Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های آمریکایی همزمان با خروج از افغانستان تخریب آن بخش از تجهیزات نظامی شان را که به نیرو‌های امنیتی افغانستان واگذار نمی‌کنند، آغاز کرده اند. آن‌ها می‌گویند نمی‌خواهند این تجهیزات به دست دشمن بیافتد.

به گزارش فرارو، بقایای خمیده وسایل نقلیه در محوطه آهن فروشی میر بابا انداخته شده اند. در کنار قطعات خردشده خودروها، زنجیر‌های تانک دیده می‌شود که متلاشی شده و به آهن پاره تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه این‌ها قطعات تجهیزات نظامی آمریکا است. آمریکایی‌ها تجهیزات شان را از پایگاه هوایی بگرام برمی‌چینند. اینجا بزرگترین پایگاه نظامی باقی مانده این نیرو‌ها در افغانستان است و هر چیزی را که به همراه نمی‌برند و به نظامیان افغان نمی‌دهند، تا حد امکان تخریب می‌شود. حتی پایگاه‌های کوچک هم کاملا تخریب می‌شوند.

این کار یک اقدام امنیتی است و آمریکایی‌ها می‌خواهند اطمینان حاصل کنند که این تجهیزات به دست شورشیان نمی‌افتد.  

در حالی که چند هزار تن از نیرو‌های آمریکایی و ناتو در حال خروج از افغانستان و پایان دادن به جنگ ۲۰ ساله در این کشور هستند، در چارچوب یک عملیات لجستیکی گسترده پایگاه‌ها را برمی‌چینند.

صاحبان کهنه فروشی‌ها ناراضی هستند، چون حس می‌کنند که می‌توانستند از فروش تجهیزات سالم نفع بیشتری ببرند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ارتش آمریکا بگرام افغانستان قراضه تجهیزات نظامی نیرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!

جانتان گرینبلات، سیاستمدار و مشاور اوباما مدعی شد ‏همانگونه که ایران نیروهای نیابتی نظامی مانند حزب‌الله دارد، گروه‌های دانشجویی یهودی و فلسطینی نیز نیروهای نیابتی ایران در دانشگاه‌ها هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • ضرب و شتم نظامیان زن اسرائیلی بعد از امتناع از حضور در ارتش
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • شاهکاری دیگر از انصارالله در دریای سرخ و اقیانوس هند/ سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • تحلیلگر آمریکایی: دانشجویان معترض آمریکایی نیرو‌های نیابتی ایران هستند!