Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ شعبان ابوجعفر امام جماعت منطقه آروا اوگاندا در گفتگو با تقریب با اشاره به اینکه قرآن کریم دوستی و محبت انسانها به یکدیگر را برای ایجاد انس و تالیف قلوب با همه انسانها با هر دین و مذهبی توصیه کرده است، گفت:  حضرت رسول اکرم (ص) در آغاز اسلام تلاش کرد از همین طریق یک دولت اسلامی در شهر مدینه بنا کند و همه افراد را با هر دین و آیینی تحت پوشش این حکومت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین در قرآن کریم وقتی اسلام اجازه مبارزه و دفاع را صادر کرد فقط برای دفاع از جان و امنیت مسلمانان نبود بلکه حمایت و دفاع از همه پیروان ادیان دیگر از جمله مسـیحیان، یهودیـان و .. را در نظر داشت.

شیخ شعبان ابوجعفر با بیان اینکه رواج تفکرات تندرو و افراط گرایی در سالهای اخیر فجایع بسیاری به وجود آورده است، گفت: مناطق مختلف جهان از پیامدهای این گروههای افراطی مصون نماندند و مردم بسیاری از مسلمان و غیر مسلمان با تهدیدهای تندروی درد و رنج فراوانی را تجربه کردند.

او در ادامه اظهار داشت: وجود قومیت ها و نژادهای متعدد و ناهمگون در منطقه غرب آسیا و فراهم شدن زمینه شکل گیری گروههای تندرو و خشن، کشورهای این منطقه از جهان را با چالشهای فرهنگی و اجتماعی مواجه ساخته و در بعضی مناطق امنیت کشورهای مسلمان درگیر را با خطر جدی رو به رو کرده است. بنابراین باید خطرات امنیتی را بزرگترین پیامد رواج تندروی و افراط گرایی دانست که به صورت افزایش  تروریسم و اختلافات اجتماعی و منازعات قومی و مذهبی بازتاب پیدا کرده است.

شیخ شعبان ابوجعفر در ادامه افزود: این تهدیدات فرصتی را به وجود آورده است که اصول و آموزه های واقعی دین اسلام مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد و مسلمانان در مناطق مختلف به تبادلات فرهنگی و هم اندیشی درباره این مفاهیم اقدام کنند. اگرچه برخی افراطی گرایی و خشونت را زمینه سازی برای مخدوش کردن چهره رحمانی اسلام میدانند اما بدون تردید بررسی علمی و منطقی فعالان مذهبی به دور از تعصب و جزم اندیشی می تواند راه تندروها و افراطی ها را مسدود  کند و آنها را در رسیدن به هدفشان یعنی تخریب دین اسلام و مسلمانان در انظار جهانی ناکام بگذارد .

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۶۹۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم

به گزارش قدس آنلاین، «ژوزه مورایس» سرمربی پرتغالی تیم فوتبال سپاهان پس از دیدار با آبی پوشان جنوب (استقلال ملاثانی) در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی که با پیروزی زردپوشان همراه بود، از گرویدن خود به دین مبارک اسلام خبر داد.

او در این خصوص اظهار کرد: مسئله شخصی من با کارهای حرفه‌ای جداست. با افتخار به دین مبارک اسلام گرویدم. من اکنون عضو یک خانواده ایرانی هستم و قصد داشتم در پایان فصل این موضوع را اعلام کنم.

دیگر خبرها

  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • سرمربی سپاهان مسلمان شد+ فیلم
  • منتظری: حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است؛ حتی کسانی که مسلمان نیستند یا پایبندی جدی به احکام اسلام ندارند، تابع قانون باشند/ قضات در این زمینه اصل بازدارندگی از جرم را در نظر داشته باشند و احکامی صادر کنند که موجب تنبه شود
  • حجاب در ایران قانون است؛ همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است