Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-05-01@01:06:45 GMT

هم‌صدا علیه یک جنایت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۹۲۴۸

هم‌صدا علیه یک جنایت

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  نکته تلخ ماجرا این است که با وجود حجم بالای اخبار چنین جنایت‌هایی، سکوت سیاست‌مداران همچنان ادامه دارد و آنچه که هر روز بالاتر می‌رود شمار شهیدان فلسطینی است. در این میان انگار چهره‌های ورزشی و به خصوص فوتبالیست‌های معروف هستند که جور سیاست‌مداران ساکت را به دوش می‌کشند و از هر طریقی اعتراض خود را نسبت به این مساله نشان می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تازه‌ترین اتفاق در این رابطه، کاری است که پل پوگبا هافبک مسلمان و فرانسوی باشگاه منچستریونایتد در پایان بازی مقابل فولام انجام داد. در این بازی حدود 10 هزار تماشاچی بعد از مدت‌ها اجازه حضور در ورزشگاه اولدترافورد را پیدا کرده بودند. بعد از سوت پایان بازی و در حالی که پوگبا به سمت رختکن می‌رفت، یکی از تماشاگران او را صدا کرد و یک پرچم فلسطین را به او داد. پوگبا هم پرچم را گرفت و در کنار آمادو دیالو، هافبک نیجریه‌ای منچستر به وسط زمین آمد و در مقابل دوربین‌ عکاسان نشان داد.

از فوتبالیست تا کریکت‌باز

طی هفته‌های اخیر ورزشکاران مختلفی در صفحه‌های شخصی‌شان در فضای مجازی با انتشار تصاویر یا ویدئو، هم حمایت خود از مردم فلسطین را نشان داده و هم به جنایت و خشونت صهیونیست‌ها اعتراض کرده‌اند. در ادامه به بازیکنانی در رشته‌های مختلف ورزشی اشاره می‌شود که در این زمینه فعالیت داشته‌اند:

مسوت اوزیل، هافبک آلمانی باشگاه فنرباغچه: او یکی از فعال‌ترین ورزشکاران در این زمینه بود. او همزمان با عید فطر، عکسی از مسجد الاقصی را منتشر کرد و با آرزوی قبولی طاعات تمام مسلمانان، خواستار آرامش و صلح برای آن دسته از مسلمانانی شد که نمی‌توانند این روز را جشن بگیرند. او چند روز بعد عکس کودکی فلسطینی را منتشر کرد که لباس خود اوزیل در تیم‌ملی آلمان بر تنش بود و مقابل یک سرباز اسرائیلی، کارت قرمز نشان داده بود.

محمد صلاح، هافبک مصری لیورپول:  او چند روز پیش عکسی از خودش در صحن مسجدالاقصی را در توئیتر منتشر کرد و نوشت: از تمام رهبران دنیا از جمله نخست وزیر انگلیس که در چهار سال گذشته در این کشور زندگی کرده‌ام، می‌خواهم تمام تلاش خود را انجام دهند تا خشونت و کشتار انسان‌های بیگناه هر چه سریعتر پایان یابد.

ریاض محرز، هافبک الجزایری منچسترسیتی:  این بازیکن عکسی از پرچم فلسطین را در توئیترش منتشر کرد و مهمترین هشتگ این روزهای مربوط به فلسطینی‌ها را نوشت: شیخ جراح را نجات دهید.

اشرف حکیمی، هافبک مراکشی اینترمیلان: این بازیکن ویدئویی از خشونت نیروهای نظامی اسرائیلی علیه یک زن فلسطینی را در توئیتر منتشر کرد و فقط نوشت: فلسطین را آزاد کنید. 

اریک کانتونا، هافیک سابق منچستریونایتد:  این بازیکن سابق تیم‌ملی فرانسه عکسی از خودش در کنار همسرش را منتشر کرد که هر دو لباس‌هایی با این نوشته بر تن داشتند: امیدوار برای فلسطین

رشید خان، بازیکن تیم‌ملی کریکت افغانستان:  او آرزو کرد که دنیای آینده بدون جنگ و خونریزی باشد. او همچنین در یک ویدئو به شدت از کشتار کودکان بی‌گناه غزه انتقاد کرد.

حبیب نورماگمدوف، قهرمان سابق UFC:  او که قبلا بارها از مردم فلسطین حمایت کرده بود، به تازگی عکسی از خشونت‌ها در فلسطین را منتشر کرد و نوشت: جان آنها گرفته می‌شود تنها به این دلیل که به خداوند اعتقاد دارند.

علیرضا جهانبخش، هافبک ایرانی برایتون:  این بازیکن در استوری خود در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام، پست حبیب نورماگمدوف را بازنشر و از ملت فلسطین حمایت کرد. در آن پست نوشته شده بود: برای حمایت از مردم غزه نیازی نیست حتما مسلمان باشید، شما کافی است فقط انسان باشید.

چفیه‌هایی بر گردن

در میان اعتراض‌ها و حمایت‌ها، برخی اقدامات شکل گروهی نیز به خودش گرفت و اعضای یک تیم را شامل شد. یک نمونه از آن را بازیکنان تیم دپورتیوو فلسطین در لیگ فوتبال شیلی انجام دادند. این تیم در سال 1920 و توسط گروهی از مهاجران فلسطینی تاسیس شد و تا به امروز فعالیت دارد. بازیکنان این تیم قبل از شروع آخرین بازی‌شان، در حمایت از مردم فلسطین با چفیه‌های معروف مبارزان فلسطینی وارد زمین شدند.

همچنین بازیکنان تیم فنرباغچه ترکیه که مسوت اوزیل هم در آن عضویت دارد پیش از شروع بازی آخرشان با پیراهنی برای گرم کردن وارد زمین شدند که رویش نوشته شده بود: فلسطین را آزاد کنید.

حسین خلیلی - گروه ورزش / روزنامه جام جم 

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ورزش فلسطین اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه

دانشجویان و نخبگان دانشگاهی خاش، به صحنه آمدند، تا به دنیا بگویند، مردم مسلمان ایران همواره حامی مظلومان عالم بوده و هستند و هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و خشونت بار را محکوم می‌کنند.

دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی حامی مظلومان غزه، هرگونه اقدامات خشونت‌آمیز و خشونت بار را محکوم کردند.
مسوول نمایندگی ولی فقیه در سپاه خاش در جمع دانشجویان گفت: امروز تمام ملل آزادی خواه دنیا به آگاهی رسیده و نسل کشی‌ها و اقدامات خشونت‌آمیز و جنایت‌های صهیونیست‌ها را می‌بینند و از اقدامات حامیان دروغین حقوق بشری تنفر دارند و هرگونه جنایت صهیونیست‌ها را در غزه محکوم می‌کنند.

حجت الاسلام حسن شیبک ادامه داد: حمایت‌های دانشجویان، اساتید و جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا از مردم غزه نشانگر این موضوع بوده که دنیا خواهان برخورد با جنایتکاران صهیونیستی و حامیان استکباری آنهاست.
وی اظهارداشت: دنیا امروز به این نتیجه رسیده که زیاده خواهی‌ها و سلطه طلبی‌های آمریکا و اسرائیل و سران آمریکا و اروپا عامل اصلی ناامنی، اقدامات تروریستی و جنایت و نسل کشی در سرزمین فلسطین و غزه و سایر کشور‌های دنیا است.

وی تصریح کرد: دفاع از مردم مظلوم و تحت ظلم فلسطین و غزه، نه تنها خط قرمز امت اسلامی بوده، بلکه تمام ملل آزادی خواه دنیا از اقدامات جنایتکاران صهیونیستی، آمریکایی و اروپایی تنفر دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امیدواریم روزبه‌روز شاهد بیداری بیشتر ملت‌ها باشیم
  • ادامه حمایت دانشگاهیان سمنان از دانشجویان آمریکایی حامی غزه
  • اجتماع دانشگاهیان خاش در حمایت از دانشجویان و دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی طرفدار غزه
  • نتایج نشست مشترک جنبش فتح و حماس در چین چه شد؟
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • تجمع دانشگاهیان زنجان درحمایت از خیرش دانشجویان آمریکا برگزار شد
  • تجمع دانشجویان مراغه در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین