Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-30@14:33:44 GMT

چرا چاپ جعبه و بسته بندی کالا مهم است؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۶۸۶

آیا تابحال به شکل یا طراحی جعبه هایی که می خرید توجه کرده اید؟ اخیرا چه شکل یا طرحی از جعبه توجه شما را جلب کرده است؟ چاپ جعبه برای بسته بندی و نگهداری محصول به صورت موقت و دائم مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ جعبه در تولید محصول بسیار حائز اهمیت است چرا که اولین تصویری که مشتری در برخورد با محصول شما مشاهده می کند شکل و طراحی جعبه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعبه ها در سایز های مختلف از کوچک تا بزرگ و در اشکال مختلف چاپ می شوند و در چاپ آن ها موادی مانند چوب، فلز و مقوا ب بسیار کاربرد دارند. در واقع، جعبه ویترین محصول شما محسوب می شود و با طراحی های جذاب و رنگی تاثیر بسیاری در جذب مشتری دارد. 

شکل زیبا و خاص جعبه یک محصول در ذهن خریدار بیشترین تاثیر را دارد و او را به خرید ترغیب می کند. چاپ جعبه در صنایع مختلفی مانند چاپ جعبه کیک و چاپ جعبه کادویی استفاده می شود و نقش بسیاری در فروش محصولات دارد که در سریع ترین زمان مشتری را راضی به خرید می کند. لازم به ذکر است که چاپ جعبه دیجیتال مدرن ترین نوع چاپ در بازار است.

انواع چاپ جعبه

حفظ و نگهداری محصول از مهم ترین ویژگی چاپ جعبه است. اولین مرحله در چاپ جعبه، انتخاب جنس است. در قدم بعدی، طراحی جعبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. به طور کلی چاپ جعبه به روش های مختلفی انجام می شود که در این قسمت به پرطرفدارترین آن ها اشاره می کنیم

چاپ جعبه مقوایی

جعبه مقوایی بیشترین کاربرد را در بین محصولات موجود در بازار دارد و بسته به نوع محصول، در انواع مختلفی استفاده میشوند. چاپ جعبه مقوایی در کیفیت ها و انواع مختلف صورت می گیرد و به رنگ های سفید، طوسی و ایندربرد در بازار موجود است. قیمت چاپ جعبه طوسی با مواد بازیافتی تولید می شود و به همین دلیل در بازار ارزان تر از سایر جعبه ها می باشد. از طرفی، جعبه ایندربرد بر اساس مجوزهای بهداشتی تولید می شوند و برای استفاده در بسته بندی لوازم آرایشی و دارو بیشترین کاربرد را دارند. جعبه های سفید هم به خاطر ظاهر زیبا در بسته بندی لباس و کیف و کفش استفاده می شوند.

چاپ جعبه لمینتی : جعبه لمینتی از چند لایه مقوا تشکیل می شود و در صنایع مختلفی از آن استفاده می کنند. چاپ جعبه لمینتی بسته به نوع در کسب و کار در ضخامت ها و طرح های مختلفی تولید می شود.

چاپ جعبه سخت : جعبه سخت یا هارد باکس ظاهر زیبایی دارد و برای نگهداری کالا و ابزار با ارزش بسیار مناسب است. وسایلی مانند موبایل، لپتاپ و ساعت معمولا در جعبه سخت نگهداری و بسته بندی می شوند.

طراحی جعبه باید چگونه باشد؟

در طراحی و چاپ جعبه خلاقیت حرف اول را می زند. هرچه محصول شما طراحی جالب تر و متفاوت تری داشته باشد، توجه مشتریان بیشتری به سوی برند شما جلب می شود. در واقع، طراحی و کیفیت چاپ جعبه شانس شما را برای فروش محصول افزایش می دهد.

یکی از مواردی که در طراحی جعبه مهم می باشد سهولت در باز و بسته کردن است. جعبه باید به گونه ای باشد که در عین زیبایی و طراحی خاصی که دارد، بی دردسر باز شود. البته تنها ظاهر جعبه مهم نیست؛ تاثیرگذاری در عین جذابیت بیشترین تاثیر را در ذهن مشتریان هدف خواهد داشت و به مراتب منجر به فروش بیشتر برند یا شرکت می شود.

قیمت چاپ جعبه

هزینه چاپ جعبه با توجه به نوع چاپ متفاوت است و در بیشتر موارد مقرون به صرفه می باشد. قیمت چاپ جعبه ارزان است و در صورتی که چاپ جعبه فوری را درخواست کرده باشید، هزینه آن با توجه به زمان ممکن است افزایش پیدا کند. چاپ جعبه افست که معمولا با کیفیت ترین و مدرن ترین نوع چاپ است به دلیل طیف وسیع رنگ در طراحی جعبه هزینه بیشتری دارد. در واقع هرچه جنس و کیفیت مواد استفاده شده در چاپ مرغوب تر باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود. توصیه می شود سفارشات چاپ جعبه را به متخصصان این حوزه بسپارید تا بیشترین بازدهی را از هزینه ای پرداخت شده دریافت کنید.

منبع: الف

کلیدواژه: طراحی جعبه چاپ جعبه جعبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا

بیش از ۳ میلیون تن انواع محصول به ارزش ۳۶ همت هفته گذشته در بورس کالا دادوستد شد و سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی، و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را داشتند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در معاملات هفته گذشته بازار فیزیکی بورس کالای ایران 3 میلیون و 284 هزار و 326 تن انواع محصول به ارزش 36 هزار میلیارد تومان دادوستد شد. به لحاظ حجم سیمان، سنگ آهن و فولاد بیشترین حجم معاملات را در تالار صنعتی و معدنی و وکیوم باتوم، قیر و مواد پلیمری نیز بیشترین حجم معاملات تالار پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی را به خود اختصاص داده بودند.

بر اساس این گزارش، تالار محصولات صنعتی و معدنی شاهد معامله 2 میلیون و 719 هزار و 651 تن انواع کالا به ارزش 24.7 هزار میلیارد تومان در هفته گذشته بود.

در این تالار یک میلیون و 297 هزار و 938 تن سیمان، 741 هزار تن سنگ آهن، 422 هزار و 238 تن فولاد، 231 هزار و 250 تن آهن اسفنجی، 17 هزار و 210 تن آلومینیوم معامله، 7 هزار و 930 تن مس، یک هزار و 185 تن روی، 200 تن کک و 200 تن کنسانتره مولیبدن شد.

از طرفی در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 421 هزار و 768 تن انواع کالا و محصول به ارزش 9.1 هزار میلیارد تومان به فروش رسید.

در تالار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی 184 هزار و 900 تن وکیوم باتوم، 140 هزار و 449 تن قیر، 102 هزار و 877 تن مواد پلیمری، 54 هزار و 500 تن لوب کات، 39 هزار و 103 تن مواد شیمیایی، 13 هزار و 970 تن گوگرد، 5 هزار و 521 تن روغن و 570 تن گازها و خوراک ها معامله شد.

همچنین تالار کشاورزی نیز شاهد معامله یک و نیم تن زعفران به ارزش 150 میلیارد تومان بود و بازار فرعی هم معامله 22 هزار و 623 تن انواع کالا و محصول به ارزش72.2 میلیارد تومان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید مدیران صدای رسانه ملی از طرحهای عمرانی حرم رضوی
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • آشنایی با انواع لیبل زن صنعتی و مدل‌های مختلف آن
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کشف ۱۰۵۰ بسته شکر بسته‌بندی غیراستاندارد
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن؛ محصول هوشمند چینی چه زمانی به ایران می‌رسد؟
  • شیرآلات اهرمی استاندارد باید چه ویژگی‌های داشته باشند؟