Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه با ابراز نگرانی اعلام کرد که آمریکا تلاش می‌کند تا نیروهای این کشور را در کشورهای همسایه افغانستان مستقر کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، چندی قبل برخی مقامات دولت بایدن به «وال‌استریت ژورنال» گفته بودند که تاجیکستان و ازبکستان گزینه‌های احتمالی واشنگتن برای انتقال پایگاه‌ها پس از خروج از افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان در واکنش به این گزارش نیز اظهار داشتند که با توجه به روابط نزدیک تاشکند و دوشنبه با مسکو این توافق بعید است به سرانجام برسد.

با این حال، «سرگئی ناریشکین» رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این باره گفت که واضح به نظر می‌رسد، آمریکا خواستار انتقال نیروهایش از افغانستان به یکی از کشورهای همسایه است زیرا تمایل ندارد که کنترل افغانستان را از دست بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی گفت که «ما اطلاعاتی داریم که چنین تلاش‌هایی در حال انجام است اما امیدواریم علاوه بر شرکای ما، متحدان سازمان پیمان امنیت جمعی نیز با این اقدام موافقت نکنند.

واکنش روسیه به احتمال تاسیس پایگاه نظامی آمریکا در آسیای مرکزیلاوروف: رویارویی بین روسیه و آمریکا بیش از حد تشدید شده استخلیلزاد: صلح در افغانستان برای تجارت آسیای مرکزی مهم استاشرف غنی: اگر پاکستان سیاست باخت را انتخاب کند به آسیای مرکزی نمی‌رسد

بر اساس توافقنامه قطر، قرار است که نیروهای آمریکایی تا یازدهم سپتامبر سال جاری میلادی به طور کامل افغانستان را ترک کنند.

گفتنی است که آمریکا در نخستین سال‌های حمله به افغانستان یک پایگاه در ازبکستان و یک پایگاه دیگر نیز در قرغیزستان داشت که از آن‌ها برای انجام عملیات در افغانستان استفاده می‌کرد اما در پی فشارهای گروه‌های منطقه‌ای وابسته به روسیه و چین در سال 2005 ازبکستان را ترک کرد و یک دهه پس از آن نیز پایگاه قرغیزستان را تخلیه کرد.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار روسیه اخبار آمریکا اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا

یکی از گزارشگران ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر، گزارش‌ها درباره تعلیق احتمالی دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین از دانشگاه‌های ایالات متحده را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، «مری لالور» گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در مطلبی در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «بابت اینکه اگر این دانشجویان حامی فلسطین دست از اعتراضات خود برندارند، از تحصیل تعلیق می‌شوند، بسیار نگرانم.»

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وی افزود: «من گزارش‌هایی ناراحت‌کننده شنیدم مبنی بر اینکه اگر این دانشجویان از اعتراضات صلح‌آمیز خود در دانشگاه کلمبیا در نیویورک دست برندارند، از تحصیل تعلیق می‌شوند.»

این گزارشگر ویژه ادامه داد: «این نقض جدی و واضح حق برگزاری تجمعات صلح‌آمیز است.»

اعتراضات در حمایت از فلسطین توسط دانشجویان در بسیاری از ایالات آمریکا و دانشگاه‌ها در سراسر این کشور همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ابراز نگرانی سازمان ملل از اقدامات پلیس آمریکا در برخورد با دانشجویان
  • نگرانی گزارشگر سازمان ملل درباره تعلیق دانشجویان معترض در آمریکا
  • هشدار احمد مسعود درباره احتمال حمله تروریستی از خاک افغانستان به آمریکا و اروپا
  • زلنسکی: روسیه از سرعت پایین انتقال تسلیحات به ما بهره می‌برد
  • آشنایی با حریفان جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • پیش بینی وضعیت هوای استان مرکزی
  • رقبای جوانان ایران در لیگ ملت‌های والیبال آسیای مرکزی
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد