Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-03@03:59:25 GMT

میوه ای بهاری برای تقویت ریه ها

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۳۹۲

دکتر مهدی میرغضنفری، پژوهشگر طب سنتی درباره خواص توت از دیدگاه طب سنتی اظهارداشت: توت سفید شیرین و دارای مزاج گرم و تر است و نوع سیاه یا قرمز آن که معمولا ترش بوده و شاتوت نیز نامیده می‌شود که مزاج این نوع توت سرد و خشک است. 

وی افزود: بهترین نوع توت، نوع درشت و شیرین آن است و این میوه دو طبع مختلف ومتفاوت دارد، از این رو مصرف نوعی از آن برای همه افراد معمولا مفید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پژوهشگر طب سنتی با اشاره به اینکه توت سفید در طب سنتی قائم مقام انجیر است یعنی خواص آن به ویژه نوع پخته بسیار شبیه انجیر است

میرغضنفری گفت: کلا در طب سنتی از چند میوه ب‌عنوان غذا نامبرده شده است که می توان به انجیر، انگور، کشمش (که از انگور بدست می‌آید) اشاره کرد و با قائل شدن این خاصیت برای توت، می توان گفت غذاییت این میوه هم نظیر انجیر زیاد بوده و می‌تواند به عنوان یک وعده غذایی توصیه و مصرف شود.  

وی با بیان اینکه خون با کیفیت بالا در بدن بر اثر خوردن توت تولید می شود،گفت: طبع توت سفید گرم وتراست که بهترین طبع برای بدن انسان است. اکثر غذاهای انسان که غذاییت خوبی دارند طبع گرم وتر دارند نظیر نان، گوشت، انجیر، انگور البته گرمی توت، کم و در درجه اول است و تری آن نیز در درجه دوم است، لذا مزاج انسان را معمولا تغییر نمی دهد.

این پژوهشگر طب سنتی گفت: توت رطوبت بسیار خوبی را به بدن ومخصوصا مغز می‌رساند. از آنجاییکه مغز به رطوبت مناسب و معتدل نیاز دارد، این میزان رطوبت برای مغز بسیار مفید است.

وی بیان داشت: به لحاظ طب سنتی توت موافق سلامت ریه است. اصولا مواد شیرین طبیعی، برای ریه و خشکیصدا و خس خس سینه مفید هستند. 

میر غضنفری گفت: همچنین توت ملین بوده و برای رفع یبوست مناسب است و بخصوص در فصل بهار که لینت مزاج اهمیت بیشتری دارد مصرف آن توصیه می‌شود.

بهداشت نیوز

منبع: ساعت24

کلیدواژه: طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ

دیگر خبرها

  • عکس های طبیعت بهاری کردستان
  • (تصاویر) طبیعت بهاری کردستان
  • افتتاح اقامتگاه سنتی دربند در مهدیشهر
  • روش تهیه ترشی سیر به روش سنتی آذربایجانی
  • (ویدیو) فرآیند تهیه ترشی سیر به روش سنتی یک خانواده روستایی آذربایجانی
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • خفاش شگفت‌انگیز 6 گِرمی که زیر «برگ» زندگی می‌کند(+عکس)
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • (تصاویر) شکوفه‌های بهاری در منطقه قره‌داغ