.  

در این نشست اعلام شد نوبت‌دهی سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان همزمان با ثبت نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی انجام شود.

انتهای پیام/2330/72

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان کردستان آموزش و پرورش ثبت نام ثبت نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی انجام شود اول خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج

رستگار خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: به مناسبت هفته ملی سلامت در ترویج فرهنگ بهداشت ۲۷۰ نفر از دانش‌آموزان مدرسه پسرانه سهند ۱، منطقه محروم کانی کوزله سنندج در یک اردوی ۲ روزه ویزیت و غربالگری شدند.

وی گفت: با انجام غربالگری و تشکیل پرونده، دانش‌آموزان نیازمند برای اقدامات تخصصی‌تر دندانپزشکی به صورت رایگان در کلینیک دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خدمات دندانپزشکی دریافت خواهند کرد.

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: در پی معاینه و غربالگری این دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان، روش صحیح مسواک زدن به صورت آموزش با مولاژ و پرسش و پاسخ در بحث تغذیه سالم صورت گرفت.

خسروی افزود: این برنامه با پشتیبانی «لبخند احسان» بنیاد برکت انجام شد.

کد خبر 6088759

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • ۳۴۰ هزار دانش‌آموز در آزمون مدارس سمپادونمونه دولتی رقابت می‌کنند
  • تعطیلی مدارس دهستان بخش سندرک میناب
  • ۳هزار و ۴۵۵ دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد سراوان هستند
  • ارایه خدمات رایگان به دانش‌آموزان ابتدایی حاشیه شهر سنندج
  • آغاز بیست و نهمین کنگره قرآن کریم مدارس سمپاد چهارمحال و بختیاری
  • رقابت ۲۸۵ دانش‌آموز مدارس سمپاد در مسابقات ورزشی کردستان
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود