Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-28@16:02:47 GMT

رشد بی سابقه مصرف برق در دو ماه اخیر

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۶۹۴۵۸

رشد بی سابقه مصرف برق در دو ماه اخیر

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدحسن متولی زاده در ششمین مانور فراگیربرق در محل مرکز پایش صنعت برق افزود: وقوع خشکسالی و کاهش بارش‌ها در سال آبی جاری (مهر۱۳۹۹ تا پایان شهریور ۱۴۰۰) سبب افزایش مصرف برق طی دو ماه اخیر شده است.

وی ادامه داد: خشکسالی سبب زودتر وارد مدار شدن چاه‌های کشاورزی از یک طرف و افزایش دمای هوا سبب زودتر وارد مدار شدن وسایل سرمایشی از طرف دیگر شده که همین عوامل رشد ۲۰ درصدی مصرف برق را رقم زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متولی زاده خاطرنشان کرد: امسال با پدیده جدیدی به نام استخراج خانگی رمز ارز روبرو شده‌ایم که به صورت غیر مجاز از برق استفاده کرده و مصرف را بالاتر برده است.

مدیرعامل توانیر گفت: همزمان با این موضوع و به دلیل کاهش بارش، موجودی آب سدها کاهش یافته که همین امر سبب کم شدن ۵۰ درصدی تولیدبرق از نیروگاه‌های برق آبی شده است.

وی ادامه داد: همه این عوامل سبب برهم خوردن تعادل عرضه و تقاضای برق شده بنابراین از مردم درخواست کرده‌ایم امسال زودتر همکاری خود با صنعت برق را انجام داده و مدیریت مصرف داشته باشند.

متولی زاده به برگزاری مانور امروز که هدف عمده آن شناسایی و برخورد با رمز ارزها است اشاره کرد و افزود: شرکت‌های برق سراسر کشور امروز فعالیت شناسایی این مراکز غیرمجاز را با جدیت آغاز و دنبال خواهند کرد.

مدیرعامل توانیر گفت: استخراج کنندگان قانونی رمزارز این روزها با هماهنگی نسبت به خاموش کردن دستگاه های خود اقدام می‌کنند اما تعدادی هم هستند که به صورت غیرقانونی فعالیت دارند.

‌وی افزود: این مراکز و افراد به دلیل مصرف غیرمجاز برق علاوه بر افزایش میزان مصرف برق در کشور خسارت به شبکه‌های برق و مردم وارد می‌کنند.

متولی زاده ادامه داد: تلاش بر این است این مراکز فعالیت خود را قانونی کنند اما اگر به روند غیر مجاز ادامه دهند باشناسایی ضمن برخورد قانونی نسبت به جمع آوری دستگاه‌های آنان اقدام شده و نیز خساراتی که وارد کرده‌اند از آنان دریافت خواهد شد.

مدیرعامل توانیر بیان کرد توصیه می‌کنیم این مراکز فعالیت خود را در چارچوب قانون آورند تا متحمل ضرر و زیان نشوند.

وی به هم خوردن تعادل عرضه و تقاضای برق را مختص به کشورمان ندانست و افزود: بسیاری از کشورها با این پدیده روبرو می‌شوند که برخی از مردم برای همکاری در مدیریت مصرف کمک می‌گیرند و برخی با روش‌های دیگر تعادل برقرار می‌کنند.

متولی زاده ادامه داد: ما علاوه بر دعوت از مردم برای رعایت مصرف از صنایع بزرگ با اختصاص پاداش دعوت به همکاری کرده تا تعادل عرضه و تقاضا برقرارشود.

مدیرعامل توانیر گفت: پارسال ۲۹۰ هزار مشترک بزرگ با صنعت برق همکاری کردند و امسال نیز تاکنون ۳۵۰ هزار مشترک بزرگ همکاری خود را آغاز کرده‌اند.

وی ادامه داد: بحث اعمال مدیریت مصرف در اداره‌ها نیز امسال با جدیت بیشتر دنبال شده به گونه‌ای که خود صنعت برق و وزارت نیرو در این زمینه پیشقدم شده و در مناطق معتدل استفاده از وسایل سرمایشی با محدودیت انجام می‌شود.

متولی زاده افزود: در مناطق گرم نیز این اداره‌ها باید درجه وسایل سرمایش را روی ۲۶ درجه تنظیم کنند و سایر دستگاه های اجرایی نیز باید مصرف خود را تا ۵۰ درصد کاهش دهند.

مدیرعامل توانیر گفت: امسال تاکنون حدود ۵ هزار مگاوات عدم تعادل در عرضه و تقاضای برق داشته‌ایم که تلاش می‌شود با همراهی همگانی جبران شود.

 پیشتر مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: استخراج هر واحد رمزارز ۳۰۰ تن گازگلخانه‌ای تولید می‌کند.

کد خبر 602342 برچسب‌ها نفت رمزارز برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نفت رمزارز برق مدیرعامل توانیر گفت متولی زاده مصرف برق صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عباس زاده امروز یکشنبه در حاشیه جلسه ستاد مدیریت بحران استان خراسان جنوبی که برای بررسی خسارت‌های سیل زیرکوه برگزار شد به خبرنگاران گفت: بیشترین خسارت سیل به بخش راه‌ها، کشاورزی و واحدهای مسکونی شهرستان زیرکوه بوده است.

به گفته وی از روز اول سیل امدادرسانی و ارسال ماشین‌آلات انجام شد و خدمت‌رسانی و رفع مشکلات موجود در دستور کلر قرار گرفت.

وی ادامه داد: اگرچه در همه شهرستان‌های استان بارندگی داشتیم اما در زیرکوه به خاطر وضعیت بحرانی خساراتی وارد شد و در بقیه شهرستان‌ها مشکل خاصی وجود نداشت.

عباس زاده تاکید کرد: شرایط اضطراری و بحرانی زیرکوه تا ۲۶ اردیبهشت ماه تمدید شد و همه دستگاه‌ها تا این تاریخ باید حضورشان در مناطق سیل زده تقویت کنند.

وی خاطر نشان کرد: بیشتر خسارت‌ها از لحاظ حجم و وسعت به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه وارد شده اما از نظر عملیاتی راه‌های شهرستان دچار صدمات جدی شده‌اند و تلاش می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ایمنی اولیه تأمین شود.

معاون استاندار افزود: راه‌ها که از بین رفته باید، بازسازی شوند و حدود ۴۴ واحد مسکونی خسارت دیده‌اند که ۱۱ واحد آن باید مجدد احداث شود.

عباس زاده تصریح کرد: بعضی از بندهای خاکی پر آب شده‌اند و در بارش اول در پنجم اردیبهشت چند بند خاکی شکست که به دلیل هشدار قبل از سیل و این که روستای نوده زیرکوه به موقع تخلیه شد، خسارت جانی بر اثر سیل نداشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر هم بعضی از بندهای خاکی سرریز شده و احتمال شکسته شدن آنها وجود دارد که باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شرایط بحرانی در این خصوص انجام شود.

عباس زاده با بیان این که ۱۳۷ دانش‌آموز زیرکوه از کنکور جا ماندند گفت: پیگیری‌های استاندار منجر به قول مساعد سازمان سنجش آموزش کشور برای برگزاری آزمون مجدد شد که تاکنون بی سابقه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه تمرکز امدادرسانی در زیرکوه تا زمان پایداری شرایط باید ادامه داشته باشد، ادامه داد: حضور ماشین‌آلات با بهره‌گیری از نیروی انسانی کافی باید به خوبی مدیریت شود تا بتوانیم راه‌ها را ترمیم و مشکلات اولیه آنها را رفع کنیم.

به گفته وی شش دستگاه کمپرسی و دو کفی برای تسریع عملیات ترمیم راه‌ها بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران باید در اختیار اداره کل راهداری استان قرار گیرد و باید تیم ویژه‌ای برای ترمیم خسارت به خصوص در بخش قنوات تشکیل شود

کد خبر 6091381

دیگر خبرها

  • بر آورد اولیه خسارت ۲۰ هزار میلیارد ریالی سیل
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • هشدار توانیر به مشترکان پرمصرف برق/ با استفاده از کولرگازی منتظر قبض نجومی باشید
  • پایداری شبکه گاز خراسان جنوبی در برابر سیلاب
  • توانیر : قبض برق مشترکی که در تابستان از کولر گازی استفاده می‌کند بالای ٢ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • نقی‌زاده: در جام شگفتی‌ها تیم‌های بزرگی را حذف کردیم
  • اگر سود سهام عدالت نگرفتید بخوانید!
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان در ۵ روز، جهشی بی سابقه
  • انجام ۱۰ عمل اهدای اعضا در خوزستان جهشی بی سابقه