Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام عارفی با بیان اینکه وهابیت در واقع می خواستند آثار اسلامی را نابود کنند و بعد هم بگویند پیامبری پیامبر قصه و افسانه است؛ گفت: اینها تربیت شده سرویس های اطلاعاتی صهیونیست ها هستند که حتی برادران اهل سنت هم آنها را نپذیرفتند.

حجت الاسلام دکتر علی عارفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان با اشاره به تخریب قبور ائمه بقیع در هشتم شوال توسط وهابیت؛ ابتدا به تاریخچه شکل گیری وهابیت اشاره و بیان کرد: وهابیت هیچگونه اصالتی در اسلام ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مسلمین در طول تاریخ به زیارت ائمه معتقد بودند و احادیث زیادی در کتب شیعه و حتی سنی اعم از صحیح بخاری و صحیح مسلم و حتی صحاح سته در این باره وجود دارد.

 

 

 

وی افزود: به جز در کتب روایی متأخرین، در همه کتب اهل سنت حدیث پیامبر مبنی بر اینکه اهل قبور را زیارت کنید وجود دارد و پیامبر خود نیز قبور بقیع را زیارت می کردند و حتی دستور می دادند قبر حمزه سیدالشهداء در احد زیارت شود.

 

 

حجت الاسلام عارفی ادامه داد: این تفکر{وهابیت} از زمان خود پیامبر هم بود اما برای نخستین بار در قرن ششم ابن تیمیه یک حدیث را که البته سند ضعیف هم دارد بد فهمید و آن این بود که پیامبر به امام علی علیه السلام دستور دادند قبور مخروطی شکل مانند کوهان شتر را تخریب و مسطح کنند.

 

 

وی تصریح کرد: آن زمان و حتی امروز هم در میان مسلمانان دیده می شود خود سنگ قبر و نه بنای ساخته شده بر آن، مخروطی است لذا پیامبر فرمودند باید مسطح باشد اما ابن تیمیه با سوءاستفاده از این حدیث، فتوا داد گنبد ساختن بدعت و شرک است.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان  خاطرنشان کرد: این در حالی است که اهل سنت می داند که حتی قبر ابوحنیفه و... گنبد و بارگاه دارد و یا زنبیه در مصر، حتی قبور ائمه شیعه در عراق و امام رضا هم بارگاه دارد و خود اهل سنت زیارت می کنند و در بقیع نیز پابرهنه به زیارت قبور ائمه می روند.

 

 

وی با اشاره به دیدگاه های شرک آمیز ابن تیمیه از جمله در کتاب التوحید که منجر به محاکمه او از طرف اهل سنت و حکم به اعدام و در نهایت با تخفیف منجر به حبس ابد شد؛ اشاره  و بیان کرد: پس از آن در سال های بعد از 1200 ه ق انگلیسی ها وهابیت را که تحت تأثیر افکار ابن تیمیه بود علم کردند که منجر به تخریب قبور ائمه بقیع شد.

 

 

دکتر عارفی ادامه داد: آنان اول قبر برادر عمربن خطاب را تخریب کردند که بگویند برای ما شیعه و سنی تفاوتی ندارد؛ گنبد و بارگاه قبر حضرت خدیجه و حضرت ابوطالب و حتی محل تولد پیامبر را هم تخریب کردند.

 

 

وی گفت: در واقع می خواستند آثار اسلامی را نابود کنند و بعد هم بگویند پیامبری پیامبر قصه و افسانه است و همه آثار آن حضرت و اهل بیت را نابود کنند که حتی ضریح ایشان را هم کندند.

 

 

مسئول دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کرمان، وهابیت را همان اسلام صهیونیستی و تربیت شده سرویس های اطلاعاتی صهیونیست ها خواند و تصریح کرد: اما برادران اهل سنت آنقدر روشنفکر بودند که وهابیت را نپذیرفتند.

 

 

وی افزود: تاکنون بیش از 5 میلیون نفر مسلمان و به گفته ای 10 میلیون نفر توسط وهابیت و داعش به شهادت رسیدند و آنان با قتل عام علیه مسلمین خواستند اسلام را ریشه کن کنند اما با فهم و شعور ملل اسلامی شکست خوردند و محصور در بخشی از قدرت آل سعود شدند که الان هم در حال دست و پازدن هستند.

 

 

حجت الاسلام عارفی تأکید کرد: وهابیت سیاست شکست خورده ای است که به برکت ارواح مطهر اهل بیت علیهم السلام قطعاً کمتر از 10 سال دیگر اثری از وهابیت نیست زیرا جهان اسلام متوجه شده است.

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: تخریب قبور ائمه بقیع ع وهابیت حجت الاسلام ابن تیمیه قبور ائمه اهل سنت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده در مراسم معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان افزود: از این پس برادران اهل سنت ما در مرکز اسلامی استان، شاهد شتاب و هماهنگی بیشتری در امور فرهنگی، مدرسه علوم دینی و مساجد خواهند بود.
مدیر مرکز اسلامی هرمزگان گفت: زندگی برادرانه، در کنار وحدت و همدلی شیعه و اهل سنت استان، در کشور مثال زدنی است.
آصف باصره افزود: حرکت در مسیر رشد این وحدت، نیازمند همدلی همه جانبه است.
دبیر شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت هم گفت: جمهوری اسلامی زمینه ساز رشد و ارتقاء علمی و معنوی برادران اهل سنت است.

بیشتربخوانید:برگزاری محفل انس با قرآن در شهرداری بندرعباس
حجت الاسلام کاظم لطفیان افزود: در کشور ما اعتماد به توانایی و ایده‌های برادران اهل سنت جزء اولویت‌ها است.
در پایان این مراسم حجت الاسلام آصف باصره به عنوان مدیر مرکز اسلامی معرفی و از زحمات حجت الاسلام احمدرضا باوقار قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است
  • پیامبر منطقه محروم بشاگرد کیست؟! + فیلم
  • تودیع و معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • معارفه مدیر مرکز اسلامی هرمزگان
  • پاکسازی غزه از آوار و بمب‌، ۱۴ سال طول می‌کشد
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • عملیات وعده صادق سیلی محکم مظلومان جهان بر چهره صهیونیست بود
  • باید در هر دو نیمه با صلابت بازی کنیم/ تفکر ما باید جهانی باشد