Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:06:56 GMT

رویکرد آمریکا در قبال کره‌شمالی شامل تعامل بزرگ نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۱۱۴۳

رویکرد آمریکا در قبال کره‌شمالی شامل تعامل بزرگ نمی‌شود

یک مقام ارشد دولت آمریکا به خبرنگاران گفت، رویکرد ایالات متحده در قبال خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی بر پایه یک تعامل بزرگ یا صبر استراتژیک نیست، بلکه پیگیری دیپلماسی خواهد بود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این مقام آمریکایی گفت: اهداف ما [ایالات متحده] همچنان خلع سلاح هسته‌ای کامل شبه جزیره کره با درک صحیحی از این نکته است که تلاش دولت‌های گذشته به این هدف نرسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاست ما معطوف به شکل‌گیری یک تعامل بزرگ نخواهد بود و همچنین بر صبر استراتژیک متکی نمی‌شود.

این مقام دولتی همچنین گفت، سیاست آمریکا در قبال کره‌شمالی پیگیری دیپلماسی به منظور افزایش امنیت ایالات متحده، متحدان آن و نیروهای مستقر شده است، در حالی که فرایند خلع سلاح هسته‌ای احتمالا چالش‌برانگیز خواهد بود.

ماه آوریل کاخ سفید از تکمیل بازنگری چندین ماهه در سیاستش در قبال کره‌شمالی خبر داد. در همان زمان، آمریکا گفت که به تعامل در مذاکرات با پیونگ‌یانگ با هدف تکمیل خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره ادامه خواهد داد.

انتهای پیام   

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا کره شمالی خلع سلاح هسته ای کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاله غریط استعفا داد + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از وبگاه این وزارتخانه نوشت که هاله غریط معاون مدیر مرکز رسانه‌های منطقه‌ای در دبی نیز بوده و حدود ۲ دهه پیش به عنوان یک مقام سیاسی و حقوقی به وزارت امور خارجه پیوسته است.

هاله در پلتفرم شبکه اجتماعی لینکدین نوشت: در آوریل ۲۰۲۴ پس از ۱۸ سال خدمت برجسته در اعتراض به سیاست آمریکا در غزه استعفا دادم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره این استعفا در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه گفت که این وزارتخانه کانال‌هایی برای تبادل نظر کارمندان خود در صورت توافق نداشتن با سیاست‌های دولت دارد.

استعفاهای قبلی

حدود یک ماه قبل از آن، آنیل شلین از دفتر حقوق بشر وزارت خارجه استعفای خود را اعلام کرد و جاش بول، مقام وزارت خارجه نیز اکتبر گذشته استعفا کرد.

طارق حبش، یکی از مقامات ارشد وزارت آموزش آمریکا-آمریکایی فلسطینی الاصل- ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

ایالات متحده به دلیل حمایت از رژیم اشغالگر به دلیل تجاوز مستمر به غزه که منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار شهروند فلسطینی شده که بیشتر آنها زن و کودک هستند مورد انتقاد فزاینده بین‌المللی و گروه‌های حقوق بشری قرار گرفته است.

رویترز گفت که با افزایش تلفات جنگی، گزارش‌هایی از نشانه‌هایی از مخالفت در دولت جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد.

نوامبر گذشته، بیش از هزار نفر از مقامات آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده، وابسته به وزارت خارجه، نامه‌ای سرگشاده را امضا کردند که در آن خواستار آتش‌بس فوری شدند.

کد خبر 847245 منبع: ایسنا برچسب‌ها ایالات متحده آمریکا فلسطین فلسطین - حماس

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • پولیتیکو : مرد شماره دو روسیه از ولادیمیر پوتین هم ترسناک تر است/ نیکلای پاتروشف استفاده از سلاح هسته ای را تبلیغ می کند
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • هاله غریط استعفا داد + جزئیات
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا