Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهره‌برداری از طرح‌های صنایع پتروشیمی وزارت نفت با حضور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

خبرگزاری میزان - شصت و هشتمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید با افتتاح طرح‌های صنایع پتروشیمی وزارت نفت در استان‌های خوزستان (مسجد سلیمان) و بوشهر (عسلویه) از طریق ویدیو کنفرانس با حضور رئیس جمهور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیشتر بخوانید: موافقت دولت با تمدید بخشودگی اجاره بهای اماکن واگذار شده در ایام کرونا

 

تکمیل می‌شود

برچسب ها: روحانی دولت رئیس جمهور

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روحانی دولت رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۸۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری گفت: اکنون صنعت غذایی کشور پرنشاط است و گردش مالی آن بعد از صنعت پتروشیمی در مقام دوم قرار دارد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، شقایق حق‌جوی جوانمرد؛ رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی طی سخنانی در افتتاحیه رویداد فبین‌فود (هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی در آزمایشگاه ساخت سریع) در مشهد مقدس سخن می‌گفت خاطرنشان کرد: دانشگاه های کشور بعد از انقلاب اسلامی رشد بسیاری کرده اند و افراد بسیاری نیز از آن فارغ‌التحصیل شده اند که این افراد باید در صنایع کشور مشغول به کار شوند. .از سوی دیگر صنعت نیز کارهای زیاد بر زمین مانده دارد که به سختی اداره می شوند و به همین دلیل نوآوری در آن کم دیده می شود و این معاونت مسئول اشاعه و ترویج فناوری است.

رییس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی با بیان اینکه صنایع به سختی به موضوع تحقیق و توسعه توجه دارند، گفت: این رویداد هم‌رسانی لازم را ایجاد می‌کند تا در کنار نیازهای صنایع، نقدینگی موجود در کشور و البته حضور نخبگان، حرکتی در کشور ایجاد شود تا ظرفیت‌های آزمایشگاه‌های ساخت سریع (فب‌لب) برای نوآوری در صنعت غذا فراهم شود.

حق‌جوی جوانمرد اظهار کرد: چشم‌انداز ما این است که این رویداد در سال‌های آینده بین‌المللی شود، زیرا غذا یکی از نمایشگرهای قدرت و فرهیختگی کشور ها به شمار می‌رود. این در حالی است که کشور ما با وجود غذاهای فاخر متشکل از هزاران ترکیب شگفت انگیز نتوانسته غذاهای خود را در کنار میراث و فرهنگمان به جهان معرفی و صادر کند.

شادی بلوریان؛ دبیر رویداد ملی فبین‌فود نیز با بیان این که این رویداد در سه کلیدواژه نوآوری، غذا و fablab (آزمایشگاه ساخت سریع) دنبال می‌شود، اظهار کرد: زمانی می‌توان از امنیت غذایی سخن گفت، که تمام مردم کشور به غذا در هر زمانی دسترسی داشته باشند و این رویداد سعی در هم‌افزایی بیشتر در این زمینه دارد زیرا کشورهای قدرتمند با تحدید غذا سعی در استعمار سایر کشورها دارند.

ارائه پژوهانه 10000 دلاری به پروژه‌های تحقیقاتی دارای همکار خارجی در حوزه فناوری‌های راهبردی

وی ادامه داد: مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی می‌توانند رسیدن به امنیت غذایی را با ایجاد زنجیره فناوری و نوآوری تقویت و تسهیل کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم به نوآوری دست پیدا کنیم، فب لب ها نقش کلیدی در رسیدن آسان و ارزان به محصولات دارند.

وی ادامه داد: آزمایشگاه ساخت سریع بر مبنای سه محور ساخت و تولید نمونه‌های اولیه، خدمات تخصصی و کنترل کیفی، شرایط ارزیابی و ارائه محصول به بازار را فراهم می کند.

بلوریان گفت: پژوهش برای پژوهش مورد نیاز ما نیست، بلکه به دنبال تولید محصولی هستیم تا طرح‌های ارزشمند ارائه شده بتواند مشکلات مسیر حرکتی صنایع را تسهیل کند؛ بر همین اساس فب‌لب ها درصورتی موفق هستند که بتوانند نیازی از جامعه را برطرف سازند.

وی افزود: در این مسیر فناورانه، وقتی نیازی از سوی صنعت شناسایی و دریافت شد به محققان و نوآوران ارجاع می‌شود و جهاد دانشگاهی نیز می‌تواند زیرساختهای لازم برای این هم افزایی را فراهم کند.

بلوریان درباره رویداد فبین فود هم گفت: بعد از رونمایی از پوستر رویداد ملی فبین‌فود توسط معاونت علمی ریاست جمهوری و جهاد دانشگاهی پیش‌رویدادهایی با هدف معرفی فب‌لب یا آزمایشگاه ساخت سریع برگزار شد.

به گفته وی، نخستین پیش‌رویداد آن با حضور صنایع مختلف، دومین پیش‌رویداد با حضور صنایع، نمایندگان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و سومین پیش‌رویداد نیز با حضور نمایندگان صنایع، دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برگزار شد.

بلوریان افزود: بعد از برگزاری پیش‌رویدادها 100 نیاز از صنایع دریافت شد و بعد از غربالگری ها 60 نیاز انتخاب شده و به اطلاع فناوران و نوآوران رسید، در این مراسم طرح‌های برگزیده معرفی می‌شوند.

در پایان رویداد ملی فبین فود، 9 تفاهم نامه بین صنایع و افراد نخبه به امضا رسید.

نخستین رویداد ملی"فبین‌فود" به منظور هم‌افزایی و مشارکت نقش‌آفرینان زیست بوم دانش و نوآوری در صنعت غذای کشور با عنوان " هم‌رسانی نیازها و ایده‌های نوآورانه صنایع غذایی در آزمایشگاه ساخت سریع (فب‌لب)" روز پنج‌شنبه 13 اردیبهشت ماه به همت پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاد دانشگاهی و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در مشهد مقدس برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از چمن مصنوعی پارک درخشان تا یک ماه آینده
  • بهره‌برداری از ۲۷۴ کیلومتر راه روستایی در آذربایجان‌غربی
  • صنایع غذایی پس از پتروشیمی بیشترین گردش مالی را دارد
  • مترو قم به ایستگاه پایانی بهره‌برداری نزدیک می‌شود
  • رئیس جمهور ۳ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی را ابلاغ کرد
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه خیریه روستایی کشور با حضور معاون رييس جمهور/همت ۱۰۰ میلیارد تومانی خیرین
  • بهره برداری از کلینک داندانپزشکی و درمانگاه شهید زارعی در بندرعباس
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست