Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم افتتاح شعبه صلحی ۲۶۳۶ انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران با حضور معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران و دیگر مقامات و مسئولین عصر روز چهارشنبه مورخ ۲۹/‏۰۹/‏۱۴۰۰‬ در محل ساختمان انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد علی به عنوان پیشکسوت صنعت حمل و نقل طی سخنان کوتاهی ضمن عرض خیر مقدم توضیح مختصری از قوانین منضبط و سختگیرانه حمل و نقل بین المللی و کنوانسیون‌های آن و الحاق ایران از دهه ۴۰ به این کنوانسیون‌ها بیان کرد و اضافه کردند: در حال حاضر ۱۵۰۰ شرکت حمل و نقل بین المللی در ایران به ثبت رسیده است و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی به تمام این شرکت‌ها اعم از عضو انجمن و غیرعضو خدمات ارزشمندی ارائه می‌کند.

وی در ادامه گفت: نظر به آنکه آموزش و حل اختلاف بین اعضاء در اساسنامه انجمن آورده است بنابراین بر آن شدیم تا شعبه حل اختلاف را در این مجموعه دایر کنیم که در زمان تصدی حضرت آیت الله رئیسی و همکاری آقای دکتر مهدوی این مهم به انجام رسید. انجمن از مقامات دادگستری می‌خواهد همه پرونده‌های مطروحه در موضوعات مربوطه به منظور حصول صلح و سازش را به این شعبه ارجاع کند.

در ادامه مراسم ضیائی رئیس شعبه شورای حل اختلاف ویژه دعاوی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی طی سخنانی به ضرورت وجود مرجع حقوقی تخصصی برای رسیدگی به آنها تأکید کردند از آنجا که در دو سال گذشته و با درایت ریاست معزز قوه قضائیه موفق به تأسیس شعبه دریانوردی در شورای حل اختلاف گردیدند و آن مجموعه در خدمات خود موفق عمل کرد بنابراین تلاش ما برای ایجاد مرجع حقوقی تخصصی افزایش یافت چراکه بسیاری از اختلافات متصدیان حمل و نقل را می‌توان با صلح و سازش به انجام رساند. حالا که این ظرفیت در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضایی فراهم گردیده و این شعبه تأسیس شده از تمام مقامات قضایی و مسئولین حمل و نقل به پاس اعتماد به این مجموعه کمال تشکر را دارم.

پس از وی سرهنگ نوری جانشین فرمانده نیروی مقاومت بسیج قوه قضائیه و وزارت دادگستری طی سخنان کوتاهی از تغییر رویکرد شورای حل اختلاف استان تهران با درایت مهدوی با هدف افزایش حصول صلح و سازش و ایجاد اخوت و برادری در جامعه و کمک به صنایع و مانع زدایی از تولید و همچنین تغییر نام مجتمع‌های شورای حل اختلاف تهران به نام شهدای گرانقدر تقدیر و تشکر کردند.

در ادامه مراسم مهدوی معاون قضایی رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران طی سخنان مبسوطی ضمن تبیین جایگاه شوراهای حل اختلاف ویژه در بخش‌های مختلف تولیدی در اصناف و اتحادیه‌ها در خصوص نگرش ویژه مقام معظم رهبری طی سالیان مختلف که سال‌ها را به نام‌های اقتصادی و تولیدی نامگذاری کرد تا توجه جامعه ما را به اهمیت اقتصاد و تولید جلب کند. چرا که مسأله اقتصاد و معیشت بسیار حیاتی است و نظر به آنکه طبق بخشنامه ریاست قوه قضائیه حضرت آیت الله رئیسی ایجاد شعبه‌های صلح و سازش شورای حل اختلاف به ما تکلیف شده است. ما در دادسراهای تهران ۵۵ شعبه صلح و سازش مستقر نمودیم و در ۳۲ اتحادیه و صنف شعبه ویژه صلح و سازش داریم که شاهد برکات بسیار آنها بوده‌ایم.

آماری که ما داریم در این ۳۲ شعبه مستقر در اصناف شاید به تعداد انگشت دو دست پرونده به دادسرا برنگشته است یعنی پرونده‌ها در همان شعبه منتهی به صلح و سازش شده و تا حالا از این شعب هیچ‌گونه شکایتی نداشته‌ایم و این نقطه قوت شعب مستقر در اتحادیه‌ها و اصناف است. اگر دیگر اصناف هم بخواهند این امکان را داریم تا با طی مراحل قانونی شعب شورای حل اختلاف در آن اتحادیه‌ها را راه اندازی کنیم تا کار مردم توسط خود مردم به انجام برسد.

وی در ادامه فرمودند: همگان می‌دانیم وقتی مردم به این شعب صنف مراجعه می‌کنند چون از جنس خودشان است بهتر و راحت تر به سازش می رسند در حالی که هرگونه تصمیمی که اعضاء شعبه شورای حل اختلاف می‌گیرند به عنوان سند رسمی قضایی تلقی می‌شود چه در قالب صورتجلسه اصلاحی یا گزارش صلح و سازش باشد.

در پایان مراسم احکام اعضاء و دبیر شعبه به وی اعطا شد و شعبه ویژه صلحی انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی ایران افتتاح شد.

کد خبر 5216540

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری وزارت دادگستری آیت الله سید ابراهیم رئیسی دستگاه قضایی شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا انتخابات 1400 سازمان تامین اجتماعی واکسن کرونا طرح کنترل چاقی دانش اموزان کوچ پیش بینی وضعیت هوا وضعیت معابر کیفیت هوای تهران میراث فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران متروی تهران انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل بین المللی شورای حل اختلاف صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت گفت : افتتاح سد در کشور سریلانکا توسط مهندسان ایرانی قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت.

سپهر خلجی رئیس شورای اطلاع رسانی دولت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : سفر رئیس جمهور به سریلانکا برای افتتاح سدی انجام  شد  که به همت و اتکای دانش نزدیک به ۴۰۰ مهندس ایرانی از چندین سال پیش ساخته آن شروع شده بود.

وی افزود: براساس اطلاعاتی که به دست آورده‌ایم، مردم سریلانکا از سفر رئیس جمهور کشورمان بسیار خوشحال هستند؛ البته انجام این سفر در شرایط تحریمی، نشان دهنده این است که کشور به مسیر خود ادامه می‌دهد.

رئیس شورای اطلاع رسانی دولت تالکید کرد: یکی از محل‌های مهم برای درآمدزایی و تامین منابع در تمام کشور‌های دنیا، صادرات خدمات فنی و مهندسی است؛ افتتاح سد در کشور سریلانکا نیز توسط مهندسان ایرانی، در همین راستا انجام می‌شود که قطعا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت . 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات در بیرجند، درمیان و خوسف
  • تلنگری به طرفداران گفتمان سازش
  • با مشارکت مردمی صلح و سازش در پرونده های قضایی تحقق پیدا می کند
  • ۵ شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اتاق اصناف اهواز راه‌اندازی می‌شود
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی
  • خبرهایی از حج، نمایشگاه کتاب و اختلاف‌ مجریان تلویزیون
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم