Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@01:24:44 GMT

۲ کشتی حامل جو در بندر امام خمینی پهلو گرفتند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۳۷۱

۲ کشتی حامل جو در بندر امام خمینی پهلو گرفتند

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان گفت:۲ فروند کشتی دیگرحامل۱۲۹ هزار تن جو روز پنجشنبه در اسکله غلات مجتمع بندری امام خمینی(ره) پهلو گرفتند.

حمید بدوی  افزود:با پهلوگیری این ۲ کشتی ، تعداد کشتی‌های حامل جو دامی ورودی به بندر امام خمینی (ره) در سه روز اخیر به ۶ فروند و مجموع تناژ آنان به ۳۹۲هزار تن رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه جو وارداتی از طریق ناوگان حمل و نقل جاده‌ای و ریلی در حال ارسال به مناطق مختلف کشور است گفت:امسال واردات نهاده‌های دامی طبق برنامه از طریق بندر امام خمینی(ره) ادامه می‌یابد.
مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام خوزستان ، روند واردات نهاده‌های دامی به کشور را روان توصیف کرد و افزود: برای تامین نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور مشکلی وجود ندارد.
بدوی با اشاره به اینکه جو وارداتی به مصرف دام کشور می‌رسد افزود: با توجه به خشکسالی سال زراعی جاری ، تلاش خواهد شد نهاده‌های دامی به موقع و با قیمت مصوب بین تولیدکنندگان دام و طیور کشور توزیع شود.
متولی واردات نهاده‌های دامی و طیور شامل سویا ، کنجاله ، ذرت و جو شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی است و واردات غله شامل گندم ، برنج، شکر و روغن خام خوراکی برعهده شرکت بازرگانی دولتی ایران است.
حدود ۸۵ درصد حجم واردات نهاده های دامی و غلات (به صورت فله)مورد نیاز کشور از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور می‌شود.
بندر امام خمینی(ره) دارای بزرگترین اسکله تخلیه و بارگیری غلات در سطح بنادر کشور است.
پارسال حدود ۱۳.۷میلیون تن کالاهای اساسی (غلات و نهاده‌های دامی)از طریق بندر امام خمینی(ره) در جنوب خوزستان وارد کشور شد./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: واردات نهاده های دامی بندر امام خمینی ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۳۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اخیرا گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده اصلی کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرده است. شرکت های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب اهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر این لیست قرار دارند.

در این لیست واردات شرکت بازرگانی دولتی حدود ۴۲ درصد و کالای ترخیص شده شرکت پشتیبانی امور دام ۵۳ درصد کاهش یافته است. اما واردات شرکت ماهیدشت کرمانشاه حدود ۱۱۲ درصد و ترخیص اقلام مرتبط با وزارت دفاع ۱۲۳ درصد افزایش یافته است. واردات شرکت فولاد مبارکه تقریبا نصف شده اما ترخیص اقلام مرتبط با شرکت خدمات حمایت کشاورزی ۵۲درصد زیاد شده است.

در فهرست برترین های واردات ۱۴۰۲ واردات شرکت توسعه کشت و صنعت اکسون ۲۳۶ درصد افزایش یافته است.

چندی قبل بانک مرکزی هم اعلام کرده بود؛ جزییات ارز تخصیص یافته و تامین شده برای شرکت های مختلف را منتشر خواهد کرد. جزئیات این فهرست می تواند تا حدودی وضعیت اولویت دهی تخصیص ارز به شرکت ها و بنگاه های اقتصادی را شفاف کند و از این طریق می توان یک برآورد اولیه از میزان ارز دولتی و نیمایی تخصیص یافته به این شرکت ها در دست داشت.

کد خبر 847365 برچسب‌ها ارز - بازار داخلی خبر مهم وزارت دفاع بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • اطمینان خاطر دامداران یزدی از تامین به موقع نهاده دامی
  • توقف واردات گوشت مرغ؛ خرید هیچ محدودیتی ندارد
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • ساخت مراحل اولیه اسکله آمریکایی‌ها آغاز شد/ کشتی نظامی آمریکا در ساحل غزه پهلو گرفت
  • الحوثی: در ۲۰۲ روز، ۱۰۲ کشتی هدف قرار گرفتند
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد