Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-09@02:18:36 GMT

انتقاد از نبود اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۰۶۱۵

انتقاد از نبود اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد

آیت الله عبادی با انتقاد از نبود اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از ۴۲ سال ملاحظه می کنید اعتبارات بسیاری برای کارهای مضر و حقوق های نجومی هزینه می‌شود اما اعتبار لازم برای تعیین امام جماعت مسجد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۳۰ اردیبهشت) در مراسم معارفه مسئول مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی اظهار کرد: مسجد یکی از ظرفیت های مکانی ارزشمند است که البته بi خاطر آنچه که در طول تاریخ پیش آمده است مسجد رسول الله را تبدیل به یک نوع دیگر کرده و مسئله مسجد در میان مسلمانان مبهم مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه خداوند متعال مسجد را بر هیئت انسان تعبیه فرموده است، افزود: اگر اندیشه و عقیده مردم آنچنان که باید ساخته شود در اقتدای به امامت جماعت تمام کارهای مردم صالح می شود و بصیرت پیدا می کنند و هر قدمی که لازم باشد در همه شئون زندگی برمی دارند.

 

وی ادامه داد: نماز، فلاح و خیر عمل است اما دین نیست بلکه ستون دین است ولی برخی اشتباه گرفتند و عوض دین فقط نماز می خوانند!

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه دین همه امور را فرا می گیرد، تصریح کرد: مردم در اوقات پنجگانه نماز پشت سر انسانی پاک و اندیشمند و غرق در عبودیت با خداوند بیعت می بندند و پس از آن زندگی و کار و رفتارشان را بر اساس «إِيّاكَ نَعبُدُ وَإِيّاكَ نَستَعينُ؛ تنها تو را می‌پرستیم و تنها از تو یاری می‌جوییم» قرار می دهند.

 

امام جمعه بیرجند با احیای کارکردهای مسجد همه امور خوب و نورانی می شود، گفت: اگر مسجد آنچنان که باید ایجاد شود دیگر یهودیان صهیونیستی نمی تواند این همه بر مسلمانان ظلم کنند و در مقابل دنیا سکوت داشته باشد.

 

وی یادآور شد: اکنون روی ذی المقدمه احیای کارکردهای مساجد خیلی کار می شود در حالی که متاسفانه مقدمات اصلی آن مغفول مانده است.

 

آیت الله عبادی با بیان حدیثی از پیامبر اسلام(ص) مبنی بر اینکه زمانی بر مردم فرامی رسد که «مساجدهم معموره من البناء و قلوبهم خراب عن الهدی؛ مساجدشان از نظر ساختمان آباد و دل‌هايشان از نظر هدايت خراب است»، گفت: باید به این کار مهم به صورت ریشه ای اهمیت داده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار برای تعیین امام جماعت در مساجد، افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی پس از ۴۲ سال ملاحظه می کنید اعتبارات بسیاری برای برخی از کارهای مضر و اسراف و تبذیرها و حقوق های نجومی هزینه می شود اما اعتبار برای یک امام جماعت مسجد نیست. مردم باید بدانند وقتی بحث فقر می شود امروز در این شرایط سخت یک طلبه بزرگوار برای کسب علم با چه مبلغ اندکی زندگی ‌اش را اداره می کند.

 

وی با اشاره به اینکه اگر مساجد را به معنای صحیح و روش اسلامی داشتیم نه انتخابات بد و نه انواع هزینه و ضررها را متحمل می شدیم، عنوان کرد: متاسفانه به خاطر وراثت سهل انگاری و تسامح و تساهل در خانه های خود هم از تهاجم فرهنگی غرب امنیت نداریم و فضای مجازی رها شده است و آنچه که باید سازنده باشد(مساجد) تعطیل است و در مقابل فضای مجازی مخرب دایر است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: اگر مسئولان بر مواضع نظام جمهوری اسلامی باشند دشمن خفه است اما این شیوه های زشت ما دشمن را پرو و گستاخ کرده است.

 

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه مردم باید از تجربه سختی و تلخی های این سالیان یک بار برای رضای خدا انتخاب درست و یک رجایی انتخاب کنند، افزود: اگر تفکر رجایی ها در این نظام جنبه اجرایی به خود بگیرد صهیونیست ها سکته می کنند چون در همه زورآزمایی ها با شکست مواجه شدند.

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی انتخاب اصلح امام جماعت مسجد نبود اعتبار آیت الله عبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این گردهمایی گفت : در بنیاد هدایت، هم کار راهبردی و هم تحلیلی و هم رصدی در حوزه مساجد انجام داده ایم و توفیقات هزاران مسجد در کشور را باید روایت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با تاکید بر اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی، باید تفاوت و تحول در تمام عرصه ها رقم بخورد، گفت که این امر در عرصه مساجد، مستلزم کار جدی، راهبردی، رصدی، پشتیبانی هوشمند و مؤثر است و این هم افزایی و اراده های به هم پیوند خورده در قرارگاه ملی مسجد، به تقسیم کار واضح نیاز دارد و باید تکلیف برخی زخم های قدیمی بر پیکر مساجد را مشخص کنیم و برای حل و فصل آنها اراده جمعی داشته باشم.

قمی در پایان تصریح کرد که به تحولی، تغییردهنده مناسبات اجتماعی در حوزه مسجد نیاز داریم و سازمان تبلیغات اسلامی هر آنچه در تقسیم کار ملی و در حوزه مساجد مسئولیت و وظیفه پیدا کند، با جدیت و اخذ به قوت، به سرانجام خواهد رساند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • بنیاد هدایت توفیقات مساجد را روایت می‌کند
  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • برای ترمیم زخم‌های کهنه وارد شده بر پیکر مساجد، به اراده جمعی نیاز داریم
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • درگذشت امام جماعت مسجدی در اندونزی هنگام نماز صبح+ فیلم
  • آیا بانوان می‌توانند امام جماعت شوند؟ + نظرات مراجع تقلید
  • عدم تامین معیشت؛ مانع استقبال روحانیون از مسئولیت امامت جماعت