Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-04@21:29:00 GMT

توسعه میادین جدید نفت و گاز را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۹۷۱۱۹۳

توسعه میادین جدید نفت و گاز را متوقف کرد

آژانس بین‌المللی انرژی باور دارد که برای جلوگیری از بحران آب و هوایی باید توسعه و برداشت از میدان‌های جدید نفت و گاز را متوقف کرد.

 

به گزارش پول نیوز،  از خبرگزاری بلومبرگ، آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در ارزیابی جسورانه اعلام کرد که جهان یک گزینه دارد – یا توسعه میدان‌های جدید نفت، گاز و زغال سنگ را امروز متوقف کنید یا با افزایش خطرناک دمای کره زمین روبه‌رو شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نهاد - که چهار دهه برای تأمین منابع نفتی کشورهای صنعتی تلاش کرده است - در نقشه راه جدید خود رویکردی سختگیرانه برای دستیابی به انتشار جهانی کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و جلوگیری از تغییرات آب و هوایی اتخاذ کرده است.

آژنس بین‌المللی انرژی معتقد است که واقعیت کنونی ما فاصله بسیاری با این هدف دارد.

به اعتقاد این آژانس، سرعت بهره‌وری سالانه انرژی باید در سه دهه آینده سه برابر شود. باید تا سال ۲۰۳۰، هر روز صفحه‌های فتوولتائیک خورشیدی به اندازه بزرگترین پارک خورشیدی جهان نصب شوند، نقش سوخت‌های فسیلی ظرف سه دهه آینده باید به‌طور کامل معکوس شود و تا اواسط قرن باید از ۸۰ درصد انرژی جهانی امروز به کمتر از یک‌پنجم برسد.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی روز سه‌شنبه (۲۸ اردیبهشت‌ماه) گفت: نقشه راه ما اقدام‌هایی را نشان می‌دهد که امروز برای اطمینان از انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ در اولویت هستند، این اقدام‌ها سخت اما هنوز قابل دستیابی هستند.

وی تصریح کرد: شاید این بزرگترین چالشی است که بشر تاکنون با آن روبه‌رو بوده است.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود تاکید کرد: برای دستیابی به این هدف، باید سرمایه‌گذاری در پروژه‌های جدید نفت و گاز را فوری متوقف کرد، این در حالی است که ادامه سرمایه‌گذاری در تاسیسات موجود موردی ندارد.

این نهاد افزود: نباید هیچ نیروگاه جدیدی با زغال سنگ ساخته شود مگر اینکه از فناوری جذب انتشار گازهای گلخانه‌ای بهره ببرد.

آژانس بین‌المللی انرژی معتقد است که تقاضای نفت باید تا سال ۲۰۵۰ به‌طور چشمگیری کاهش یابد و به ۲۴ میلیون بشکه در روز برسد و دیگر هرگز از حدود ۱۰۰ میلیون بشکه‌ دو سال پیش فراتر نرود.

 

منبع: ایلنا

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: زغال سنگ آژانس بین المللی انرژی پول نیوز سرمایه گذاری کربن آژانس بین المللی انرژی جدید نفت تا سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۹۷۱۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران

آفتاب‌‌نیوز :

محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند.

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند.

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد.

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز ۱۷ الی ۱۹ اردیبهشت ماهدر شهر اصفهان برگزار می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • مثلث آمریکایی چه هدفی را در تقابل با فعالیتهای هسته‌ای ایران دنبال می‌کنند؟ / نقشه راه گروسی در تهران پس از عملیات وعده صادق
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • در سفر رافائل گروسی به تهران موارد اختلافی ایران و آژانس حل خواهد شد؟
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • آژانس به مسیر عقلانیت باز می گردد؟
  • غفلت در بهره‌برداری از میادین مشترک نفت و گاز، چه بر سر آینده اقتصاد می آورد؟