Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون عشایری از اختصاص ۵۰۰ میلیارد تومان اعتباربرای تقویت آموزش و پرورش بخش عشایری کشور خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، علی کریمی فیروزجایی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات جمعیت عشایری آذربایجان‌غربی اظهار داشت:  500 میلیارد تومان اعتباربرای تقویت آموزش و پرورش بخش عشایری کشور اختصاص می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با اختصاص این بودجه تحول مطلوبی در بخش مدرسه سازی و نیز تقویت آموزش و پرورش در جمعیت عشایری ایجاد می شود.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون عشایری با ابراز نگرانی از تاثیرات منفی خشکسالی های اخیر بر جمعیت عشایری کشور، عنوان کرد: دغدغه مجلس یازدهم تلاش برای رفع موانع تولید، توجه به مناطق کمتر توسعه یافته و نیز مشکلات جمعیت عشایری کشور است که این سفرها برای بررسی بهتر و ارائه راهکارهایی برای کاهش این خسارات در حال انجام است.

بیش از 20 هزار خانوار عشایر در آذربایجان غربی وجود دارد

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با اشاره به سیمای کشاورزی استان گفت: تعداد خانوارهای عشایری این استان حدود 16 هزار خانوار بود که با آمار جدید این میزان به 20 هزار و 443 خانوار رسیده است.

علی ناجی از مجموع 2 میلیون و 670 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و مراتع، یک میلیون و 615 هزار هکتار قلمرو زیستی عشایر استان را تشکیل می‌دهد و در اختیار عشایر است که این میزان حدود 60 درصد عرصه‌های منابع طبیعی را تشکیل می‌دهد.

کوچ بهاره عشایر استان اردبیل آغاز شدکوچ عشایر به شهرضا در استان اصفهان به روایت تصویر"بورکی‌ها" در برزخ عشایر و روستا از کمبود آب آشامیدنی رنج می‌برند + تصاویر

مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌غربی گفت: علاوه بر آن 60 هزار هکتار از اراضی آبی و دیم آذربایجان‌غربی در اختیار عشایر این استان است.

ناجی اظهار داشت: 2 میلیون واحد دامی در اختیار عشایر این استان است و این دام‌ها از مراتع و اراضی استفاده کرده و انواع محصولات لبنی و پروتئینی را تولید و و روانه بازار مصرف می‌کنند و این تعداد واحد دامی سالانه 50 هزار تن شیر، 15 هزار تن گوشت و سه هزار تن پشم را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند.

وی تصریح کرد: عشایر آذربایجان‌غربی با امکانات محدود نقش برجسته و مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و حمایت‌های لازم از این قشر صورت می‌گیرد.

ناجی اضافه کرد : عشایر استان 12 ایل و 21 طایفه مستقل هستند و 336 روستای آذربایجان‌غربی نیز ویژه عشایر است و آذربایجان‌غربی سومین استان کشور به لحاظ برخورداری از جمعیت عشایری است و حدود 20 هزار خانوار عشایری با جمعیتی بالغ بر97 هزار نفر در این استان زندگی می‌کنند که 3.5 درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

بیشترین جمعیت عشایری در شهرستان ماکو واقع شده است

محمد علیپور نماینده مردم شهرستان ماکو در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه بیشترین جمعیت عشایری در شهرستان ماکو واقع شده است بیان کرد: مسائل و مشکلات عشایری این شهرستان احصا شده و توسط نمایندگان مجلس در حال پیگیری است و به دلیل مشکلات موجود در زمینه آب شرب انسانی و دامی ، هر ساله به صورت سیار جهت رفع نیازمندی به این مناطق آبرسانی می شود.

وی افزود : بیشتر مراتع ییلاقی عشایر شهرستان ماکو در محدوده شهرستان چالدران و بخش دشتک واقع شده است‌.

انتهای پیام/7548/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تقویت آموزش و پرورش آذربایجان غربی جمعیت عشایری شهرستان ماکو عشایری کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان‌غربی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای توسعه همه جانبه راه‌های استان گفت: امروز شاهد پیشرفت و آبادانی ملموس راه‌ها در استان هستیم که به موازات آن، نهضت ملی مسکن نیز رشد قابل توجهی داشته است.

محمدصادق معتمدیان با بیان اینکه در هر گوشه از این استان شاهد برپایی کارگاه‌های عمرانی مسکن و راه هستیم افزود: درحال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راه سازی در دست اجرا است، که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.: 

وی اضافه کرد: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص‌های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وحود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیر‌های این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محور‌هایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

مقام ارشد اجرایی استان می گوید: با پایان یافتن اجرای طرح توسعه این مسیر، مرز رازی به مسیری بین المللی برای دستیابی به بازار هدف جهانی تبدیل خواهد شد.

استاندار آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از مزیت‌های اقتصادی این استان، ترانزیت است که در تمامی جوانب آن برنامه‌های گوناگونی در حال انجام است.

در پایان این مراسم سکان مدیریت راه وشهرسازی آذربایجان غربی به رسول عطایی رسید و از خدمات سید محسن حمزه‌لو تقدیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • ممنوعیت ورود عشایر به شهرستان فریدونشهر تا پایان اردیبهشت
  • عشایر نقش پررنگی در تحقق شعار سال دارند
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت