Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سعید محمد اندیشمند آفریقای جنوبی در گفتگو با تقریب با اشاره به خطرات وجود جریان های تندرو که در قالب گروههای تروریستی پدیدار شده اند، گفت: جریان های خشونت طلب با جعل حقایق و مفاهیم کلیدی دین اسلام تلاش می کنند ایده نابخردانه خود را از طریق حذف سایر اعتقادات و فرهنگ ها دنبال کنند.

سید سعید محمد افزود: خشونت گرایان تندرو که زیر پوشش اسلام تندروی می کنند، به دلیل پیروی از افکار سطحی در موضوعات اجتماعی  و سیاسی به طور مرتب تلاش می کنند که شکاف ایجاد کنند و خودی و غیر خودی تعریف کنند و پس از این مرزبندی خصمانه، اهداف سیاسی برای آن می تراشند و از راهکار خشونت و حذف برای رسیدن به آن استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در ادامه افزود: برای این گروهها فرقی نمی کند که در تعریف خودی و غیر خودی نیروهای دشمن و بیگانه حضور داشته باشند یا مردم مسلمان. از منظر آنها ابزار تکفیر با بهانه ای واهی تنها راه عملی برای حذف رقیب است. آنها حریف اعتقادی خود را به یک دشمن سیاسی ستیزه جو تبدیل می کنند تا بتوانند در حفظ آرمانها و ارزش های منفی خود که خیالی واهی بیش نیست، جان و امنیت خود را فدا کنند.

سید سعید محمد تصریح کرد: اصول و اهداف این جریان های خشونت و ترور، از گذشته تا الان فرق زیادی نکرده است اما رویکردها و روش های عملیاتی آنها پیچیده و گسترده تر شده است. برای مقابله با این گروهها باید نیات واقعی و اهداف پیدا و پنهانشان را آشکار کرد. از این رو تبادل فکری مسلمانان نباید در حوزه فرهنگی متوقف شود و باید همیشه بر وحدت گروه های اسلامی تاکید کرد واز تفرقه و پیگیری خشونت به شدت پرهیزکرد. دامنه فعالیت مسلمانان باید از منظر نظری گسترش یافته و به عملیات تبدیل شود و نه تنها نهادهای دولتی بلکه بیشتر نهادهای مدنی هم به برگزاری همایش ها و گردهمایی های علمی و اعتقادی در میان گروه های سیاسی و فرهنگی مسلمانان اقدام کنند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳

برنامه آزمون نهایی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم روزانه، بزرگسال، آموزش از راه دور، ایثارگران و داوطلب آزاد رشته های شاخه نظری دوره دوم آموزش متوسطه و متقاضیان ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمره (شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و کاردانش) نوبت خرداد سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بدین شرح است:

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • گسترش دامنه اعتراضات دانشجویی در استرالیا
  • هشدار هواشناسی درباره فعالیت سامانه بارشی در استان اردبیل
  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • سوپرگل فوق‌العاده شهاب زاهدی مقابل گامبا اوساکا از زمین خودی + ویدئو
  • گسترش فعالیت هیات های آزادگان تهران به سمت خودباوری
  • مراسم تشییع شهید «مرتضی غلامی (دشتی نظری)» در روستای «خواجه گیر»
  • همگام با برنامه های تحولی سطح فعالیت ارزی بانک توسعه تعاون ارتقا می یابد
  • ارتفاع موج در دریای خزر افزایش می‌یابد/ تشدید فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته
  • برنامه آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۳
  • ۱۳ کتاب پرفروش شعر در نمایشگاه کتاب