Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@14:03:34 GMT

مقصر انفجار اوضاع در نوار غزه کیست؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۶۲۲

مقصر انفجار اوضاع در نوار غزه کیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «سیمون تیسدال»، ستون نویس «گاردین» در یادداشتی با بررسی زمینه‌های تحولات اخیر در فلسطین، از «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان عاملان اصلی وضعیت فعلی فلسطین یاد می‌کند.

بیشتربخوانید

وحشت صهیونیست‌ها پس از شلیک موشک از لبنان + فیلم

«سیمون تیسدال» در یادداشت خود ۲ عامل اصلی انفجار تنش‌ها و درگیری‌ها در فلسطین را اینگونه معرفی می‌کند:
- سیاست‌های سرکوبگرانه و نژادپرستانه مورد استفاده نتانیاهو
- حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به ویژه در دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»

وی با استناد به اظهارنظر‌های منتقدان نتانیاهو، نوشت «نتانیاهو با توهمات، تحریکات، رسانه‌های جانبدار، بی رحمی پلیس و قوانین تبعیض آمیز، شهروندان فلسطینی را سرکوب و زمینه درگیری خشونت آمیز را ایجاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

از منظر «تیسدال»، «حباب نفوذناپذیری» که صهیونیست‌ها را دربرگرفت، اکنون آن‌ها را به دلیل مشاهده عمق عصبانیت نه تنها مردم غزه بلکه فلسطینی‌های اراضی اشغالی، شوکه کرد.

وی همچنین با انتقاد از جامعه بین المللی به ویژه انگلیس و اروپا که مدت‌ها خود را مدعی دفاع از آرمان فلسطین معرفی می‌کردند، غفلت آن‌ها از تلاش‌های نتانیاهو و ترامپ را سبب نابودی هرگونه راه حلی برای حل و فصل بحران فلسطین معرفی کرد.
بیشتر بخوانید:
جنگ فلسطین باید فوری متوقف شود
تامین کننده بودجه و تجهیزات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه
نگارنده در ادامه با اشاره به حس عمیق بی عدالتی و رها شدن فلسطینی‌ها در کرانه باختری و شرق قدس اشغالی، تاکید کرد که فلسطینی‌ها اکنون در آستانه شرایط مشابه آغاز انتفاضه سال ۲۰۰۰ قرار گرفته‎اند.

از نظر «تیسدال»، نتانیاهو که در ۴ دوره انتخابات ۲ سال گذشته از جانب ساکنان اراضی اشغالی رد شده، به قدرت چسبیده و با ایجاد بحرانی امنیتی تلاش دارد تا در قدرت بماند؛ او پیشتر نیز از این شیوه برای ماندن در قدرت استفاده کرده بود.

البته نباید از نقش آمریکا در رقم خوردن این بحران از طریق به رسمیت شناختن قدس به عنوان مرکز اراضی اشغالی، پیشنهاد «معامله قرن» و قطع بودجه آوارگان فلسطینی بدون کوچکترین اقدام برای رسیدن به سازشی پایدار، غافل بود.

از نگاه ستون نویس «گاردین»، رویکرد دولت آمریکا نسبت به موضوع فلسطین در دولت «جو بایدن» تفاوتی با دولت ترامپ ندارد؛ زیرا وی بر موضوع رقابت با چین و شیوع «کرونا» متمرکز است؛ بایدن به وضوح برنامه‌ای برای موضوع فلسطین ندارد و اقدام‌های پیشین آمریکا مانند مسدود کردن بیانیه شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین همچنان انجام می‌شود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم صهیونیستی نوار غزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد

شرکت صنایع غذایی اسرائیلی تنووا (Tnuva)، از افزایش حدود ۱۰ درصدی قیمت محصولات متعدد خود خبر داد.

به گزارش ایسنا، این شرکت می‌گوید قیمت محصولات لبنی تحت نظارت دولت، از فردا، ۴.۴۸ درصد و کالاهای غیرنظارتی از ۱۶ مه، به میزان ۳.۵ درصد افزایش می‌یابد.

تنووا اعلام کرد قیمت محصولات سبزیجات منجمد برند «سان فراست» به طور میانگین، ۴.۵ درصد افزایش پیدا می‌کند.

بر اساس گزارش تایم اسرائیل، بزرگترین افزایش قیمت برای محصولات برند «مامز چیکن» به میزان متوسط ۹.۸ درصد و برند گوشت منجمد «تیرات زِوی» به میزان ۹.۶ درصد است.

رژیم صهیونیستی به شدت به واردات کشاورزی و مواد غذایی وابسته است و شواهد نشان می‌دهد صنعت غذایی این رژیم با اختلال بزرگی مواجه است. بسیاری از قفسه‌ها در سوپرمارکت‌های رژیم صهیونیستی خالی مانده‌اند، زیرا فعالیت‌های کشاورزی متوقف شده و کمبود کارگران لجستیک و تولیدی، باعث اختلال در عملکرد کارخانه‌های بزرگ مواد غذایی می‌شود. گفته می‌شود که کارگران کشاورزی تخلیه شده‌اند و زمین‌های اطراف غزه با خاک یکسان شده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیاتی درباره زندگی یحیی سنوار؛ سنوار کیست و چگونه به قدرت رسید؟
  • شمار شهدای غزه به 34هزار و 568 شهید رسید
  • محصولات غذایی در اراضی اشغالی فلسطین گران شد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • مقصر جریمه شدن اشتباهی رانندگان کیست؟
  • شهادت ۳۴ فلسطینی در حملات امروز اشغالگران به نوار غزه
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است