Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@18:30:05 GMT

قتل به جای قهر؛ چرا؟

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۰۴۲۵

قتل به جای قهر؛ چرا؟

«مدارا» یعنی طرفین فعلاً همدیگر را تحمل می‌کنند و خود این رخداد بعدی را به وجود می‌آورد که گفت‌و‌گو است.

وقتی در یک جامعه اتفاقاتی خشن رخ می دهد و مدارا به حداقل می‌رسد، دلایل مختلفی دارد. از دید کارشناسان ارتباطات به واقع تبادل معنا صورت نمی‌گیرد یعنی شاهد گفت‌و‌گوی ارتباطی نیستیم پس معنایی هم مبادله نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خشونت‌های خانگی، قاتل می‌گوید ما باهم تفاهم و گفت‌و‌گو نداشتیم و آزار می‌دیدیم اما این توجیه است چرا که اگر چنین بوده باید قهر اتفاق بیفتد نه قتل. چرا به جای «قهر»، «قتل» رخ می‌دهد؟
ما در حال حاضر شاهد قتل یعنی بالاترین سطح خشونت هستیم. دلیلش آن است که تبادل معنایی صورت نمی‌گیرد. اتفاق دوم آن است که ما در ارتباطات پدیده‌ای داریم به‌نام ایمیجینگ یعنی تصورهایی که از مفاهیم و مصادیق به وجود می‌آیند.ما ممکن است از موضع طرف مقابل مان یک تصوری پیدا کنیم که آن تصور با واقعیت فاصله دارد. اما چرا دچار سوء‌برداشت می‌شویم؟
به‌خاطر اینکه به واقع آن چیزی که در مصداق عینی و مصداق عملی درون جامعه است حداقل است.مصادیق در جامعه ما باید به سمت یک تفاهم و گفت‌و‌گوی «جمعی» یا «گروهی» و «فردی» باشد.
«خشونت خانگی» از دید من آیینه‌ای است از یک جامعه به خشونت و به بن‌بست رسیده. من این عوامل را بسیار جدی می‌دانم.
توصیه اول من به «نخبگان» است. نخبگان باید با همه دلخوری‌هایی که دارند به میدان بیایند چون می‌توانند راهکار ارائه دهند. هم به بالای هرم که حاکمان‌اند و هم به میانه هرم که کنشگرانند و هم به پایین هرم که شهروندانند.نخبگان در هرجامعه‌ای سرمایه بزرگی هستند و از این سرمایه بزرگ اجتماعی باید استفاده کرد. باید راه گفت‌و‌گو را باز کنیم تا به یک راهکار برسیم که حتی اگر آن را قبول نداشته باشیم وقتی که اجرا می‌شود نتیجه‌اش آرامش برای جامعه است. اگر آرامش باشد آدم‌ها حذف نمی‌شوند. نخبگان باید این چرخه غلطی را که در جامعه رخ داده برگردانند. باید این زنگ خطر را جدی بگیریم تا شاهد اتفاقات بدتری نباشیم.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس درخواستی برای بازی با هوادار نداشته است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ امروز در خبری عنوان شد که تیم های استقلال و پرسپولیس با توجه به امتیازهایی که کسب کرده اند جواز صعود مستقیم به لیگ نخبگان آسیا را کسب کرده اند و سایر تیم ها باید برای جایگاه سومی تلاش کنند تا سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را کسب کنند. قهرمان جام حذفی هم به پلی آف لیگ نخبگان راه پیدا می کند.

در این زمینه سهیل مهدی مسئول مسابقات لیگ برتر به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: درباره اینکه صعود استقلال و پرسپولیس قطعی شده آقای زراعی باید صحبت کند.

وی در خصوص اینکه چرا تصمیم گرفته شده قهرمان جام حذفی باید به پلی آف برود و تیم دوم لیگ مستقیم به لیگ نخبگان برود، گفت: این تصمیم را هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گرفته و ربطی به کمیته مسابقات ندارد.

مهدی در ارتباط با اینکه پرسپولیسی ها معتقد هستند اگر قرار است سازمان لیگ برای بازی هفته پایانی استقلال و پیکان تهمیداتی داشته باشد تا بازی با حضور هواداران برگزار شود، باید برای بازی این هفته سرخپوشان مقابل هوادار هم این تمهیدات در نظر گرفته شود، اظهار کرد: اصلا درخواستی از سوی باشگاه پرسپولیس بابت این موضوع نیامده است. درثانی وضعیت جغرافیایی شهرک اکباتان و نحوه بلیت فروشی آن به صورتی است که تصمیم گیری در مورد این موضوع اصلا دست سازمان لیگ نیست و باید مسئولان شورای تامین در موردش نظر بدهند. من الان هر حرفی بزنم اشتباه است چون نه درخواستی آمده و نه تصمیم گیر نهایی هستیم.

مسئول کمیته مسابقات همچنین در مورد درخواست تبریزی ها برای تعویق بازی تراکتور و گل گهر تاکید کرد: اگر درخواستی در این زمینه باشد باید بررسی کنیم که آیا برنامه به ما راه می دهد این بازی را به تعویق بیندازیم یا خیر. در هر صورت بخشی از برگزاری بازی دست عوامل مسابقات در تبریز است و اگر مشکلی بابت برنامه ریزی نداشته باشیم با آنها تعامل می کنیم.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903940

دیگر خبرها

  • واکنش شولتز به حملات علیه سیاستمداران آلمانی
  • فقر پژوهش در حوزه خشونت سیاسی
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • جزئیاتی از تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و شرکت کارگزاری پویش البرز
  • پرسپولیس درخواستی برای بازی با هوادار نداشته است
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟