Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس-مریم آقانوری: پیگیری  اعتراض کارگران خدمات شهر منطقه یک شهرداری فردیس برای عدم دریافت حقوق از اول امسال تا کنون، به نتیجه رسید و حقوق فروردین ماه آنها پرداخت شد.

پاکبان‌های فردیس فقط جارو دارند/ اینجا خبری از واکسن، حقوق حتی لباس رنگ شب هم نیست!

از عید به ما حقوق ندادند و فقط مبلغ ۲ میلیون تومان به صورت علی الحساب توسط پیمانکار  به من و بقیه کارگرها پرداخت شده و مابقی حقوقمان پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین حقوق دریافتی من در سال گذشته ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان بوده که آن هم نداده اند.  

این گفته‌های یک پاکبان ۳۰ ساله در منطقه یک شهرداری فردیس است که به نمایندگی از سایر همکارانش به  عدم پرداخت اندک حقوقش در سال جدید اعتراض کرده است.

این پاکبان که از گفتن اسم و رسمش به ما برای اینکه ممکن است کارش را از دست بدهد می‌ترسد از از پیمانکار رضایت ندارد و می‌گوید که در شرایط کرونا شبانه روز زحمت می‌کشیم اما هنوز برایمان واکسن نزده اند. از ۸ ماه پیش تا حالا هنوز به ما لباس ندادند و هیچ چیزی جز جارو به ما نمی‌دهند .  اگر دوری در شهر بزنید متوجه می شوید که هیچ کدام از بچه ها لباس مناسب ندارند.

عدم پرداخت حقوق  پاکبانان زحمتکش منطقه یک شهرداری فردیس  و تخلف پیمانکار را  چند روزی است که پیگیری می کنیم.

کارگران قربانی بحث شهرداری و پیمانکار/پیمانکار جبهه گرفت؛ حقوق کارگران را نداد!

مجتبی، کیانی مدیر منطقه یک شهرداری فردیس، در خصوص تعویق در پرداخت حقوق پاکبانان، گفت: به دلیل تخلفات پیمانکار و جریمه ای که برایش در نظر گرفته بودیم، پیمانکار جبهه گرفت و حقوق کارگران را پرداخت نکرد. فقط مبلغ ۲ میلیون تومان به عنوان علی الحساب به کارگران پرداخت کرد. بنابراین مجبور شدیم از مطالبات پیمانکار لیست تهیه کنیم و چون هیچ اطلاعات دقیقی در خصوص تعدادکارگران، شماره حساب ها و شماره بیمه ها نداشتیم و پیمانکار هم همکاری نمی‌کرد،  جمع آوری این اطلاعات زمانبر بود و چند روزی طول کشید.  

وی افزود: لیست حقوق کارگران را با چک به بانک فرستادیم و مابه التفاوت حقوق فروردین ماه کارگران، روز گذشته به حساب آنها واریز شد. لیست حقوق اردیبهشت ماه نیز به زودی آماده ومستقیما  توسط شهرداری  به حساب کارگران واریز می شود و کاری به پیمانکار نداریم.

کیانی اظهار کرد: تا پیش از این، حقوقی که توسط پیمانکار به کارگران پرداخت می‌شد ۳ تا ۳و نیم میلیون تومان بود؛ در حالیکه با تدبیری که توسط شهردار فردیس انجام شد میزان دریافتی کارگران به ۵ میلیون تومان هم  می‌رسد.

حقوق یک ماه  کارگران شهرداری فردیس پرداخت شد

محمود میرزاخانی، معاون خدمات شهر شهرداری فردیس، نیز پرداخت حقوق کارگران خدمات شهری منطقه ۱ شهرداری فردیس تا پایان فروردین ماه را تایید کرد و افزود: اگر پیمانکار صورت وضعیت را تحویل دهد، حقوق اردیبهشت ماه کارگران  نیزتا چند روز آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: اولویت و  شعار حقیقی شهرداری فردیس پرداخت حقوق کارگران بدون کم و کاست و توجه به وضعیت آنهاست؛ به عنوان مثال مبلغ بن کالای شب عید کارمندان شهرداری فردیس، ۵۰۰هزار تومان بود؛ در حالیکه به کارگران بن کالا با مبلغ یک میلیون و ۲۵۰  هزار تومان پرداخت شد که نشانه عزم مجموعه شهرداری فردیس برای صیانت از حقوق کارگران است.

میرزاخانی ادامه داد: حقوق فروردین ماه کارگران با تمام آنچه از اضافه کار، شب کاری و غیره  به آنها تعلق می‌گرفته، پرداخت شده است و چون واسطه ای نیست که به بهانه های مختلف از سرو ته حقوق کارگران بزند، حقوق فروردین ماه کارگران  بدون کسر حتی یک ریال، به صورت تمام و کمال پرداخت شد. به منظور دفاع از حقوق کارگران، حتی افزایش حق مسکن ماهیانه که در روزهای اخیر توسط هیات دولت تصویب شده اما هنوز ابلاغ نشده است، را در حقوق فروردین ماه کارگران شهرداری فردیس با میزان ۱۵۰ هزارتومان  اعمال کردیم و در این زمینه پیشگام بودیم.

وی یادآور شد: میزان حقوق کارگران طبق قانون کار به تعداد عائله و نحوه سختی کارشان بستگی دارد؛  در حال حاضر حقوق کمتر از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی نداریم و با توجه به شرایط کاری حتی تا مبلغ ۶ میلیون و دویست هزار تومان هم برای فروردین  ماه به برخی کارگران پرداخت شد.‌

معاون شهردار فردیس گفت: اگرچه در سال‌‌های گذشته، تاخیر در پرداخت حقوق کارگران به دو سه ماه هم م‌ رسید، اما حالا رویه شهرداری فردیس پرداخت حقوق کارگران در پایان هر ماه است. تاخیر در پرداخت حقوق ماه گذشته نیز علاوه بر تخلف پیمانکار، به این دلیل بود که  استعلام میزان افزایش حقوق کارگران بر اساس قرارداد افزایش سالیانه را از اداره کل کار استان درخواست کرده بودیم که باید به پیمانکار اعلام وصورتجلسه می شد و همه اینها زمانبر بود.

تضمینی برای پرداخت  به موقع حقوق کارگران در ماه‌های بعدی نیست

حالا حقوق فروردین ماه که به خیر گذشت و پرداخت شد، اگر حقوق اردیبهشت ماه کارگران را هم پرداخت شده تلقی کنیم؛ این سوال در ذهن ایجاد می شود که آیا تضمینی وجود دارد که در ماه های بعدی پاکبانان زحمتکش شهر با مشکل تعویق دریافت حقوق مواجه نشوند ؟!

میرزاخانی در این خصوص گفت: طبق قانون، این نیروها، نیروی پیمانکار هستند  و باید پیمانکار حقوق آنها را پرداخت کند. اما با توجه به ایرادات در تعهدات پیمانکار و نظارت بدون اغماضی که توسط شهرداری بر عملکرد پیمانکار صورت گرفت،   پرداخت حقوق کارگران در فروردین و اردیبهشت ماه بر اساس صورت وضعیت و ازمحل مطالبات پیمانکار، مستقیما توسط شهرداری انجام شد.

ما  به دلیل تخلف در انجام تعهدات، مجبور شدیم طبق قانون با پیمانکار برخورد کنیم که البته این برخورد   از سوی پیمانکار هم بی جواب  نماند و با استفاده از ترفندهای مختلف  از اعمال فشار و تهدید به شکایت دریغ نکرده است. اما قطعا تاخیری در پرداخت حقوق کارگران نخواهد بود و شهرداری فردیس تمام تلاش خود را برای صیانت از حقوق کارگران به کار خواهد گرفت.

وجود قانون حمایتی و ضمانت اجرای محکم برای صیانت از حقوق کارگران ضروری است

علیرغم قول معاون شهردار فردیس در خصوص پرداخت به موقع حقوق کارگران، آنچه تاکنون  پیمانکار توانسته به عنوان اهرم فشار متقابل به شهرداری استفاده کند، همین عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران است، به نظر می‌رسد ضمانت اجرای محکمی برای جلوگیری از این اقدام پیمانکار وجود ندارد.

این اولین باری نیست که با تعویق در پرداخت حقوق کارگران شهرداری، آنهم پاکبانان زحمتکش خدمات شهر مواجه می شویم و کارگران حتی جرات شکایت قانونی یا اعتراض ندارند. یا اگر هم مثل  پاکبان جوان در این گزارش، جراتی پیدا شود، آشکار نیست و باید مخفی بماند.

حقوق ۳ میلیون تومانی با این تورم وحشتناک در قیمت مواد خوراکی، اجاره خانه های سرسام آور و هزینه های درمان، به کجا می رسد؟! چرا پیمانکار یا به قول معاون شهردارفردیس، واسطه ها به راحتی می توانند باعث کم شدن حقوق و از بین رفتن حق کارگران شوند؟! قانون کار ایراد دارد یا دفترچه پیمان شهرداری از ضمانت اجرای لازم برخوردار نیست؟! چه کسی مسوول است؟! اگر این نکته سنجی و پیگیری از سوی مدیر منطقه ۲شهرداری فردیس که توانست برای اولین بار رد تخلفات پیمانکار فوق را  بگیرد، پیدا نمیشد و یا اگر از این اقدام مدیر منطقه توسط مجموعه شهرداری حمایت نمیشد، تا چه وقت باید به کارگران ظلم می شد و نمی توانستند دم بزنند؟!

تاسف برای درد بزرگی است که ازجیب  زحمتکش ترین قشر جامعه با لباس هایی کثیف اما قلب‌هایی روشن تر از آب روان سرقت می شود تا به جیب گردن کلفت‌ها برود. این چنین مسائل را همچنان پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شهرداری فردیس مدیریت شهری کارگران خدمات شهری حقوق معوقه حقوق فروردین ماه کارگران منطقه یک شهرداری فردیس پرداخت حقوق کارگران حقوق کارگران پرداخت حقوق اردیبهشت ماه میلیون تومان خدمات شهر پرداخت شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش از پرداخت باقی‌مانده مطالبات معلمان از جمله حقوق معلمان خرید خدمات، حق‌التدریس معلمان شاغل و بازنشسته و حق‌الزحمه امتحانات تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۳ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه رقم حق‌التدریس معلمان در هر ماه بیش از 700 میلیارد تومان است، اظهار کرد: برای پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان به 2100 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

وی افزود: برای پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات 700 میلیارد تومان اعتبار نیاز است و قبل از پایان اردیبهشت 1403، حق التدریس معلمان شاغل و بازنشسته، حقوق معلمان خرید خدمات و حق الزحمه امتحانات نهایی را پرداخت خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره گلایه سرایداران مدارس از عدم واریز 2 میلیون تومان افزایش حقوق گفت: این رقم برای اکثر سرایداران مدارس واریز شده است و اگر فردی آن را دریافت نکرده با حقوق اردیبهشت به همراه معوقه فروردین ماه دریافت خواهد کرد.

واریز 2 میلیون تومان به حساب معلمان در آستانه روز معلم

همچنین رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش امروز گفت: حق‌التدریس معلمان در حال به روز شدن است تا کنون سه ماه پرداخت شده است و در اردیبهشت باقی مانده آن یعنی تا پایان اسفند 1402 پرداخت خواهد شد و کل مطالبات حق‌التدریس سال تحصیلی 1402-1403 تا قبل از آغاز سال تحصیلی جدید پرداخت خواهد شد همچنین از ابتدای سال تحصیلی آینده حق‌‌التدریس معلمان هر دو ماه پرداخت خواهد شد‌.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت همه مطالبات معلمان تا پایان اردیبهشت+ فیلم
  • واریز ۳ مطالبه معلمان تا پایان اردیبهشت
  • واریز ۳ مطالبه مالی معلمان تا پایان اردیبهشت
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • مشاهده علائم بیماری سفیدک انگور در تاکستان‌های خراسان شمالی
  • 15 درصد حقوق بازیکنان استقلال پرداخت شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • فلامینگو‌ها بالاخره به تالاب صالحیه رسیدند
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟