Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@15:30:21 GMT

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۸۸۸۰

حفاظت از حریم خصوصی هنگام فروش تلفن همراه

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از تک مگ؛ ما سالانه حدود ۵۰ میلیون تن زباله الکترونیکی تولید می‌کنیم. این تعداد به دلیل افزایش مصرف، چرخه عمر کمتر محصول و تعمیرات کمتر وسایل الکتریکی و دور انداختن آن‌ها در حال افزایش است و بیشتر این زباله‌های الکترونیکی در محل دفن زباله سوزانده یا دفع می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سال ۲۰۱۹، فقط ۱۷.۴ درصد از زباله‌های الکترونیکی بازیافت شد که ارزش این مواد ممکن است تا ۶۵ میلیارد دلار از ارزش بالقوه مواد اولیه باشد. به جای اینکه تلفن خود را در سطل آشغال بیندازید، می‌توانید آن را بازیافت کنید، بفروشید یا اهدا کنید. این بهترین کار برای محیط زیست است، اما مطمئن شوید که از حریم خصوصی شما نیز محافظت می‌شود.

قبل از شروع این فرآیند، با پیروی از چند توصیه برای کاربران iPhone و اندروید، از داده‌های خود پشتیبان تهیه کنید و قبل از حذف همه چیز از تلفن قدیمی، هرچیزی را که به آن در تلفن جدید احتیاج پیدا خواهید کرد را نگه دارید.

بیشتر بخوانید

7 کیلوگرم زباله الکترونیکی سهم هر ایرانی

چندین مرحله وجود دارد که می‌توانید انجام دهید تا مطمئن شوید همه داده‌های شما خارج شده و غیرقابل دسترسی هستند:

جفت کردن همه دستگاه‌ها

هرگونه اتصال بلوتوث را به ساعت‌ها، هدفون‌ها یا سایر دستگاه‌هایی که به تلفن خود متصل می‌کنید، قطع کنید.

از کلیه خدمات خارج شوید

برای کاربران آیفون، این شامل iMessage و App Store است. همچنین باید آیفون خود را از حساب Apple خود نیز جدا کنید. بهتر است از سایر سرویس‌های مرتبط مانند فیسبوک یا توئیتر خارج شوید.

رمزعبور‌ها را از مرورگر‌ها حذف کنید

اگر اطلاعات ورود به سیستم خود را در مرورگر‌های تلفن ذخیره می‌کنید، برای حذف این اطلاعات نیز کمی وقت بگذارید.

حساب‌های خود را غیرفعال کنید

این بیشتر از مدل‌های اندرویدی برای تلفن‌های اپل صدق می‌کند. کاربران آیفون باید تلفن‌های خود را از حساب‌های iCloud و iTunes خارج کنند. Activation Lock را خاموش کرده و دستگاه‌های خود را از حساب Apple خود نیز جدا کنید. همچنین بهتر است قبل از تنظیم مجدد تلفن، از حساب Google خود خارج شوید.

داده‌های خود را با تنظیم مجدد کارخانه حذف کنید

این مرحله نشانگر‌های داده‌های شما را پاک می‌کند. برای گوشی‌های آیفون: به تنظیمات، سپس عمومی، سپس تنظیم مجدد بروید، سپس پاک کردن همه محتوا را انتخاب کنید؛ و برای تلفن‌های اندرویدی به تنظیمات، سپس حریم خصوصی، سپس تنظیم مجدد داده‌های کارخانه بروید، سپس تنظیم مجدد تلفن را انتخاب کنید.

سیم کارت را بیرون بیاورید

سیم کارت، اطلاعات مربوط به شما و تلفن همراه شما را شامل می‌شود، از جمله شماره تلفن‌ها، پیام‌های متنی، اطلاعات صورتحساب و استفاده از داده‌ها. هنگامی که تلفن خود را می‌فروشید، مالک جدید به سیم کارت خود احتیاج دارد؛ بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که آن را در تلفن خود بگذارید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تلفن همراه گوشی هوشمند حریم خصوصی تنظیم مجدد تلفن خود داده ها تلفن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا

چهار اپراتور موبایل «AT&T» ،«T-Mobile»، «ورایزن» و «اسپرینت» به‌دلیل فروش غیرقانونی داده‌های مشتریان، جریمه شدند این اپراتورها مجموعا حدود ۲۰۰ میلیون دلار توسط کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) شدند، این چهار اپراتور جریمه شده در بیانیه‌های جداگانه اعتراض خود را به حکم این کمیسیون اعلام و ادعا کرده‌اند که همواره برای حفظ داده‌های مشتریان خود تلاش می‌کنند و این میزان جریمه بسیار سنگین است.

دریافت 25 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • آزمایش یخ زدن دو گوشی تلفن همراه + فیلم
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • عدم تفکیک زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • تفکیک نشدن زباله منجر به مصدوم شدن پاکبان شهرداری یزد شد
  • عکس | فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط رندهای ایرانسل؟
  • ویدیو/ جریمه ۲۰۰ میلیون دلاری اپراتورهای تلفن همراه متخلف در آمریکا
  • فرار مالیاتی به سبک معامله میلیونی خط‌های رند